Salaris MBO 4 Technical operationeel werktuigbouwkunde

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1077519

Topicstarter
Zonet de opleiding MBO werktuigbouwkunde niveau 4 afgerond.
In het bezit van basis VCA en het CSWA diploma van Solidworks.
Ongeveer een jaar ervaring aan stage's en een half jaar aan vakantie werkzaamheden.
Ben net 20 jaar en wil gaan starten met werken.
Echter is het lastig om te weten wat bruto een net start salaris is, aan de hand van de arbeids markt.

Kunnen jullie mij helpen met een reëel salaris indicatie, bruto bedragen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wat heb je gevonden op de vacaturesites voor deze functie?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Smurflink, ik heb niet op facature sites gekeken, word voornamelijk benaderd door bedrijven momenteel.
Als ik kijk op vacatures staat er haast nooit een salaris bij beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 14:16
Via salaris compas krijg ik in provincie Noord Holland bij het MKB voor een MBO technisch tekenaar een salaris van 1733 euro met 0 jaar ervaring. Met 1 jaar ervaring is het 1736.
Wellicht kan je daar wat meer bij krijgen door je VCA en CSWA diploma. Inzetten op 1950, uitkomen rond 1800 zou netjes zijn. En dat zonder 80% regeling omdat je ook nog onder minimum jeugdloon valt.
Ik ben vorig jaar gestart met HBO W/E een mijn ervaring is dat je als starter niet heel veel in te brengen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pizza_Boom dankjewel, nee als starter is het lastig. de bedragen die jij noemt had ik zelf ook ongeveer in gedachten. Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:05
Pizza_Boom schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:29:
Via salaris compas krijg ik in provincie Noord Holland bij het MKB voor een MBO technisch tekenaar een salaris van 1733 euro met 0 jaar ervaring. Met 1 jaar ervaring is het 1736.
Wellicht kan je daar wat meer bij krijgen door je VCA en CSWA diploma. Inzetten op 1950, uitkomen rond 1800 zou netjes zijn. En dat zonder 80% regeling omdat je ook nog onder minimum jeugdloon valt.
Ik ben vorig jaar gestart met HBO W/E een mijn ervaring is dat je als starter niet heel veel in te brengen hebt.
Met een MBO 4 diploma werktuigbouwkunde zou je makkelijk meer kunnen verdienen dan een 1750 euro bruto per maand.

Hier bij een farmaceutisch bedrijf zit je met een Vapro A (vergelijkbaar mbo2) diploma al makkelijk op 2500-3000 bruto in de 3-ploegendienst. Genoeg operators hier binnen het bedrijf met werktuigbouwkunde die werkzaam zijn als Operator-B.

In de randstad liggen de lonen voor deze functies nog eens stukken hoger..

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Niet te laag instappen. Technische handjes zijn bijna niet te vinden. Dat merk je ook aan het feit dat je benaderd word door de bedrijven zelf.
Gooi maar een wat hoger bedrag op tafel. Concurrenten zijn er toch niet.
Laat ze het minimumjeugdloon geneuzel ook maar inslikken, eenmaal aan het werk mag je gewoon als volwassene de armen uit de mouwen steken. Dan is er ook niets jeugd meer aan.

[ Voor 28% gewijzigd door arbraxas op 29-05-2018 21:38 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06 14:16
S. Oortwijn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:35:
Met een MBO 4 diploma werktuigbouwkunde zou je makkelijk meer kunnen verdienen dan een 1750 euro bruto per maand.

Hier bij een farmaceutisch bedrijf zit je met een Vapro A (vergelijkbaar mbo2) diploma al makkelijk op 2500-3000 bruto in de 3-ploegendienst. Genoeg operators hier binnen het bedrijf met werktuigbouwkunde die werkzaam zijn als Operator-B.

