OnePlus 6 is te ontgrendelen met foto van gezicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
nieuws: OnePlus 6 is te ontgrendelen met foto van gezicht
@Xtuv

Niet persoonlijk, maar ik vind het een lichtelijk "sensatie"-artikel. Er is niets aan de hand om de volgende punten:
  1. OnePlus weet en zegt zelf dat die functie gemak boven veiligheid is
  2. Er zitten geen extra sensoren voor de ontgrendeling met gezicht op de voorkant van de telefoon, behalve de camera. Er wordt dus ook alleen maar een foto genomen, verder kan er niet zoveel mee worden gedaan. Er kan hoogstens een filmpje worden opgenomen om te kijken of mensen knipperen...
  3. De functie zit ook in andere smartphones (volgens mij zelfs standaard ingebouwd in Google) en werkt daar ook met alleen de camera. Ook daar kan je dus "foppen"
  4. Het was 7 jaar geleden ook al een probleem, dus toen wisten we ook al dat dit kon. Die functie is in de tussentijd niet zomaar ineens aangepast hoor... :P
Dus, ja leuk dat die jongen even in de spotlight komt te staan, maar ik vind dit persoonlijk weinig nieuwswaarde hebben vanwege de bovenstaande punten. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 10:24
@Frozen Dank voor je feedback :)

Ik ben het met je eens dat er niks ernstigs aan de hand is en dat het een redelijke open deur is, omdat OnePlus zelf al aangeeft dat het minder veilig is.

Ik ben het er niet mee eens dat het artikel 'sensatie' is :) Het is feitelijk opgeschreven en de nuances die jij hier zelf aangeeft (1 en 2), staan ook duidelijk in het artikel.

Het is wat kort door te bocht om te stellen dat het gaat om precies dezelfde functie/techniek van 7 jaar geleden. OnePlus beschreef zijn implementatie van Face Unlock vorig jaar zelf uitgebreid: https://forums.oneplus.co...nlock-a-deep-dive.685962/

Daarin claimt OnePlus honderd 'face identifiers' te checken en ook te controleren of het om een levend persoon gaat:
1) Face Unlock makes sure it is you. It does so by analyzing, through the front camera, over 100 identifiers on your face such as the distance between your eyes or between your nose and upper lip. We have included numerous parameters, so that Face Unlock works in different lighting conditions as well as when you are wearing glasses.

2) Face Unlock makes sure is it you and that you are "alive". In simple words, the technology reduces the chance that someone will try to unlock your phone using a picture. There are multiple checks carried out such as analyzing the 3D aspect of the subject. To avoid putting out a checklist for people to use to work around Face Unlock, we would like to share one that we are currently working on that will be released in an upcoming OTA.
Ondanks dat OnePlus zelf aangeeft dat het niet de meest veilige methode is, vind ik dat je met zo'n omschrijving er wel van uit mag gaan dat het systeem niet zo makkelijk met een foto te foppen is en dat maakt dit eenvoudige experiment nieuwswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-10 10:38
"Face Unlock makes sure is it you and that you are "alive". In simple words, the technology reduces the chance that someone will try to unlock your phone using a picture. "

Deze stelling maakt het artikel al direkt duidelijk tot "niet sensatie" artikel.