Toon posts:

Mag een site wat je in (online)formulieren invult opslaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een verzekering heb ik een aantal premieberekeningen doorlopen bij diverse verzekeraars.
Dat verloopt eigenlijk altijd wel een beetje hetzelfde: eenvoudige premieberekening en daarna kun je in een aantal stappen waarbij je allerhande gegevens in moet vullen naar een definitieve aanvraag toewerken.

Nu heb ik de indruk dat een van die berekeningen (inclusief een set gegevens als NAW-geboortedatum-iban-telefoon-e-mail), die ik verder verder niet afgerond met een daadwerkelijke aanvraag, is opgeslagen.

Los van de vraag of deze theorie klopt: zou dit mogen?
Op de betreffende site staat wel in de privacystatement dat wat je op de site doet en bekijkt kan worden opgeslagen, maar dat lijkt me nogal algemeen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Je "hebt de indruk". Dat komt bij mij over als een beetje vaag. Waar komt deze indruk vandaan?

Is het niet toevallig je webbrowser die lokaal dit soort gegevens opslaat om ze in de toekomst snel in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die 'indruk' heb ik met name omdat ik later nog eens via e-mail een vraag heb gesteld over hun product en doodleuk werd teruggebeld. Vandaar 'mijn indruk' dat ze ergens op de achtergrond mijn profiel behoorlijk compleet hebben :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je moet ook gewoon nep gegevens invullen.
Zo belde ooit een verzekeraar mij op of ze "W.A. ter Hoofd" mochten spreken.
Toen zij ik, er woont hier geen Waterhoofd :p

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja waarschijnlijk wel, op een workshop over GDPR werd heel erg duidelijk gesteld dat vooral verzekeraars onnodige en irrelevante vragen stellen voor een berekening van premie en die opslaan. Werd ook duidelijk gesteld dat ze bovenaan staan voor een eerste boete.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, neem een kijkje op https://autoriteitpersoon...elf-doen/voorbeeldbrieven en stuur ze een bericht om inzage te krijgen in je gegevens. Indien daar meer in staat dan je wenselijk acht, kan je een verzoek indienen om het te wissen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1