In de randstad liggen de lonen voor deze functies nog eens stukken hoger..
In mijn ervaring is farmaceutische industrie altijd een goede betaler. Maar Vapro A en dan 3000 euro? Dat is dan zeker inclusief ploegentoeslag? Sowieso dat je dat niet gaat krijgen als starter.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Je kan het natuurlijk gewoon proberen. Je wordt benaderd. Je kan het ook eens bij eentje omdraaien: Wat kan je mij bieden?
arbraxas schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:36:
Laat ze het minimumjeugdloon geneuzel ook maar inslikken, eenmaal aan het werk mag je gewoon als volwassene de armen uit de mouwen steken. Dan is er ook niets jeugd meer aan.
Amen... Als ze met 80% komen antwoorden dat je dan ook maar 80% van de tijd aanwezig hoeft e zijn?

Ik merk aan mijzelf trouwens dat ik in sollicitaties een stuk stoerder ben dan eenmaal bij een WG aanbeland.
Anoniem: 1077519 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:32:
Pizza_Boom dankjewel, nee als starter is het lastig. de bedragen die jij noemt had ik zelf ook ongeveer in gedachten. Alvast bedankt
Zoals ik zei, ik vind het zelf ook lastig. Echter, de heren na mij hebben wel een punt. Lekker wat hoger inzetten kan natuurlijk altijd (zo lang je niet met 10k per maand komt), je kan altijd nog afzwakken. Wat ik merk is dat een bedrijf waar je fouten mag maken en begeleid wordt, erg lekker is. En uit eigen ervaring: De overstap van Solidworks naar Inventor en vice versa is een kleine stap. Als je goed je weg kan vinden in Solidworks, stap je zo door naar Inventor. Beide hebben hun nukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

Ik zou eerst peilen wat je waard bent bij diverse detacheerders om in ieder geval te weten wat nu een beetje marktconform is.

Dit heb ik bij mijn eerste werkgever niet gedaan waarna ik helaas geen onderhandelings positie had.

Nu heb ik het echter anders aangepakt tijdens mijn arbeidsvoorwaarden bespreking. (Detachering —> vast in dienst bij de bouwer). Met bijna 5 jaar ervaring kwam de HR meneer met een aanbod die ondermaats was. Hier kon ik echter alleen om lachen want de gemiddelde maandsalaris die ik heb gepeilt uit 5 partijen kwam ver hoger uit. Na dit aangegeven te hebben is de aanbod riant mijn richting opgekomen.

Dit bewijst een ding, er is altijd ruimte, wees brutaal, weet wat je waard bent en ga nooit akkoord met het eerste bod.

Zoals hierboven genoemd zijn er te weinig techneuten in de huidige markt. Nu weet ik dat er op het gebied van woning- en utiliteitsbouw een ernstig tekort is aan personeel waardoor de salarissen de lucht in vliegen. Goede tijden voor de bouwkundigen en E- en W- installateurs.

Nu weet ik niet precies wat de werktuigbouwkundige markt doet, wellicht kan je even kijken op de wat verdient de techneut topic op GoT?

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1051667 op 31-05-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariearjan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben ook net klaar met school( werktuigbouwkunde niveau 4) verschillende gesprekken bij bedrijven gehad en met recruiters! 1 bureau heeft mij super goed geholpen, heb in september mijn eerste werkdag. ik ga 2200 euro bruto verdienen als mechanical engineer wat dan wel een hbo vacature was!
heb zelf natuurlijk gevraagd om een hoger salaris 2400 euro. maar 2200 was het maximum en daar was ik tevreden mee.

als je nog een goed recruiters bureau zoekt kan je wel even een prive berichtje sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoko2222
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 16:13
Ik ben al even op weg in mijn carrière met mbo4.
Ik verdien momenteel 4300 bruto voor 40 u/w in dagdienst als procestechnicus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 16:10
sjoko2222 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:05:
Ik ben al even op weg in mijn carrière met mbo4.
Ik verdien momenteel 4300 bruto voor 40 u/w in dagdienst als procestechnicus.
'Even op weg' betekent hoeveel werkjaren?

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoko2222
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 16:13
Vitamine schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:42:
[...]

'Even op weg' betekent hoeveel werkjaren?
15 jaar
Pagina: 1