Apple Watch series 2 glas barst uit zich zelf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fatih06
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-12-2024
Beste lezers,

İk heb sinds november 2017 een Apple Watch series 2. Het gaat om de 42mm aluminium versie. Nou heb ik helaas een aantal dagen terug waargenomen dat de scherm van mijn horloge gebarst is. Het gaat niet om een sterretje in het glas, maar er om heen.

Het ging zo: ik was aan het gamen. Mijn horloge zat aan de lader. İk hoorde een gesis en vervolgens een barstgeluid. İk dacht eerst dat het mijn mobiel was, maar toen ik verder keek zag ik dat het glas van mijn horloge was gebarst.

İk heb op internet gezocht en heb de volgende link gevonden:
https://discussions.apple.com/thread/7889589

İn Amerika is het al een bekend probleem dus.

İk ben al op bezoek geweest bij Apple in Den Haag. Zij hebben mij echter verteld dat ik de gene was die hem liet barsten (wellicht perongeluk) en dat ze het daarom alleen konden vervangen voor een bedrag van €250. Aangezien ik nog minimaal half jaar garantie heb,baal ik hier heel erg van. Het ergste is ook dat ik het echt niet zelf heb gedaan.

İk vroeg mij af wat ik het beste in zo een situatie kan doen en of meerdere mensen zo een soort ervaring hebben bij Apple.

Groeten,
Fatih06

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als je een sissend geluid hoorde klinkt het haast alsof je accu opblies, doet het ding het uberhaupt nog?
Als het de accu is geweest dan moeten ze hem uiteraard vervangen, maar ik neem aan dat ze daarnaar gekeken hebben.

Verder ehhh... Tja. Als je het er niet mee eens bent je rechtsbijstand inschakelen?
Of als ie onder je inboedel valt... Tja, Apple (de experts) zegt dat je het zelf hebt gedaan. Dan zal dat wel. :+

Als ie minder dan 6 maanden oud is moet Apple trouwens bewijzen dat het jou schuld is.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:47:
Als ie minder dan 6 maanden oud is moet Apple trouwens bewijzen dat het jou schuld is.
Alleen als hij hem ook daadwerkelijk bij Apple gekocht heeft toch? Eerste aanspreekpunt is de winkel van aanschaf, die moeten zoiets bewijzen de fabrikant welke als service ook fabrieksgarantie levert mag je naar de winkel sturen dacht ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:57:
[...]

Alleen als hij hem ook daadwerkelijk bij Apple gekocht heeft toch? Eerste aanspreekpunt is de winkel van aanschaf, die moeten zoiets bewijzen de fabrikant welke als service ook fabrieksgarantie levert mag je naar de winkel sturen dacht ik.
Dat klopt, de verantwoordelijkheid ligt bij de verkopende partij. Apple’s 1-jarige service is simpelweg een extraatje. Als ze weigeren moet je via je verkoper gaan werken, die is immers verantwoordelijk.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
WhatsappHack schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:47:
Als je een sissend geluid hoorde klinkt het haast alsof je accu opblies, doet het ding het uberhaupt nog?
İk dacht zelf ook inderdaad aan de batterij. Dat heb ik ook de medewerker van Apple verteld. Vervolgens ging hij met de horloge naar achter. Even later kwam hij terug en zei “als het aan de batterij zou liggen was het schermpje losgekomen en niet gebarst”. Dat vond ik zelf best raar. Alsof dat een een “must” is.

Ook vind ik het raar dat hij kan zeggen “het is niet de batterij” zonder dat die hem geopend heeft.

P.S.

İk heb het het horloge op 25 november 2017 besteld via Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-05 17:52
Fatih06 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:35:
[...]

İk dacht zelf ook inderdaad aan de batterij. Dat heb ik ook de medewerker van Apple verteld. Vervolgens ging hij met de horloge naar achter. Even later kwam hij terug en zei “als het aan de batterij zou liggen was het schermpje losgekomen en niet gebarst”. Dat vond ik zelf best raar. Alsof dat een een “must” is.

Ook vind ik het raar dat hij kan zeggen “het is niet de batterij” zonder dat die hem geopend heeft.

P.S.

Misschien is het beter om hiervoor met AppleCare te bellen als je dat nog niet gedaan hebt. Met een beetje geluk kan hij onder de garantie opgehaald worden voor een second opinion als je uitlegt wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

P.S.

Dat van de batterij klopt wel. De manier waarop het scherm vast zit is niet sterk genoeg om het glas wel te laten barsten maar het glas miet los te laten komen van de behuizing.

Maar zoals hierboven al even kort besproken, CoolBlue is je eerste aanspreekpunt, daar moet je officieel heen voor garantie aanvragen.

