Advies setup gamen / pc gebruik vanaf de bank

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:59
Hopelijk is dit CAA subforum de juiste plek hiervoor.

Binnenkort zou ik graag mijn pc willen gebruiken op de tv in de woonkamer, en ben daarom op zoek naar de apparaten om dit voor mij mogelijke te maken. Het gaat dan vooral om gamen vanaf de bank + eigenlijk alle mogelijkheden benutten die mijn pc biedt. Ik heb getwijfeld over de aanschaf van een console maar wil graag de upgrade mogelijkheden van een pc behouden en vind het zonde om nog een duur apparaat aan te schaffen.

De situatie: pc en tv staan in dezelfde kamer, zo'n 10m van elkaar. De bank waar vanaf gegamed gaat worden staat daar ongeveer tussenin. PC setup is simpel: Win10-systeem, 2 schermpjes, usb-joystick, keyboard en muis, geen bluetooth ingebouwd. Spellen die ik denk op deze manier ga spellen: o.a. Star citizen, Fallout, Skyrim.

Dilemma's die ik ben tegengekomen: draadloos vs bedraad; bluetooth vs infrarood vs wifi; kosten vs wensen: wat gaat het minimaal kosten en waar is geld te besparen of beter iets meer te betalen voor meer gemak/kwaliteit?

Ik heb dit lijstje gemaakt met mijn budget en wensen in het achterhoofd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard (Qwerty NL) Zwart€ 33,99€ 33,99
1Microsoft Xbox One Wireless Controller + Adapter voor Windows Zwart€ 67,08€ 67,08
1Logitech G533 Wireless€ 104,90€ 104,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 205,97

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met deze producten en zou graag feedback willen op deze manier van couch-gaming. Zijn er betere alternatieven om dit mogelijk te maken? Het budget kan opgerekt worden tot c.a. 250 euro.

Als ik op de bank zit staat de pc zo'n 5 meter achter me, TV zo'n 3/4 meter voor me, hierdoor lijkt me bluetooth of wifi de makkelijkste verbindingsmogelijkheid voor de componenten (keyboard / controller / headset). Ik twijfel nog over een 10m HDMI kabel tussen PC en TV of een draadloze optie, moet nog ergens een stoffie Airtame hebben liggen..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Geen idee of dat allemaal zo lekker zal werken draadloos. Je toetsenbord in ieder geval niet. Ik heb zelf een aardig goed draadloos toetsenbord, maar voor gaming is het gewoon niet goed. Daarvoor heb ik dus een bedraad toetsenbord liggen.

Meest handige is toch zoiets als de Valve Steam link' denk ik:
pricewatch: Valve Steam Link
Niet nieuw beschikbaar, maar wel gebruikt en niet duur. Kun je in iede geval wat apparatuur via een vaste lijn aansluiten en eventueel ook een echte muis erbij :P . Moet je nog wel een netwerk kabel trekken, maar duur is het iig niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door Praetextatus op 30-05-2018 11:42 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Praetextatus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:40:
Geen idee of dat allemaal zo lekker zal werken draadloos. Je toetsenbord in ieder geval niet. Ik heb zelf een aardig goed draadloos toetsenbord, maar voor gaming is het gewoon niet goed. Daarvoor heb ik dus een bedraad toetsenbord liggen.

Meest handige is toch zoiets als de Valve Steam link' denk ik:
pricewatch: Valve Steam Link
Niet nieuw beschikbaar, maar wel gebruikt en niet duur. Kun je in iede geval wat apparatuur via een vaste lijn aansluiten en eventueel ook een echte muis erbij :P . Moet je nog wel een netwerk kabel trekken, maar duur is het iig niet :)
Bedankt voor de suggestie maar draadloos keyboard en controller lijkt mij toch fijner en voor non-steam games lijkt mij Valve Steam Link niet heel geschikt? Het keyboard is niet om mee te gamen maar alleen voor internet / chat / kleine input, die uit mijn lijst lijkt toch wel aardig uit de bus te komen in de reviews? Formaat lijkt me ook goed, die joekels van een lapdogs zijn me te groot en ga toch niet echt met keyboard en muis gamen op de bank. De mini varianten lijken mij wel erg irritant worden na verloop van tijd..
Netwerkkabel ligt al bij de TV dus als de winst tov de minpunten groter is zou het een optie kunnen zijn

Het gamen zal dan met een controller gebeuren, heb de X-box controller gepakt maar wellicht zijn hier nog betere alternatieven voor?

Op dit moment heb ik nog geen headset maar die staat al langer op mijn verlanglijst. Ik blijf nog even reviews bekijken over de plussen en minnen van de keuze voor de G533, ervaringen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716775

YouTube: SUPER Low Latency Wireless Peripherals - Corsair misschien is zoiets als dit ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Hehe, dat is inderdaad wat ik bedoelde met "joekels van een lapdogs" ;) Ben op zoek naar een standje casual waarvoor mij een controller geschikter lijkt.