Ik ben op zoek naar een single board computer waarmee ik N64 en PS2 games op kan emuleren. Ervan uitgaande dat PS2 meer moet trekken, wat zou een logische keuze zijn? Ik wil niet meer dan 100 euro uitgeven.
Vraag
Alle reacties
Volgens mij heb je voor PS2-emulatie een beest van een machine nodig. Dus voor 100 euro gaat dat never nooit lukken.
https://pcsx2.net/getting-started.html
https://pcsx2.net/getting-started.html
Je kan ook een PS2 kopen en daar met FMCB een N64 emulator op draaien. Lukt voor minder dan 100 euro wel. En als je dan een dikke versie neemt met HDD+Network adapter kan je er een ATA HDD in stoppen en hem over het netwerk beheren.
[ Voor 37% gewijzigd door johnkeates op 29-05-2018 14:35 ]
En als we het hebben over een Intel NUC? Welke zou minimaal aanbevolen worden?
Een beetje eigen inzet mag wel, wat kan Google je hier over vertellen?
Steam/Discord: Flimovic
Neem dan een PS3 rond de 75 euro nu te vinden...johnkeates schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:35:
Je kan ook een PS2 kopen en daar met FMCB een N64 emulator op draaien. Lukt voor minder dan 100 euro wel. En als je dan een dikke versie neemt met HDD+Network adapter kan je er een ATA HDD in stoppen en hem over het netwerk beheren.
Joekel van een ding... Ik heb liever een klein, maar krachtig kastje staan. Ik lees veel gemengde reacties op o.a. Reddit mbt de Odroid XU4. Ik had gehoopt dat iemand al iets soortgelijks had opgezet en zijn ervaring kon delen.rikoos schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:44:
[...]
Neem dan een PS3 rond de 75 euro nu te vinden...
Voor zover mij bekend is de PS2 niet in staat om N64 emulatie te draaien. Misschien Mario 64 of een Mario Kart, maar een Goldeneye of Conker niet.johnkeates schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:35:
Voor de TS, wat is je doel precies? Wil je specifieke spellen (die je natuurlijk al hebt gekocht) er op draaien? En zijn de spellen bij op andere consoles ook gekomen (een PSP vind ik persoonlijk bijv. nog altijd het beste mobiele systeem met emulators)? Mijn RPi3 doet ook het eea maar PS2 lukt niet en N64 is eigenlijk het zelfde verhaal. Goldeneye is verre van een optie bijv.
[ Voor 7% gewijzigd door Raznov op 29-05-2018 15:01 ]
Om dan een PS2 game als uitgangspositie te nemen, zou ik graag Sly Raccoon weer eens spelen. Op de N64 gaat het vooral om partygames, zoals Mario Party, maar ook Super Smash Bros.
Zo moeilijk is het niet, @Slogra heeft je deze onderstaande gegevens al gegeven in feite als je op de link had geklikt. Vanaf de pricewatch kan je dus al een redelijke selectie maken aan spullen. Maar of je er voor 100 euro of minder mee wegkomt... gaat een krappe worden tenzij je zelf nog wat hebt liggen aan RAM en HDD/SSD. Anders denk ik dat je er heel snel overheen gaat (maar goed voor deze doeleindes zou ik niet starten aan een SSD, slaat nergens op tenzij je het systeempje voor meer gaat gebruiken waar je er profijt aan hebt maar dta vermeld jen ergens dus ga ik niet van uit. Je kunt kijken hoe de Rasberry's en andere relevante het doen wellicht? Wellicht dat de OUYA het support? Kan me niet voorstellen dat die nog bijzonder duur zijn.
Maar goed, dit zou je onderzoek moeten uitwijzen.
Recommended
Windows Vista / Windows 7 (32bit or 64bit) with the latest DirectX
CPU: Intel Core 2 Duo @ 3.2 GHz or better OR i3/i5/i7 @ 2,8 GHz or better OR AMD Phenom II @ 3,2GHz or better
GPU: 8800gt or better (for Direct3D10 support)
RAM: 1GB on Linux/Windows XP, 2GB or more on Vista / Windows 7
Maar goed, dit zou je onderzoek moeten uitwijzen.
Recommended
Windows Vista / Windows 7 (32bit or 64bit) with the latest DirectX
CPU: Intel Core 2 Duo @ 3.2 GHz or better OR i3/i5/i7 @ 2,8 GHz or better OR AMD Phenom II @ 3,2GHz or better
GPU: 8800gt or better (for Direct3D10 support)
RAM: 1GB on Linux/Windows XP, 2GB or more on Vista / Windows 7
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Pagina: 1