Mijn advies is dan ook om hem daar aan te melden. De service bij CoolBlue is erg goed (Nu bellen kan zelfs).
SacredRose schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:52:
[...]

Misschien is het beter om hiervoor met AppleCare te bellen als je dat nog niet gedaan hebt. Met een beetje geluk kan hij onder de garantie opgehaald worden voor een second opinion als je uitlegt wat er gebeurd is.
Moet hij er wel Apple Care op hebben natuurlijk. Anders wordt je onder de normale support regeling geholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 29-05-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
Bedankt voor de tips. İk heb nu net even reparatie aangevraagd bij Coolblue. Bij het invoeren van mijn ordernummer stond er ook direct dat ik recht heb op 1 jaar en 5 maanden grantie. Nu maar hopen dat dat het via hun goed komt.

Als er behoefte naar is zal ik de vervolgprocedures hier posten. Aangezien een loskomend/barstend beeldscherm best een bekende probleem is bij Apple Watches, kunnen er meerdere mensen er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fatih06 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:06:
Bedankt voor de tips. İk heb nu net even reparatie aangevraagd bij Coolblue. Bij het invoeren van mijn ordernummer stond er ook direct dat ik recht heb op 1 jaar en 5 maanden grantie. Nu maar hopen dat dat het via hun goed komt.

Als er behoefte naar is zal ik de vervolgprocedures hier posten. Aangezien een loskomend/barstend beeldscherm best een bekende probleem is bij Apple Watches, kunnen er meerdere mensen er last van hebben.
Wij zijn zeker benieuwd naar de afhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
Naar aanleiding van een verdere onderzoek heb ik de volgende link gevonden.

https://www.icreatemagazi...ries-2-batterij-probleem/

Dit is exact mijn probleem. Ook kunnen jullie zien dat het glas dus wel gewoon kan barsten in plaats van loskomen.

İk heb opnieuw een afspraak gemaakt bij Apple en wacht met het opsturen van mijn horloge naar Coolblue. Eerst even kijken wat Apple nu weer gaat verzinnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De eerste 6 maanden moet de leverancier bewijzen dat het euvel aan de gebruiker ligt, daarna moet de gebruiker bewijzen dat het euvel aan de fabrikant ligt. Jij zit NET over deze grens heen, maar wellicht kan je hard maken dat het euvel binnen de 6 maanden optrad, en alsnog aanspraak maken op deze regel.
Fatih06 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:39:
İk heb opnieuw een afspraak gemaakt bij Apple en wacht met het opsturen van mijn horloge naar Coolblue. Eerst even kijken wat Apple nu weer gaat verzinnen.
NIET DOEN! Je hebt een overeenkomst met CoolBlue, zij hebben een verplichting naar jou, niet Apple. Neem het op met CoolBlue, als zij het niet op kunnen/willen lossen na flink aandringen, kan je altijd nog naar Apple toe.

[ Voor 33% gewijzigd door TommyboyNL op 29-05-2018 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Inderdaad, je moet bij CoolBlue zijn en die moeten zoeken naar de juiste oplossing en onderzoeken. Geef aan hen ook de info door die je hebt verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
TommyboyNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:40:
NIET DOEN! Je hebt een overeenkomst met CoolBlue, zij hebben een verplichting naar jou, niet Apple. Neem het op met CoolBlue, als zij het niet op kunnen/willen lossen na flink aandringen, kan je altijd nog naar Apple toe.
WhatsappHack schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:52:
Inderdaad, je moet bij CoolBlue zijn en die moeten zoeken naar de juiste oplossing en onderzoeken. Geef aan hen ook de info door die je hebt verzameld.
https://www.coolblue.nl/k...-het-reparatieproces.html

Volgens dit link kan het wel zo zijn dat zij mij €40 onderzoekskosten in rekening kunnen brengen als het buiten de garantie valt en dat ze vooralsnog de leverancier (Apple) zullen inschakelen. Nou is de vraag ''kan ik Coolblue zover krijgen met mijn verzameling van informatie, dat zij Apple gaan confronteren''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Bel ze even zou ik zeggen :P
Als je hem naar Apple brengt mogen ze ook onderzoekskosten rekenen overigens.
CoolBlue blijft de verantwoordelijke voor jou garantie, dus jou aanspreekpunt in deze casus.

Ze kunnen onderzoekskosten rekenen, maar als jij zeker van je zaak bent en het kan ondersteunen én het binnen 6 maanden na aankoop is gebeurd dan zou er niets aan de hand moeten zijn. En anders riskeer je €40... Tja. :) Voor latere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
Ik ga ze morgen inderdaad even bellen en uitleggen over de situatie voor dat ik mijn horloge opstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:28
Vaak kun je bij het ontvangen van een prijsopgaaf (als zij vinden dat het geen garantie is) bezwaar aantekenen en dan je documenten/bezwaarschrift aanleveren.

