AMD Freesync

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booaahh
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-10-2024
Beste Tweakers,

ik heb een vraag over betreft mijn monitor/videokaart, ik heb 2 maanden geleden bij Informatique ( Berkel en Rodenrijs ) een monitor gekocht van 27 inch en 144 herts mooi beeldscherm voor de prijs ( Met de klanten omgaan is niet bepaald goed maar dat ter zijde ) het gaat om het beeldscherm Acer Model nummer XZ721 met een 1080P paneel zodra ik dit beeldscherm aansluit is er niet echt een probleem alleen zodra ik de Functie AMD FREESYNC activeer gaat het beeldscherm ten eerste constant van kanaal veranderen ( ik heb deze inmiddels vast gezet op de poort waar ik het beeldscherm op heb aangesloten Displayport ) maar blijft dan constant zoeken naar een kanaal naar mijn idee omdat als ik kijk naar het scherm dat je windows voor max 3 seconde ziet en vervolgens weer verspringt naar een zwart scherm en dat constant herhaalt, wat ook vaak voorkomt wat pas na 10 minuten is het scherm opgestart en kan je werken zou je denken ja niet dus zodra je er mee werkt zoals Word blijft de gaat het beeldscherm flikkeren en dan voornamelijk in de hoeken van het scherm en als ik PUGB of League of legends wil spelen lijkt wel dat het beeldscherm het niet aan kan omdat hij blijft knipperen.... ik heb veel dingen geprobeerd zoals drivers opnieuw geinstalleerd met AMD contact opgezocht waaruit bleek dat het aan het beeldscherm moet liggen want de kaart zelf draait als een zonnetje.

Conclusie: het Scherm gaat onwijs flikkeren zodra je de AMD Freesync mode aanzet in het scherm de kabels die zijn aangesloten is een Displayport op het moment als ik HDMI aansluit heb ik precies hetzelfde probleem en als ik deze functie uitzet dan heb ik nergens last van.

Is er iemand die mij bij dit probleem kan ondersteunen en zijn ervaringen met dit probleem met mij zou willen delen? dat zou echt fantastisch zijn.

Moederbord : MSI z97 Gaming 5
Processor: i5 4790K
HDD: M.2 SSD 250 GB
Voeding: Corsair 850x voeding
Grafische kaart: Asus Dual 8GB ( RX 580 ) ( Voorzien van de laatste updates )
O.S : Windows 10 1803 build/

Mijn Dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Holy moly, beetje interpunctie zou geen kwaad kunnen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ten eerste, gebruik alsjeblieft hoofdletters en leestekens. Je TS is ontzettend moeilijk te lezen. :X

Ten tweede, lijkt mij een gevalletje DOA. Als je zelfs met HDMI hetzelfde probleem hebt ligt het aan het scherm. Kan niet anders.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 16:23

Pindamann

Human

Het flikkeren had ik voorheen ook heel veel. Met de nieuwste drivers heb ik er tegenwoordig geen enkel last meer van. Het was een bekend probleem dat de helderheid van het scherm wat flikkerde.

Toen ik er wel last van had, hielp het om spellen op op 'fullscreen' ipv 'fullscreen windowed' te zetten. Ik kan dat type nummer van de monitor niet zo vinden, maar misschien moet je de HZ binnen het freesync bereik houden van de monitor? Kan verder niets bedenken, maar misschien is zoals eerder genoemd de monitor niet goed.

Ik heb overigens een RX480

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik had eerder ook zoiets toen ik voor het eerst met Freesync werkte. Ik kwam er al snel achter dat dit gebeurde omdat ik mijn monitor altijd volledig uit zette na gebruik (in de zin van stekker uit het stopcontact). Hierdoor verloor de monitor waarschijnlijk de ingestelde waarde richting videokaart en ging het beeld steeds zwart knipperen bij volgend gebruik. Oplossing was dus door de monitor op standby te laten staan na gebruik en dus niet de stekker uit het stopcontact.