Delonghi espresso in storing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Mijn Delonghi espresso volautomaat vertoont het volgende probleem.
Na het malen van koffie is machine heet geworden en alle lampjes branden.
Resetten via stekker uit / in werkt niet. De zetgroep is niet te verwijderen.

NB ik heb het typenr niet bij de hand omdat ik in het buitenland ben en het bericht van het probleem van het thuisfront kom.... opgevraagd thuis: type MagnificaS.

Iemand een idee waarmee ik aan de slag kan als ik thuis kom?

[ Voor 4% gewijzigd door 51bert op 29-05-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zit er niet wat vast in de grinder ? Heb een jura gehad die dan ook een storing gaf in de trant van over heating.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Dank voor meedenken.
Na contact met thuisfront: het lijkt of maalproces wordt afgemaakt. Na resetten kan opnieuw gestart worden, het malen wordt afgemaakt maar proces gaat niet verder.
Er ligt vers gemalen koffie in het afvalbakje.
Ik heb het idee dat de zetgroep deels is gedraaid en vastgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Lastige is dat het veel kan zijn. Mechanisch defect, sensor fout of gewoon benodigd onderhoud.
Zonder het model te weten is er niet veel van te zeggen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Het is een MagnificaS.
Heb op youtube ook wat filmpjes gevonden en daat thuis mee aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:52
Aan die machines kan veel kapot, maar het is over het algemeen ook vrij eenvoudig te repareren als je weet wát er kapot is. Onderdelen zijn zeer goed verkrijgbaar. Mijn 5450 heb ik ook al tweemaal gered van de vuilstort dankzij onderdelen van eBay :)
Wat volgens mij het meest kapot gaat: motortje van de zetgroep (los te vervangen) en de boiler.

Leg eerst eens wat duidelijker (stap voor stap) uit wat er nu precies misgaat. Wat gebeurt er als je de machine aanzet? Krijg je dan al meteen een fout, of start hij gewoon op zoals het hoort en gaat het pas fout als je een bakje koffie wil maken? Beweegt de zetgroep bij het opstarten nog wel heen en weer? Welke lampjes gaan er branden? Geeft hij iets aan op de display?

Dat je de zetgroep niet uit kunt nemen is niet vreemd, er zit een mechanische beveiliging in waardoor hij enkel uitgenomen kan worden helemaal in de onderste stand.

Afhankelijk van het precieze model is er meestal een bepaalde toetscombinatie waarmee je in de test-modus komt (stekker er uit, twee toetsen tegelijk ingedrukt houden en dan stekker er weer in). Even googlen en uitproberen welke bij jou werkt.
Je kunt eenmaal in de testmodus een aantal dingen uitproberen zoals de zetgroep naar boven en beneden bewegen.
Omschrijf dus even wat duidelijker wat de machine nu precies wel en niet doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Glenfiddich op 30-05-2018 10:23 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Door verblijf in buitenland was moeilijk om via whatsapp te communiceren om de exacte afloop van het probleem vast te leggen. Mij was daardoor wel duidelijk dat het probleem waarschijnlijk bij de zetgroep zat.
@ Glenfiddich: op youtube idd filmpje gevonden waar werd uitgelegd hoe met toetscombinaties de zetgroep gereset kon worden. Link naar het filmpje naar huis gestuurd en zie daar.... het werkt. Er kan weer koffie gezet worden. Thuisfront blij .... ik blij 👍

Allen .. dank voor de support
Pagina: 1