Overigens moet er beoordeeld worden of de batterij wel of niet gezwollen is om vervolgens dte kijken of het scherm daardoor gebarsten is. De batterij zou immers de veroorzaker moeten zijn in jou verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
Dashlane schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 01:02:
Overigens moet er beoordeeld worden of de batterij wel of niet gezwollen is om vervolgens dte kijken of het scherm daardoor gebarsten is. De batterij zou immers de veroorzaker moeten zijn in jou verhaal.
Als het uberhaupt de batterij niet is zou ik echt niet weten wat de oorzaak is, maar dat is een verhaal die ik bij Coolblue moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Fatih06 Leg het bij CB, en hou het bij de klacht/schade en ga niet vertellen dat je allerlei eisen hebt en al bij Apple bent geweest. Eerst afwachten wat CB ervan zegt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Fatih06 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:15:
[...]

[...]

https://www.coolblue.nl/k...-het-reparatieproces.html

Volgens dit link kan het wel zo zijn dat zij mij €40 onderzoekskosten in rekening kunnen brengen als het buiten de garantie valt en dat ze vooralsnog de leverancier (Apple) zullen inschakelen. Nou is de vraag ''kan ik Coolblue zover krijgen met mijn verzameling van informatie, dat zij Apple gaan confronteren''.
hier zal ik voorzichtig mee zijn, Coolblue mag namelijk je garantie weigeren als je iemand anders (zelfs de fabrikant) al aan het product heeft "geknutseld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
Bedankt voor de tips. İk ga hem vandaag opsturen naar CB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
Zo net een mailtje ontvangen van CoolBlue (smartwatchshop.nl). In de mail staat samengevat het volgende. De schade is niet te repareren(nonsense, want dat kan wel) en valt niet onder de garantievoorwaarden. Voor onderzoekskosten ben u ons €40 schuldig zo niet krijgt u uw horloge niet terug.

Kan ik hier een bezwaar tegen doen aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om mijn product door te spelen naar een ''expert'', dat ze mij voorafgaand hadden moeten inlichten voordat ze het zouden opsturen en dat er mogelijk kosten aan verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nope, dit is vrij standaard om je nog even te pakken bij een (volgens hun) valse garantieclaim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
Heb je ook foto's ? Ben wel benieuwd hoe deze schade eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
TRAXION schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:53:
Heb je ook foto's ? Ben wel benieuwd hoe deze schade eruit ziet.
Hieronder een link naar de foto

https://imgur.com/26fBSmH
sebastius schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:51:
Nope, dit is vrij standaard om je nog even te pakken bij een (volgens hun) valse garantieclaim.
Zo een vermoeden had ik al...helaas. Wellicht nog een laatste kans bij Apple met gevonden bronnen, maar dat is ook maar een hoopje

[ Voor 27% gewijzigd door Fatih06 op 07-06-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ja ik snap je frustratie maar ik kan het niet voor ze beslissen. Je kunt dreigen met rechtsgang maar goed, daar rekenen ze op dat je dat niet doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:05
Fatih06 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:49:
Zo net een mailtje ontvangen van CoolBlue (smartwatchshop.nl). In de mail staat samengevat het volgende. De schade is niet te repareren(nonsense, want dat kan wel) en valt niet onder de garantievoorwaarden. Voor onderzoekskosten ben u ons €40 schuldig zo niet krijgt u uw horloge niet terug.

Kan ik hier een bezwaar tegen doen aangezien ik nooit toestemming heb gegeven om mijn product door te spelen naar een ''expert'', dat ze mij voorafgaand hadden moeten inlichten voordat ze het zouden opsturen en dat er mogelijk kosten aan verbonden is.
Een Apple Watch met gebroken scherm kan inderdaad niet gerepareerd worden. Dat is Apple's beleid en als Coolblue het naar Apple of een andere geautoriseerde partij heeft gestuurd, dan zijn ze verplicht om dat beleid te volgen. De enige optie die wordt aangeboden is een out-of-warranty replacement voor €261,10. Het is mogelijk dat Coolblue dit niet kan aanbieden en dat je daarvoor direct bij Apple moet zijn.

In jouw geval is er waarschijnlijk niets gevonden wat de barst in het scherm verklaart. Het is voor Apple en Coolblue dan heel moeilijk om te bepalen dat het binnen de garantie valt. In de meeste gevallen wordt het veroorzaakt door een opgezwollen batterij, maar als dat niet het geval is, dan is het erg moeilijk voor jou om aan te tonen dat het een garantiekwestie is.

