Windows NT 4.0 - Installeren van PCI->SATA kaart

Pagina: 1
Acties:

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik ben bezig met het repareren van een Windows NT 4.0 machine. Ik heb deze middels een Norton Ghost terug kunnen zetten naar default maar nu werkt de geinstalleerde SIL 3512a PCI-SATA kaart niet meer in windows. Ik zie de BIOS van de kaart wel tijdens het opstarten en ik zie dan ook de drive die er in zit maar in windows word de drive niet herkend.

Nu weet ik dat deze drive en kaart er achteraf in is gezet en dus niet op de Norton ghost image staat en vraag me af of en hoe ik de drivers in windows NT kan installeren? Als ik de drivers al kan vinden.. Weet er iemand misschien of er drivers van andere windows compatible met win NT zijn? Ik kan voor win nt helemaal niets meer vinden.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Je zal een driver moeten hebben om die te kunnen installeren. Ik vond bijvoorbeeld dit bij Tweakers zelf. Googlen op de bestandsnaam van de zip (staat in het reacties) leverde wat resultaten op. Bij de eerste kan ik een zip downloaden. Ik zou zeggen probeer die eens.

Hail to the king baby!

• Machlah
Ik ga dit proberen, had zelf wel wat files gevonden met zoeken via google maar dit is de eerste waar ik wel windows NT in de readme zie staan. Bedankt alvast.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Staat de SATA-kaart als onbekende hardware vermeld in apparaatbeheer? Kijk dan even of je daar het hardware-ID terug kunt vinden, al weet ik niet of dat in NT 4.0 kan. Die zou dan op het tabblad details te vinden moeten zijn.

Dan de ven(dor) en dev(ice) ID's Googlen, mogelijk dat dat nuttige hits oplevert?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Machlah
Raven schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:31:
Staat de SATA-kaart als onbekende hardware vermeld in apparaatbeheer? Kijk dan even of je daar het hardware-ID terug kunt vinden, al weet ik niet of dat in NT 4.0 kan. Die zou dan op het tabblad details te vinden moeten zijn.

Dan de ven(dor) en dev(ice) ID's Googlen, mogelijk dat dat nuttige hits oplevert?
In windows NT zie je dit helaas niet. Dit was ik ook gewend van alle andere windows versies. In windows NT moet je naar control panel -> SCSI controllers -> add driver gaan om de driver handmatig te installeren. Na het installeren van de driver van @urk_forever is het inmiddels gelukt waarvoor dank _/-\o_ .

• urk_forever
Voor zover ik me kan herinneren kon je de vendor/device id's idd niet zien in oudere versies van Windows. Dat is denk ik pas met Windows 2k of misschien wel pas met Windows XP toegevoegd.

Hail to the king baby!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:49

nelizmastr

Goed wies kapot

urk_forever schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:46:
Voor zover ik me kan herinneren kon je de vendor/device id's idd niet zien in oudere versies van Windows. Dat is denk ik pas met Windows 2k of misschien wel pas met Windows XP toegevoegd.
Volgens mij 2K idd. Dat was de eerste echt moderne Windows wat dat betreft :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

urk_forever schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:46:
Daar zat ik dus mee te twijfelen, ik weet dat het er vroeger niet in zat, maar vanaf wanneer het er wel in zit... Misschien zelfs XP SP2/3 pas, maar dat weet ik niet zeker.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Stomme vraag maar waarom wil je op NT4 blijven met die machine? Is het een onderdeel van een grote machine waarbij er verder geen support meer bestaat, of is het een hobbyprojectje.

Just curious :)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

TheBorg

Resistance is futile.

Oude officieele driver pagina:
https://web.archive.org/w...results.aspx?pid=29&cat=3

Dan vind ik deze file:
3112R_x86_10651_Logo_win7.zip

Die kun je niet downloaden van archive.org maar als je Googled dan vind je hier een kopie:
https://www.touslesdriver...&v_code=36925&v_langue=en

Is de windows 2000 versie maar dat moet werken onder NT.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBorg op 29-05-2018 18:39 ]

• Machlah
Fairy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 18:13:
Stomme vraag maar waarom wil je op NT4 blijven met die machine? Is het een onderdeel van een grote machine waarbij er verder geen support meer bestaat, of is het een hobbyprojectje.

Just curious :)
Geen stomme vraag hoor, het is inderdaad onderdeel van een grotere machine waar ook randapparatuur op aangesloten word middels verouderde glasvezel. Ik heb wel eens met de gedachte gespeeld of het niet mogelijk is dit allemaal over te zetten naar een nieuwere computer/windows maar ik denk dat het lastig gaat worden. Er word ook een applicatie gebruikt die alleen op winNT draait, dan zou je met VMware of i.d. moeten gaan werken.

Ondertussen trouwens ook een hobbyproject geworden :)

• urk_forever
Machlah schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:15:
[...]

Er word ook een applicatie gebruikt die alleen op winNT draait, dan zou je met VMware of i.d. moeten gaan werken.

Ondertussen trouwens ook een hobbyproject geworden :)
Sorry voor het kicken van het topic ;) maar heb je/jullie dit wel eens geprobeerd? Gezien de moeite die MS steekt in de backwards compatibility moet het toch wel heel exotisch zijn dat het niet werkt op een nieuwer OS :? Windows 7 32-bit kan volgens mij zelfs nog 16-bit programma's geschreven voor Windows 3(.1) draaien

[ Voor 8% gewijzigd door urk_forever op 01-06-2018 16:22 ]

Hail to the king baby!

Pagina: 1