Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Mijn vraag

Dag mensen,

Bij deze vraag 2 van de 3 nadat ik gisteren een galaxy s5 heb aangeschaft.

Ik vroeg mij af hoe het zit met het aantal gb's aan opslagruimte in de telefoon zelf.
De geheugenkaart die ik heb is 16gb maar daar gaat het niet over.
De telefoon geeft namelijk in de eerste instantie aan, nadat ik de fabrieksinstellingen heb terug gezet, dat ik nog 10 van de 16 gigabyte beschikbaar heb, echter:

Als ik de prive modus aan zet, en mn telefoon vervolgens aan mn computer vast maak, geeft ie aan dat ik zowel in de prive modus als in de normale modus, beide 11.8gb beschikbaar heb.
Zet ik iets in de prive modus neer, dan neemt het desbetreffende item alleen maar ruimte in op de prive opslag en hetzelfde geldt voor als ik iets in de normale telefoonopslag zet.

Maar hier zegt mijn boerenverstand ook weer dat als je iets in de priveopslag zet, de gigabytes ook zouden moeten verschijnen in de normale opslag, want als je maar 1 hdd hebt, kun je net zoveel partities, mappen etc etc maken als je wilt, het blijft 1hdd.

Dus wat ik me dan afvroeg, is of die prive modus eigenlijk ook een soort unlock is van de totale capaciteit, of is het echt maar 16gb in totaal.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Galaxy S5 GM-900F
Android 6.0.1
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Research op internet gedaan, maar dat heeft nog niet tot meer wijsheid geleid
...

Alvast bedankt maar weer voor het helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
maramsp schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:45:
Als ik de prive modus aan zet, en mn telefoon vervolgens aan mn computer vast maak, geeft ie aan dat ik zowel in de prive modus als in de normale modus, beide 11.8gb beschikbaar heb.

Zet ik iets in de prive modus neer, dan neemt het desbetreffende item alleen maar ruimte in op de prive opslag en hetzelfde geldt voor als ik iets in de normale telefoonopslag zet.
Wanneer je het toestel aan de computer hangt in 'normale modus', dan zie je opslag van 11,8GB, wanneer je het toestel in Prive modus zet die je ook 11,8GB. Klopt dat? Of zie je twee schijven staan met elk 11,8GB opslag?

Wanneer je vervolgens iets in Normale modus of Prive modus zet, dan wordt de opslag maar in één modus kleiner?
Maar hier zegt mijn boerenverstand ook weer dat als je iets in de priveopslag zet, de gigabytes ook zouden moeten verschijnen in de normale opslag, want als je maar 1 hdd hebt, kun je net zoveel partities, mappen etc etc maken als je wilt, het blijft 1hdd.

Dus wat ik me dan afvroeg, is of die prive modus eigenlijk ook een soort unlock is van de totale capaciteit, of is het echt maar 16gb in totaal.
Ik snap je logica, maar er zit echt maar 16GB in de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Nee, als het in de privemodus staat, zie ik in het mijn computer scherm 3 schijven als ik op mijn telefoon klik
1sd kaart, en 1 prive modus en 1 normale modus (opslag telefoon heet deze laatste)
Echter als ik in de privemodus iets in zet, wordt alleen de privemodus kleiner, en de normale modus niet.
Maar je laatste regel maakt alles duidelijk, 16gb it is then :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Alle versies van Europese Galaxy S5 zijn 16GB. Als ik het goed heb zijn hier geen 32GB versies als deze uitgebracht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.