Omdat ik hier altijd geweldige vakantietips zie langskomen dacht ik zelf ook maar eens een topicje te starten. Natuurlijk heb ik zelf ook gezocht maar iedere site geeft natuurlijk aan dat het overal fantastisch is, maar meer dan wat gare appartementen of uitgewoonde chaletjes kom ik niet tegen op de bekende sites. Het idee is dat ik vrijdagavond of zaterdag de auto pak en samen met mijn vrouw richting het zuiden rij, locatie vooralsnog onbekend en voor maximaal een week. Ik weet dat ik rijkelijk laat ben en wil dus niet uit haast de verkeerde keuze maken. We staan voor veel dingen open dus misschien dat jullie wat kunnen met onderstaande wensen/voorkeuren.
- Maximaal 1000km (dus Frankrijk of Duitsland)
- Voorkeur gaat uit naar een chalet ergens in de natuur, bijvoorbeeld in een mooi dal.
- Een kamer in een kasteel lijkt me ook leuk
- Een appartement in een idilisch dorpje wijs ik niet op voorhand af.
- Geen fan van vakantieparken.
- Wel fan van lekker eten en wijn.
- Groot fan van lokaal eten, markten.
- Eventueel een plek om de mountainbiken (wel een huurfiets nodig dan) of wellicht rustig kajakken.
Van Duitsland weet ik vrij weinig, vaak vatten we het idee op om onderweg naar Italie ergens in Duitsland voor een paar nachten te blijven, maar uiteindelijk rijden we altijd in een keer door omdat we geen idee hebben waar iets leuks te beleven valt. Frankrijk trekt me aan omdat ze een beetje dezelfde ideeën over eten hebben als ik.
Edit: budget is niet zonder beperkingen maar hou wel van de mooie dingen des levens, niet het type kamperen zeg maar. Maar 2000 voor een week in een villa of kasteel is ook weer niet nodig
- Maximaal 1000km (dus Frankrijk of Duitsland)
- Voorkeur gaat uit naar een chalet ergens in de natuur, bijvoorbeeld in een mooi dal.
- Een kamer in een kasteel lijkt me ook leuk
- Een appartement in een idilisch dorpje wijs ik niet op voorhand af.
- Geen fan van vakantieparken.
- Wel fan van lekker eten en wijn.
- Groot fan van lokaal eten, markten.
- Eventueel een plek om de mountainbiken (wel een huurfiets nodig dan) of wellicht rustig kajakken.
Van Duitsland weet ik vrij weinig, vaak vatten we het idee op om onderweg naar Italie ergens in Duitsland voor een paar nachten te blijven, maar uiteindelijk rijden we altijd in een keer door omdat we geen idee hebben waar iets leuks te beleven valt. Frankrijk trekt me aan omdat ze een beetje dezelfde ideeën over eten hebben als ik.
Edit: budget is niet zonder beperkingen maar hou wel van de mooie dingen des levens, niet het type kamperen zeg maar. Maar 2000 voor een week in een villa of kasteel is ook weer niet nodig
[ Voor 6% gewijzigd door Malt007 op 29-05-2018 11:19 ]