PSU SATA kabel inkorten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaoLinc
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 15:27
Beste mede tweakers,

Ik ben zelf een kleine compacte PC aan het bouwen en gebruik hier uiteraard een modulaire voeding voor (Silverstone SX500-LG). Helaas voor mijn mooie kleine PC zijn de bijgeleverd PSU kabels enorm lang en wordt het dus een kabelzooitje.
De meeste kabels kan ik wel aardig wegwerken alleen de SATA voedingskabel is nog een probleem.
Deze is +-60cm lang en bevat 3 aansluitingen voor SATA waarvan ik er maar 1 ga gebruiken, en eigenlijk maar 15cm lengte nodig heb.

Nu dacht ik; Wat nou als ik de laatste SATA connector losmaak, de kabel doorknip (15cm) en de SATA connector vervolgens weer vastmaak aan het uiteinde.
Gaat dat zomaar werken? Of is dit te risico vol?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:40

rdejongjr

Gnome

Meest vervelende is vaak om de sata connector ergens fatsoenlijk vast te zetten zodat je de kabels er weer in kunt drukken, gebruikte ik een oude schijf voor waar het niet erg zou zijn als ik wat breek. En niet vergeten om netjes te markeren en nadien te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaoLinc
Thanks voor de tip. Het is al een hele uitdaging om de sata connector lost te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

bedenk je wel dat wat extra lengte voor in en uit bouwen ook wel handig is. ik zou de connector iig lekker laten zitten, en alleen evt als je het echt heel belangrijk vind de overige sata stekkers eraf knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-06 20:36
Ik dacht dat Silverstone ook allerlei kabelpakketjes verkocht, als alternatief voor de standaard meegeleverde kabelsets. Misschien zit daar een optie tussen?

Zie hier bijvoorbeeld

Uiteraard wel even checken of de psu-zijde van de nieuw aan te schaffen kabel ook matcht met de pinout van je psu natuurlijk...

Een alternatief is om eventueel een molex-naar-sata converterkabeltje te pakken, mocht je wel kortere molex kabels hebben (of toevallig een vrije connector tot je beschikking hebben).

Een snelle speurtocht door de pricewatch leverde dit op. Ik gok dat de kans in een modern systeem groter is dat je toevallig een 6-pin gpu aansluiting over hebt dan een overbodige molex..

[ Voor 19% gewijzigd door Pixxel op 30-05-2018 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

molex to sata, loose all your data.

En die 6pin/sata verloop is om de gpu via sata van prik te voorzien. Niet andersom helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaoLinc
Ik heb 8 rechtgebogen nietjes in de bovenkant van de sata connector gedrukt en toen kwam deze vrij makkelijk los zonder te breken.
De losse "korte" kabels bij Silverstone zijn helaas nogsteeds 35cm.

Om een beeld te geven hoe mn PC build er nu uit ziet heb ik even een link naar een plaatje toegevoegd.
https://image.ibb.co/iVk0Xd/IMG_0470.jpg
De kap die ik eromheen ga bouwen is een 6 hoekige prisma vormige houten kast.
De voor- en achterkant wordt van staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ahh je gaat zelf een case maken. Cool, opzet ziet er netjes uit. Als het goed is kan je bij SATA connectoren die op de doorlopende draad zit redelijk makkelijk het kapje eraf halen en van de draad aftrekken. zie https://i.ebayimg.com/images/g/1dsAAMXQ3kNTe1c0/s-l1600.jpg (eindconnectors zijn vaak weer anders) voor erop zetten kan je dan inkepingen maken op de draden (zonder koper te beschadigen) en ze er weer opdrukken. . Is trouwens wel een beetje gepruts dat wat oefening vergt om het netjes te krijgen en je trekt de draad makkelijk kapot dus niet teveel kracht zetten en evt wat warm maken met een fohn ofzo

[ Voor 6% gewijzigd door -36- op 30-05-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaoLinc
Dat zijn de makkelijke SATA connectors inderdaad. ;) Die zouden fantastisch zijn.

Mijne heeft 8 kleine klemmetjes tussen de draden zitten (4 voor en 4 achter).
Deze krijg je alleen open door de 8 gaatjes bovenop de connector gelijktijdig in te drukken.
Dit heb ik dus uiteindelijk voor elkaar gekregen door wat kleine nietjes recht te buigen en erin te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Pff Klinkt bewerkelijk. En nu nog er weer op krijgen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door -36- op 30-05-2018 13:35 ]

Pagina: 1