Er is overigens wel vandaag een class action lawsuit gestart in de Verenigde Staten vanwege dit probleem. Je bent dus zeker niet de enige die hier last van heeft. Je zou dat aan Coolblue kunnen laten zien om toch een beetje kracht achter je verhaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Hebben jullie de foto gezien? Het is niet een barstje ofzo nee rondom een scheur lijkt op een spanningsbreuk oid.

Toevallig niet betere foto's? En zou niet akkoord gaan met die coolblue onderzoeks kosten ik vind het namelijk niet aannemelijk dat je deze schade kan veroorzaken met bvb een val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatih06
TRAXION schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:13:
Hebben jullie de foto gezien? Het is niet een barstje ofzo nee rondom een scheur lijkt op een spanningsbreuk oid.

Toevallig niet betere foto's? En zou niet akkoord gaan met die coolblue onderzoeks kosten ik vind het namelijk niet aannemelijk dat je deze schade kan veroorzaken met bvb een val.
Helaas ligt mijn horloge momenteel nog bij coolblue dus kan ik geen foto's maken

Vervolg Edit 16:06:

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Zo net heb ik gebeld met CB. Ik ben mijn verhaal begonnen met de €40 die ik moest betalen en dat ik daar niet van te voren van op de hoogte was gebracht. Dat vond hij ''vervelend'' en wou graag met mij meedenken.

Hij vroeg naar mijn referentienummer om verder mee te kijken. Vervolgens vertelde hij mij dat die het wel geloofde dat het geen gebruikersfout is en dat er iets gedaan moest worden vanuit de kant van de fabrikant(kort gezegd). Aansluitend ging hij verder met een l.l verhaal over dat er soms fouten gemaakt wordt bij leveranciers enz. Hierop heb ik ingehaakt en hem verteld dat er in geval van Apple Watches meerdere euvels zijn en dat ik meerdere bronnen heb die mijn argumenten onderbouwen. Ook heb ik hem verteld over de class action lawsuit wat MelvinW(bedankt!) hierboven heeft vermeld. Hij heeft mij verteld dat dat op zich goed nieuws is voor de gang van zaken en dat ik een mail moet opstellen met linkjes naar de bevindingen. Tot slot heeft hij mij verteld dat hij intern een zaakje gaat maken van mijn verzoek tot reparatie en de bevindingen die ik heb opgestuurd.

Voorlopig moet ik dus wachten op een verdere reactie van coolblue en hopen dat zij met de bevindingen een confrontatie aan gaan met Apple.

[ Voor 56% gewijzigd door Fatih06 op 08-06-2018 16:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fatih06
Beste lezers,

We win!

Gisteren heb ik een mailtje ontvangen van Coolblue. Dankzij de linkjes en bronnen die ik ze opgestuurd heb, hebben zij mij uiteindelijk gelijk gegeven. Omdat de series 2 uit het assortiment is gehaald krijg ik niet een nieuwe horloge, maar zal de totale aankoopbedrag gecrediteerd worden aan mijn winkelaccount. Dit betekend echter wel dat ik het bedrag alleen kan uitgeven op Coolblue(wat voor mij geen probleem is).

Ik wil mijn medetweakers ook bedanken voor de tips en linkjes.

P.S. Dat ik een vergoeding krijg heeft in dit geval totaal te maken met de goede service van Coolblue en niets met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-04 09:11
Dat laatste heb je wel vaker met Coolblue. Mooi dat ze de verantwoordelijkheid op zich nemen en voor jou de kolen uit het vuur halen.

Veel plezier ermee, kan enkel beamen dat de service van Coolblue echt top is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Heb het hele topic tot aan mijn post doorgelezen. Bijzonder verhaal. Ook erg lastig om de case goed te bewijzen als doorsnee gebruiker en tof dat je met wat hulp van mede-tweakers die je juiste bronnen aanwezen toch enigszins je recht hebt weten te halen zonder rechtsbijstand, advocaten, etc. :)
Het bewijst ook maar weer eens hoe klantvriendelijk Coolblue (uiteindelijk) is. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fatih06
Beste lezers,

Zo net is de postbode langs gereden met mijn nieuwe horloge. Voor mij is het uiteindelijk met hulp van medetweakers en coulance medewerking van coolbue goed afgelopen. Hieronder zal ik alle gevonden bronnen achterlaten voor het geval dat er andere mensen met de zelfde probleem te maken zullen hebben.
Dit is dat ook mijn laatste post in dit topic tenzij er nog vragen zijn.

