Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Ik ben behoorlijk nieuw op de Chromebook. Ik heb de Powerwash uitgeprobeerd als middel om een 'Clean Install' te doen. Dit vooral om alle meuk die ik heb uitgeprobeerd weer van de machine af te krijgen.

Maar...... na de powerwash log ik weer in met mijn google-account en vervolgens wordt alle rommel weer doodleuk geherinstalleerd. Hoe voorkom ik dat? Hoe zorg ik dat een clean install ook daadwerkelijk een clean install is waarbij jezelf de mogelijkheid hebt om te kiezen wat je wil (her)installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik weet het verder niet, maar dacht dat Chrome OS 'all about the cloud' was. Wordt er daadwerkelijk wat geïnstalleerd of alleen wat snelkoppelingen geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Ik heb ooit de Netflix-app en de Amazon Prime-app geinstalleerd en die komen iedere keer terug na een powerwash, maar dat wil ik zelf kunnen beslissen. Dus zoals in de appstore van Apple: ja ik kan zien dat ik ze ooit heb gedownload en vervolgenss de keuze hebben om ze opnieuw te installeren.

En die mogelijkheid zoek ik eigenlijk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Apart dat bij ChromeOS het anders werkt dan bij Android, waar je de keus krijgt welke apps je er weer op wilt hebben. Weet je zeker dat je niet ergens een optie 'geavanceerd' hebt gemist?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Nee, dat weet ik niet zeker. Ik zou niet weten waar ik dat zoeken moet.....
Daar ben ik nog te nieuw voor op de Chromebook en trouwens ook bij Android. Ik was een die-hard Appleman , maar sinds de belachelijke prijzen van Apple ben ik deze zomer begonnen met een Nokia 8, iets later een Huawei Watch 2 en dan nu een Chromebook erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ken ChromeOS niet, maar het lijkt mij dat Google daar toch wel over nagedacht heeft, aangezien het bij Android wel beschikbaar is (sinds 4.4 of 5.0, zo even uit m'n hoofd).

Als je nog een PC hebt, zou je het een en ander kunnen testen met een VM waar je ChromeOS in draait. Scheelt weer een factory reset of powerwash.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://support.google.com/chromebook/answer/2914794?hl=nl
Gesynchroniseerde gegevens uit uw account verwijderen
U kunt synchronisatie-informatie op elk gewenst moment verwijderen uit uw Google-account:

Klik op uw accountfoto.
Klik op Instellingen Instellingen.
Klik in het gedeelte Mensen op Synchroniseren.
Klik op Gesynchroniseerde gegevens beheren in Google Dashboard.
Klik onderaan op Synchronisatie opnieuw instellen.

Alle informatie die is gesynchroniseerd, wordt verwijderd uit uw Google-account. Al uw bladwijzers, apps en extensies blijven bewaard op uw Chromebook, maar worden niet weergegeven op andere Chromebooks die u gebruikt.
Als je bovenstaande stappen uitvoert en daarna een powerwash doet zou hij de Apps op je Chromebook niet meer moeten synchroniseren vanuit je Google Account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Super, ik ga gelijk aan de slag!
Pagina: 1