Geklerurde baan macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1077477

Topicstarter
Mijn vraag
Na een val vandaag, heeft mijn macbook een gekleurde streep op het scherm. Deze streep was eerst blauw maar veranderd van kleur mer gebruik van de laptop tussen witte gloed , blauwe gloed of extra heldere gloed. Een pixel fixer heeft het blauwe effect wel minder gemaakt maar dit blijft natuurlijk vervelend. Heeft iemand een oplossing, ik heb namelijk geen geld om een nieuw scherm erop te laten zetten en door de veranderende kleuren nog wel hoop. Het is een balk van 6 cm breed ongeveer en hij loopt verticaal over het volledige scherm, ik wil een foto toevoegen alleen dit word niet toegelaten, helaas!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook pro retina display early 2015 13 inch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Pixel fixer

Ik merk nu dat als ik mijn laptop gebruik hij snel terugschiet in de blauwe gloed en ook een beetje trillende bewegingen maakt de balk. Verder heb ik het idee dat beelden licht inbranden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1077477 op 29-05-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ergens is er iets stuk in het scherm, de kabelaansluiting (als je mazzel hebt zit deze alleen los) of iets anders aan hardware. Dat los je alleen op met een reparatie. Je zou eens kunnen kijken of het alleen een los kabeltje is, anders wordt het sparen voor een reparatie en tot die tijd maar een extern scherm gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
2 dingen die aan de hand kunnen zijn: of de lvds connector zit niet goed meer vast of je lcd is defect. De laatste geef ik de grootste kans.

Bij Apple kost je dit een nieuw scherm-assembley. Dit is een lcd met front en klep in een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 07:16
Enige oplossing is een nieuw display á 600,- euro.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Allemaal glazen-bol-diagnoses hier, maar t scherm is wel waarschijnlijk ja. Heeft hij ook al coating issues? Misschien kun je daarmee een nieuw scherm claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1077477

Topicstarter
ja, ik had wel al last van coating isseus. De toetsen van de macbook zelf gaven krassen op mijn scherm. Ga morgen langs de apple store weet alleen niet zo goed hoe ik het moet brengen om via die weg een nieuw scherm te claimen.

Het is me nu wel opgevallen dat de balk precies even groot is als 1/4 van het scherm. Als je het scherm in vier delen verdeeld is het precies het derde deel

Mijn laptop is ook al bijna vier jaar oud dus ik twijfel of het het uberhaupt waard is om een nieuw scherm erin te zetten dan een nieuwe laptop aan te schaffen, moeilijk moeilijk :?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1077477 op 30-05-2018 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 23:13
Anoniem: 1077477 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:43:
ja, ik had wel al last van coating isseus. De toetsen van de macbook zelf gaven krassen op mijn scherm. Ga morgen langs de apple store weet alleen niet zo goed hoe ik het moet brengen om via die weg een nieuw scherm te claimen.

Het is me nu wel opgevallen dat de balk precies even groot is als 1/4 van het scherm. Als je het scherm in vier delen verdeeld is het precies het derde deel

Mijn laptop is ook al bijna vier jaar oud dus ik twijfel of het het uberhaupt waard is om een nieuw scherm erin te zetten dan een nieuwe laptop aan te schaffen, moeilijk moeilijk :?
Ik denk dat als je hem nu inlevert voor een coating probleem je gewoon pech gaat hebben omdat onder garantie te krijgen gezien er nu wel een heel raar defect is wat normaliter niet voorkomt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:53
SpoekGTi schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:06:
[...]

Ik denk dat als je hem nu inlevert voor een coating probleem je gewoon pech gaat hebben omdat onder garantie te krijgen gezien er nu wel een heel raar defect is wat normaliter niet voorkomt
Als het scherm een probleem met de coating heeft dan maakt verdere schade aan de display niet zo veel meer uit (uitzonderingen daar gelaten).

Ik zou gewoon eens langs gaan bij de Apple Store. Met wat geluk heb je een gratis reparatie en met wat pech weet je wat een reparatie kost en kan je dan altijd nog bekijken of je een nieuwe gaat kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 07:16
Dus iemand veroorzaakt schade aan zijn Macbook en wil daarna voor het onderdeel dat defect is door een val garantie klaimen?

Schade valt niet onder de fabrieksgarantie. Dit is puur oplichterij.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:53
Ja zo klinkt het wel. Maar als het scherm al last heeft van het coating probleem dan moet dat ook gerepareerd worden en om dat te doen moet er een heel nieuw scherm op.
Schade valt inderdaad niet onder de fabrieksgarantie, maar een reparatie voor het coating probleem is dan ook geen fabrieksgarantie he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

woutertjuh88 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:17:
Dus iemand veroorzaakt schade aan zijn Macbook en wil daarna voor het onderdeel dat defect is door een val garantie klaimen?

Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 1077477 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 00:43:
Gewoon eerlijk zijn. Gewoon zeggen dat de balk in het scherm je eigen schuld is maar dat je hoopt dat je door het coating probleem een nieuw scherm kunt krijgen. Niemand is er bij gebaat als je hier gaat liegen.

Ga inderdaad wel naar de Apple store zelf, niet naar een authorized dealer of zo. Bij de Apple store heb je veel meer kans dat ze zeggen "Ja, coating probleem, scherm vervangen" zonder over het andere defect na te denken.

Realiseer je alleen wel dat er nog best een kans is dat dit defect niet in het scherm zit en de vervanging het probleem dus niet op gaat lossen. Met een beetje mazzel kijken ze hier meteen naar, met een beetje pech heb je straks een mooie coating met nogsteeds hetzelfde defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

woutertjuh88 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:17:

Oh, waar zie jij dat hier staan dan? En waar zie jij dat de oorzaak een defect scherm is? Je doet nogal wat aannames. Dit is dan ook puur smaad/laster.

Er wordt gevraagd om een oplossing voor het probleem en er worden een aantal gegeven. Omdat er nog een probleem met het scherm is waarbij Apple standaard het hele scherm vervangt heeft de persoon in kwestie gewoon dikke vette mazzel wanneer een defect scherm daadwerkelijk de oorzaak is (en dat is nog maar de vraag). Je kunt en mag de standaard reparatieprocedure die Apple heeft bedacht en hanteert in dit geval dan ook niet afrekenen op de topicstarter.

Wanneer je je bij Apple zal melden met dit verhaal zullen ze het scherm onder garantie vervangen vanwege de coating en de laptop verder nakijken. Wanneer ze dan constateren dat er iets anders vervangen moet worden zul je daar de rekening voor krijgen.

Vergis je niet dat bij een defect scherm of het coating probleem er in beide gevallen het scherm vervangen wordt. Als je dan last hebt van beide issues levert dit voor Apple ook geen enkel nadeel op gezien de coatingactie.

Dit kan ook de andere kant op werken. Stel er zit een krasje op je autodeur of bumper. Iemand rijdt je aan. Wat jij hier nu bepleit is dat de verzekering dan maar niet tot vergoeden over moet gaan omdat er al een beschadiging zit. Daar zal menigeen het pertinent mee oneens zijn.
Pagina: 1