Bronnen:
https://www.icreatemagazi...ries-2-batterij-probleem/
https://www.iculture.nl/n...wollen-batterij-garantie/
https://www.macrumors.com...ays-class-action-lawsuit/ (bedankt MelvinW)
https://www.macrumors.com...n-battery-service-policy/
https://discussions.apple.com/thread/7889589
https://www.reddit.com/r/...screen_fell_off_apple_is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464876

Hoi,

Dit gebeurt me dus ook!!! Bij ivizi gekocht destijds. Ik zat op de bank en toen gebeurde het ik hoorde een krak en toen was het scherm rondom gebarsten. Verschrikkelijk! Help!
Gelijk terug naar de winkel en zij stuurden het horloge op, helaas viel het scherm niet onder de garantie en ik kon het voor 301 euro laten repareren. Ik vind het niet kunnen dat het scherm spontaan kapot gaat.
Ze zeiden me dat het evt onder de inboedelverzekering kon vallen. Dat ben ik intussen na aan t vragen.
Bij ivizi werd me gezegd dat dit probleem niet bekend was maar ik lees dus dat het wel bekend is....
Ik denk ik stuur ivizi ook nog een email. (wat ik al had gedaan maar daar geen reactie op gekregen heb)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 464876 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:51:
Ze zeiden me dat het evt onder de inboedelverzekering kon vallen. Dat ben ik intussen na aan t vragen.
Nee. Nee. Nee.

Ivizi moet z'n verantwoordelijkheid nemen en niet afschuiven op jou en jouw verzekering. Dat is wat ze hier doen.

Zorg dat je doortastend te werk gaat, gebruik de bronnen die hierboven zijn benoemd en ga op je strepen staan. Eerst een mail sturen daarna bellen of langsgaan. Stampij maken (wel netjes blijven!). Gesteund door de bronnen die je aangereikt zijn.

Als Apple gebruiker en toch wel een redelijke fanaat ben ik van mening heel veel wederverkopers zich achter Apple schuilen terwijl er geen of nauwelijks contact is geweest met Apple. Problemen worden te makkelijk afgeschoven.

Niks afschuiven, aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verschrikkelijk intussen 2 weken verder, contact opgenomen met de helpdesk van Apple, zij wilden een second opinion van Amac. Het lijkt wel een gezondheidsprobleem.
Naar Amac waar het horloge opgestuurd word naar Utrecht. Inmiddels een email terug dat het niet in de garantie valt en het horloge kapot is, prijsopgave van 267 euro!!!!

Diagnose van Amac, citaat:
Diagnose
Bij de Apple Watch is schade geconstateerd . Door deze schade vervalt helaas de garantie. Om het probleem te verhelpen dient de Apple Watch te worden vervangen . Wij hebben een prijsopgave gemaakt voor de vervanging van de Apple Watch . Na het akkoord op deze prijsopgave zal de Apple Watch verstuurd worden naar Apple voor vervanging . Op deze vervanging wordt de originele garantie overgezet. Indien de garantie reeds verlopen is wordt deze vervanging geleverd met 90 dagen garantie

Weer een email gestuurd naar Amac dat ik het hier niet mee eens ben omdat dit buiten mijn schuld is gebeurd. En dat er schade is geconstateerd daar was ik zelf ook wel achter, daarvoor hoeft de watch niet te worden opgestuurd. Ook nog onderzoekskosten betaald van 29,95 bij Amac,
Binnen 3-4 werkdagen krijg ik bericht. pffffff (automatische reply op mijn email)

Mijn inboedelverzekering die zegt dat omdat het spontaan is gebeurd ik bij Apple moet zijn.

Baal er ontzettend van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 18:51

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Anoniem: 464876 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:21:
Verschrikkelijk intussen 2 weken verder, contact opgenomen met de helpdesk van Apple, zij wilden een second opinion van Amac. Het lijkt wel een gezondheidsprobleem.
Heb je toestemming gegeven aan Ivizi om het op te sturen naar Apple en/of Amac dan? Ik zie dat je op 17 juni zegt dat Ivizi niet op de hoogte is en dat je een email gaat sturen.
Wat is er precies afgesproken en heb je de in dit topic genoemde links nog overlegd?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:48

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Je kan het beste met dit probleem direct naar Apple gaan, het liefste een Apple Store.
Ik had dit zelfde probleem bij mijn Apple Watch 1ste generatie, alleen daar werdt door de accu het scherm eruit gedrukt. Wellicht zit hij bij de nieuwe watch wat beter vast gelijmd waardoor hij breekt.

In de Apple Store was het een snelle blik en kreeg een nieuwe, en hij was al ruim buiten garantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hJOHWvFJJMcIyapvbEc5qwzM/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie73
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-04 08:06
Watch, gezwollen batterijAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0JNINp029He94lx3b6zj6rQ2/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5ZiQqwetzakOA7p8jWftl6FD/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6pz1rqKJ09mrEUI72TwJmEBE/thumb.jpg

Same problem hier. Alleen gebeurde het in het water. Scherm is er rechtstandig uitgescheurd, glasrand zit met lijm vast op behuizing maar verlijmde lcd is er keurig uitgedrukt, door breukvlak zie je dat de kracht van binnenuit komt.

