40pk 1990 Johnson loopt alleen met choke

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• berthavekes2
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-05-2023
Type motor:
Johnson J40TLESR

Mijn vraag:
Mijn buitenboord motor blijft niet goed lopen (stationair). Met push-to-choke blijft hij wel lopen... wie kan mij helpen?

Relevante info:
Mijn boot met motor hebben onderwater gelegen. Na het uittakelen heb ik de motor drooggemaakt, schoongemaakt en aan het lopen gekregen die zelfde avond.

Halve week later startte de motor niet meer. Alle electronica connecties opgeschuurd en schoongemaakt en dit heeft geholpen.

Nu blijft de motor stationair niet goed draaien, alleen met choke geactiveerd. Carburateurs zijn schoon en de air/fuel ratio schroeven staan op de afstellingen volgens de manual ( tussen de 2 en 2.5 turns)

Wie kan mij op weg helpen met mijn motor, of moet ik stoppen met zelf proberen en naar een bedrijf brengen?

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en als je gas bij geeft loopt die dan wel zonder choke :?

anders zou je nog eens kunnen spelen met de stelschroeven.. (minder lucht, meer brandstof)

404 Signature not found

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

Zit het luchtfilter er in zoals het hoort?

• berthavekes2
Yucon schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:56:
Zit het luchtfilter er in zoals het hoort?
Op mijn motor zit geen luchtfilter, alleen een "air silencer" (luchtbox).
Deze heb ik er momenteel af zodat ik makkelijker bij de carburateurs kon.

• berthavekes2
SMSfreakie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:53:
en als je gas bij geeft loopt die dan wel zonder choke :?

anders zou je nog eens kunnen spelen met de stelschroeven.. (minder lucht, meer brandstof)
Nee met meer neutraalgas loopt hij nog steeds niet zonder choke, en slaat hij af.

Ik zal morgen verder proberen met de stelschroeven👍

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als de motor op temperatuur is blijft hij dan wel lopen? Vroeger in de oertijd der automobiel moest je de choke ook niet te vroeg dichtduwen. Kan ook zijn dat het stationaire toerental iets te laag is.

• berthavekes2
bouwfraude schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:26:
Als de motor op temperatuur is blijft hij dan wel lopen? Vroeger in de oertijd der automobiel moest je de choke ook niet te vroeg dichtduwen. Kan ook zijn dat het stationaire toerental iets te laag is.
Ik vind het raar dat ik vroeger nooit problemen had met starten, choke 5sec en dan liep hij, en hij nu niet zonder kan.
Ik zal morgen even kijken en je op de hoogte houden.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kan zijn dat die na zn zwemles ergens valse lucht trekt?

404 Signature not found

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

met het schoonmaken misschien het naaldje vd carb op een ander standje teruggezet? Plus wel echt alle benzinefilters goed schoongemaakt?

[ Voor 24% gewijzigd door -36- op 29-05-2018 20:34 ]

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
berthavekes2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:30:
[...]

Ik vind het raar dat ik vroeger nooit problemen had met starten, choke 5sec en dan liep hij, en hij nu niet zonder kan.
In theorie zal hij dan nu iets te arm staan klein beetje meer benzine zou kunnen helpen en de
andere suggestie van valse lucht dat helpt ook niet voor soepele loop.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:35

Yucon

*broem*

berthavekes2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:21:
[...]

Op mijn motor zit geen luchtfilter, alleen een "air silencer" (luchtbox).
Deze heb ik er momenteel af zodat ik makkelijker bij de carburateurs kon.
Liep hij eerder wel goed zonder? Hij zuigt nu namelijk makkelijker en daardoor meer lucht aan waardoor je mengsel armer is geworden. De choke corrigeert dat weer.

En heb je na het schoonmaken nieuwe pakkingen gebruikt? Oude pakkingen incl rubber spruitstuk mocht hij dat hebben sluit ook wel aan bij de hierboven genoemde suggestie voor valse lucht.

[ Voor 18% gewijzigd door Yucon op 29-05-2018 21:45 ]

Pagina: 1