Toon posts:

Voodoo2 SLI met kleurverschuiving in palet

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de computer zit het volgende:
PIII-450 128Mb
Oorspronkelijk I740 videokaart
2 * Voodoo2

Nu ontstond er een kleurverschuiving in het palet van de computer (spelletjes) alsof er een groene interlaced waas over ligt.

Win98se met Directx7a
Directx5 Voodoo2 drivers (werken foutloos)
Directx6 en x7 drivers voor Voodoo2 vertonen die kleurfouten, van Q3 tot UT bijna alle spellen hebben het, en denk je het in een nieuw spel opgelost te hebben dan is het in een ander spel weer mis.
Zelfs Q3 had iets wierds ... alsof er een diagonale lijn het beeld scheide, van linksboven tot rechtsonder, het linksonder- beeld was goed maar rechtsboven bleef alles staat (moustrail, geen verversing)

Help me, kan het niet vinden, heb zowat alle drivers & referencedrivers al geprobeerd !!!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf het vervangen van de I740 in een matrox G400 maakte niks uit. Dus denk ik dat het de Voodoo2 kaarten zijn. Ook met 1 Voodoo2 kaart doet ie dit ...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
In je BIOS zit een optie 'VGA palet snoop' of zo; zet die eens aan/uit. Dit werkt bij sommige MPEG kaartjes, misschien ook bij je voodoo's ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

misschien ook maar in het Register (Software/3dfx of zo) wat deleten en opnieuw de driver installeren. DX7 werkt OK bij mij. Misschien zit je Gamma ook niet helemaal lekker.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is volgens mij nog steeds niet de oplossing, het lijkt steeds vager te worden. Aan de 1ne kant kunnen het de drivers zijn en aan de andere kant verdenk ik de voodoo's dat ze hun beste tijd hebbe gehad, wie wil er nu nog een 3dfx-plankje in zijn pc hebben ??? Kost alleen maar warmte, kunnen mijn koeien last van hebben ... LOL

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Heb je nou al wat geprobeerd of zeg je alleen maar "nee dat is het DENK ik niet" ??

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

ik geef je 50,- voor zo'n kaartje, moet je wek ff de beste uitzoeken?!?!?!?!?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Moet je je V2's even los van elkaar proberen.
Kan best zijn dat er één een beetje gefrituurd is.
Ik heb dit zelf ook gehad (een raster van rode punten), FSB van 83 was 'm teveel geworden.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Dubbel doorlussen van je voodoo's

iemand met een compaq had ook problemen....

(gekke strepen door beeld)

Het enige wat hielp was Dubbel doorlussen.
videokaart-> 1e voodoo -> 2e voodoo -> monitor

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Dubbel doorlussen is alleen nodig als je een Hercules Voodoo 2 hebt, alle andere zijn enkel doorlussen.
Hou er wel de rekeing mee dat je je monitor aansluit op die Voodoo kaart met de hoogste IRQ prio, dat wil ook nog wel eens het probleem zijn.
Pagina: 1