Series 2 42mm van ~2,5 jaar oud. Ik zie op Mac Rumors dat er een Extended Service programma voor is, maar Apple support deed telefonisch wat vaag, ze claimden dat de info van MacRumors (Waar de interne document nummers bijstaan(!)) niet klopte en boden vervanging voor eenzelfde type aan voor 79 euro, dus ik ga eerst naar CoolBlue want die zijn ook bij non-conformiteit wettelijk eerste aanspreekpunt. I’ll keep you posted en zal updates sturen en foto’s.

[ Voor 40% gewijzigd door Arie73 op 15-07-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 15:08
Overigens, als de gemiddelde techneut deze schades ziet, is het direct stootschade.
Ik hoop dat het door apple erkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:48

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Haruhi schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:53:
Overigens, als de gemiddelde techneut deze schades ziet, is het direct stootschade.
Ik hoop dat het door apple erkent wordt.
Je ziet dat de batterij dik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:25:
[...]

Je ziet dat de batterij dik is?
Ik heb het over spontaan gebarsten schermen.
Als displays stuk gaan door batterijen, is dat geen probleem onder garantie.

Als onderzoeker is het gewoon lastig om dit probleem te scheiden van gebruikersschade.
Je mag ze niet open maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Haruhi op 13-07-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie73
Haruhi schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:31:
[...]
Als onderzoeker is het gewoon lastig om dit probleem te scheiden van gebruikersschade.
Je mag ze niet open maken.
Nou...open maken is hier niet zo'n probleem meer lijkt me ;)

wat je vrij goed aan het breukvlak kunt zien is dat de druk van binnenuit moet zijn gekomen. Bij druk van buitenaf denk ik niet dat het glas:
-1- onder deze hoek zou zijn afgebroken (schuin toelopend naar de binnenkant van bovenaf gezien)
-2- zo gelijkmatig zou zijn weggebroken
-3- ook is de kast niet of nauwelijks beschadigd

Ik hoop dat de AASP waar Coolblue hem naartoe stuurt ook echt even de tijd neemt er goed naar te kijken. Ik heb gerepareerde iPhones (2x, verschillende apparaten via T-mobile) en een Mac (2x zelfde apparaat via AppleCare) slechter teruggekregen ná reparatie dan ervoor. Volgens mij moet daar soms onder ontzettende tijdsdruk gewerkt worden.

Uiteindelijk allemaal opgelost maar wel lijdensweg van vele weken/maanden. Hoop echt dat het daar dit keer niet op uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
Arie73 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:23:
[...]Nou...open maken is hier niet zo'n probleem meer lijkt me ;)
Waar je mee zit is met schade zoals deze, dat als je het erger maakt en erachter komt dat er geen gezwollen batterij aanwezig is, dat je de "schade" erger hebt gemaakt. Iets waar 8 op de 10 klanten je probeert op te pakken.

Met alle gevolgen van dien. De technicus KAN niet verder kijken, ze willen wel, maar kunnen niet.
Gebruikersschade it is, je kant niet anders.

Daarom hoop ik alsnog dat apple met een programma hiervoor komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Haruhi op 15-07-2019 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie73
Haruhi schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:29:
[...]

Met alle gevolgen van dien. De technicus KAN niet verder kijken, ze willen wel, maar kunnen niet.
Gebruikersschade it is, je kant niet anders.

Daarom hoop ik alsnog dat apple met een programma hiervoor komt.
Ik probeer je echt te begrijpen @Haruhi maar deze horloges zijn al open (zie mijn foto’s) verder openen dan dat lijkt me niet nodig.

Er is al een batterij programma wat voor programma stel jij dan voor? En waarom, zie je dit veel dan?

Oh, en het breukvlak loopt van bovenaf gezien van buiten naar binnen dat past meer bij een kracht die van buiten naar binnen werkt dan andersom. Knappe gebruiker die dat voor elkaar krijgt.

Of begrijp ik je verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haruhi
Arie73 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 23:09:
[...]

Ik probeer je echt te begrijpen @Haruhi maar deze horloges zijn al open (zie mijn foto’s) verder openen dan dat lijkt me niet nodig.

Er is al een batterij programma wat voor programma stel jij dan voor? En waarom, zie je dit veel dan?

Oh, en het breukvlak loopt van bovenaf gezien van buiten naar binnen dat past meer bij een kracht die van buiten naar binnen werkt dan andersom. Knappe gebruiker die dat voor elkaar krijgt.

Of begrijp ik je verkeerd?
Jouw foto spreekt voor zichzelf, en zou geen probleem moeten zijn om een nieuwe te krijgen.
De van TS niet @Fatih06 heeft deze foto geüpload https://imgur.com/26fBSmH en dit zijn de type breuken waar je tussen wal en schip zit hier. :>

[ Voor 3% gewijzigd door Haruhi op 16-07-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:46
Haruhi schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:34:
[...]

Jouw foto spreekt voor zichzelf, en zou geen probleem moeten zijn om een nieuwe te krijgen.
De van TS niet @Fatih06 heeft deze foto geüpload https://imgur.com/26fBSmH en dit zijn de type breuken waar je tussen wal en schip zit hier. :>
Het probleem van @Fatih06 is inmiddels opgelost. Hij heeft zijn geld terug gehad van Coolblue.
Maar er zijn nu inmiddels meer gebruikers met dit probleem die zich in dit topic gemeld hebben, zoals @Anoniem: 464876 en @Arie73

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie73
Zoals beloofd zou ik jullie verder op de hoogte houden.
Vandaag een mail gehad van CoolBlue dat het horloge:
1. niet te repareren valt
2. dat er val en waterschade geconstateerd is
3. dat het DUS gebruikersschade is en niet onder de garantie en niet onder non-conformiteit valt.
4. dat ik ongeveer 40 euro onderzoekskosten moet betalen als ik het horloge nog terug wil.
5. Bijzonder om te lezen was dat in de bijgevoegde UNETO-VNI lijst stond dat de levensduur van een smartwatch vanaf 0 euro 2 jaar is. Dat lijkt me overigens zeer aanvechtbaar.

1. Ik ben het er mee eens dat dit volgens de richtlijnen niet te repareren valt.
2. Maar val en waterschade daar ga ik zeker niet meer akkoord. Natuurlijk zit er waterschade op het horloge, het gebeurde tijdens het banenzwemmen. Maar valschade is het zeker niet.
3. Gebruikersschade is het ook niet. Ik heb niks onoirbaars met het horloge gedaan wat dit zou kunnen veroorzaken.
4. Hoe ik dit ga oplossen weet ik nog niet, ik ben echt niet van plan dat te betalen voor een 'onderzoek' zonder onderbouwing.
5. Helemaal waardeloos is zo'n branchelijst niet natuurlijk want het zorgt voor duidelijkheid voor verschillende detaillisten maar het blijft de slager die zijn eigen vlees keurt. En 2 jaar maximale levensduur claimen voor een Apple Watch van 469,- euro dat gaat er bij mij niet in.

Ik ga het CoolBlue nog een keer vriendelijk vragen om dit netjes op te lossen.

Opgeven ga ik het zeker niet want dit gebeurde wel degelijk spontaan, en onverwacht en tijdens normaal gebruik.

Wordt vervolgd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fkGx6XnUXG8teazB5NgKjvZb/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rXtewQ1j6uCJzlqx4zY8j9eD/thumb.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Arie73 op 18-07-2019 23:33 . Reden: Foto's reparateur bijgevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie73
Laatste update:
- Gevraagd of iemand van de back office van Coolblue terug wilde bellen. Want ik had een behoorlijke knoop in mijn maag van het voorval. (Slechtste ervaring met een Apple product ooit)
Zelfde middag teruggebeld en het was een supervriendelijk gesprek.
- 1 De medewerker zag dit type schade veel vaker.
- 2 Nauwelijks meer vast te stellen hoe dit exact komt.
-3 Medewerker was het er mee eens dat dit 'niet hoort voor een Apple Watch'

Conclusie:
Er werd akkoord op reparatie gegeven (Feitelijk vervanging door nieuw of refurbished exemplaar door microfix)
Of: shoptegoed voor de prijs van de vervanging.

Dat laatste heb ik gedaan en ik heb met een redelijke bijbetaling een Apple Watch 4 aanschaft. Getwijfeld om een Galaxy Watch te kopen omdat die robuuster lijkt en mooier (vond ik) maar toch voor de 4 gekozen ivm WatchOS updates en betere integratie met iOS.

Glimlach terug, dus dat maakt Coolblue toch wel waar uiteindelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arie73 op 22-07-2019 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
Tsja,

Zodra er vochtschade opzit is het een welles/nietes verhaal.
Mooi dat coolblue het heeft opgelost, dat is ook de reden dat ik alles koop daat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer n tijdje verder maar geen steek verder.

Even resumé: watch breekt spontaan rondom, naar ivizi, wordt opgestuurd, schade iets van 300 euro, gezegd bij ivizi vraag je inboedelverzekering. Verzekering zegt als t spontaan breekt ligt t bij Apple. Ivizi zegt dat ik zelf contact moet opnemen met Apple. Dit gedaan, case nummer etc. Er wordt gezegd dat ik voor n second opinion naar amac moet gaan. 30 euro onderzoekskosten...diagnose amac; er is schade geconstateerd aan je watch (dat had ikzelf ook al gezien...)...valt niet in de garantie van Apple.

Weer naar ivizi n mail netjes vragen om dit toch op te lossen. Doen ze dus niet en omdat ik t zakelijk had gekocht viel dit net (n paar dagen) buiten 1 jaar garantie. Nee ze konden niks voor me doen.
Nog n tegenvoorstel gedaan om evt de verzekering kosten die ik een aantal maanden niet heb betaald deze te betalen en een nieuwe of gerepareerde watch te krijgen.

Helaas krijg ik hier geen antwoord op.

Ik vind het gewoon zo unfair dat de horloge spontaan kapot gaat (dus volgens de geleerden niet van n opgezwollen batterij) dat kan toch niet?

Ik heb het voorgelegd bij mijn rechtsbijstand.

Heel jammer als je dus eerlijk bent. Als ik had gezegd dat ik was gevallen en de watch was stuk was deze in mijn inboedelverzekering gevallen. Maar ik ben gewoon eerlijk!!

Geen idee hoe het verder gaat.
Ik ben bang dat ik een duur horloge heb gehad voor net n jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1226602

Ik ervoer gelijkaardig iets op mijn horloge 2 van Apple, en ik moest euro 260 voor vervanging van het glas betalen. Mijn horloge was gedekt onder 1 jaar standaard garantie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 1226602 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:39:
Ik ervoer gelijkaardig iets op mijn horloge 2 van Apple, en ik moest euro 260 voor vervanging van het glas betalen. Mijn horloge was gedekt onder 1 jaar standaard garantie ook.
Bij winkel van aanschaf heb je wel recht op langere garantie hoor. Tenzij je hem hebt geïmporteerd ofz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 23:54

sus

is druk :+

Goed nieuws: nieuws: Apple start schermreparatieprogramma voor aluminium-versies Watch Ser...

Had dit topic een tijdje terug gelezen, ben zelf in de markt voor een Apple Watch en dus op zoek naar ervaringen; zodoende kon ik me deze nog voor de geest halen

[ Voor 20% gewijzigd door sus op 31-08-2019 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
Potverdorie ik wou ook dit topic omhoog bumpen omdat ik toen de tijd al zei dat het een breuk was Door spanning tussen het glas en case

Hallo allemaal,

Bij mij ging het dus im een Apple Watch 3 Nike. Kapot scherm etc. (Zie reacties hierboven)
Het heeft allemaal niks opgeleverd helaas pindakaas.
1 jaar n horloge gehad, scherm spontaan kapot....
Zelfs tot aan de rechtsbijstand maar omdat het horloge meer dan een jaar oud was (paar dagen erover....) konden ze niks doen, ik had t zakelijk gekocht en dan is de garantie maar 1 jaar.
En nu achteraf ben ik het er nog steeds niet mee eens omdat t spontaan en buiten mijn schuld is gebeurd.
Dus advies; als je n horloge koopt, pak altijd de verzekering erbij tegen schade etc!!!!

Ik wil nu de nieuwste kopen (Apple watch 5) maar ik koop hem niet bij IVIZI of AMAC. }) 7(8)7 Ik koop hem bij CoolBlue MET verzekering. CoolBlue omdat hierboven een positieve ervaring was. Bedankt CoolBlue! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 464876 op 28-09-2019 09:46 ]

Wow ik weet niet wat ik lees van de schermreparatie!!!! Ik ben er al zo lang mee bezig en nu wordt t vanuit Apple wel gemaakt. Ik ben tot Apple gegaan!!!!! En dan weten ze dus al dat dit bestaat en nu komt zo een doodleuk bericht! Echt ongelooflijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 464876 op 28-09-2019 09:47 ]

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-04 23:22
Ik heb het tweede deel van dit topic gelezen maar wat mij verbaast is dat men constateerde dat er waterschade is. Dan is mijn vraag: Hoe kan een product dat ook gemaakt is om het water in te gaan nou waterschade hebben ? Als je geregeld zwemt met een IP geregistreerd product , dan kan het toch nooit zijn dat de consument erop aangekeken wordt dat dat product waterschade heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 23:54

sus

is druk :+

Toch wel; die IP-rating heeft alles te maken met waterdruk. Daarom ook “x minuten op y meter diepte”. Dit moet je eigenlijk lezen als “het kan voor x minuten een waterdruk aan vergelijkbaar met een waterkolom van y meter” voordat het water wel door de seal heen kan komen. Hierbij gaan ze uit van zoet water.

Met zwemmen zit je niet diep onder water, *maar* de druk door wegduwen van het water is wel een stuk groter. En zo kan het dus dat je je horloge oM zeep helpt met een zwemtochtje
Pagina: 1