Volgende week op vakantie met de auto maar waarheen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-05 15:57
Omdat ik hier altijd geweldige vakantietips zie langskomen dacht ik zelf ook maar eens een topicje te starten. Natuurlijk heb ik zelf ook gezocht maar iedere site geeft natuurlijk aan dat het overal fantastisch is, maar meer dan wat gare appartementen of uitgewoonde chaletjes kom ik niet tegen op de bekende sites. Het idee is dat ik vrijdagavond of zaterdag de auto pak en samen met mijn vrouw richting het zuiden rij, locatie vooralsnog onbekend en voor maximaal een week. Ik weet dat ik rijkelijk laat ben en wil dus niet uit haast de verkeerde keuze maken. We staan voor veel dingen open dus misschien dat jullie wat kunnen met onderstaande wensen/voorkeuren.

- Maximaal 1000km (dus Frankrijk of Duitsland)
- Voorkeur gaat uit naar een chalet ergens in de natuur, bijvoorbeeld in een mooi dal.
- Een kamer in een kasteel lijkt me ook leuk
- Een appartement in een idilisch dorpje wijs ik niet op voorhand af.
- Geen fan van vakantieparken.
- Wel fan van lekker eten en wijn.
- Groot fan van lokaal eten, markten.
- Eventueel een plek om de mountainbiken (wel een huurfiets nodig dan) of wellicht rustig kajakken.

Van Duitsland weet ik vrij weinig, vaak vatten we het idee op om onderweg naar Italie ergens in Duitsland voor een paar nachten te blijven, maar uiteindelijk rijden we altijd in een keer door omdat we geen idee hebben waar iets leuks te beleven valt. Frankrijk trekt me aan omdat ze een beetje dezelfde ideeën over eten hebben als ik.

Edit: budget is niet zonder beperkingen maar hou wel van de mooie dingen des levens, niet het type kamperen zeg maar. Maar 2000 voor een week in een villa of kasteel is ook weer niet nodig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Malt007 op 29-05-2018 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk ook eens naa Tsjechië of Polen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 992889

omgeving bij mont Ventoux is mooi. Echt mooie dorpjes en kunt er erg goed fietsen. Zal ook wel een riviertje in de buurt zijn waar je kunt kajakken (in dorp is in ieder geval een riviertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 11:32
Airbnb staan leuke dingen op, wil hetzelfde gaan doen dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
anandus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:20:
Kijk ook eens naa Tsjechië of Polen?
Sta ik zeker voor open maar beide zijn wel een beetje aan de max qua reisafstand, en van beide landen weet ik al helemaal niet waar ik heen zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

paQ

Elzas?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:43

Detmer

Professioneel prutser

Zweden :) ? Met pak 'm beet 1000km zit je ook al in zuidelijk Zweden en het weer schijnt daar op het moment ook prima te zijn. Of anders Denemarken?

[ Voor 37% gewijzigd door Detmer op 29-05-2018 11:28 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 14:30
Wij zijn enkele keren bij chateau-de-chaussy geweest in het plaatsje Ruoms vlak bij de Pont d'Arc. Het is een voormalig kasteel, omgebouwd tot appartementen. Ik herinner me nog prachtige wandelingen door de natuur in de omgeving. Op het chateau is verder, buiten het zwembad, niks te beleven maar Ruoms is een dorpje met voldoende faciliteiten.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 17:40
Anoniem: 992889 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:24:
omgeving bij mont Ventoux is mooi. Echt mooie dorpjes en kunt er erg goed fietsen. Zal ook wel een riviertje in de buurt zijn waar je kunt kajakken (in dorp is in ieder geval een riviertje).
Yep, goede tip! Fietsen, wandelen, steden bezoeken en als klap op de vuurpijl midden in het zuidelijke rhone gebied, dus minimaal 6 beroemde appelations aan wijn op fietsafstand.

Ben er zelf twee jaar geleden geweest en dat was wel een feestje wat betreft wijn en spijs :). Familie komt er vooral om te fietsen. En met Avignon om de hoek en en half uurtje verder Nimes, heb je echt superleuke steden (historisch gezien) om meerdere keren te bezoeken.

Vind je het niet erg om 1 of 2 uurtjes te rijden dat zit zo aan de kust of in de alpen. Kijk eens 10 a 20km te noorden van Carpentras.

Wel iets meer dan 1000km geloof ik, zal niet meer dan 1200 zijn (vanuit Rotterdam dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 19:50
Ik vind zelf de richting Normandië en (het eerste, oostelijke, stuk van) Bretagne in Frankrijk echt schitterend en je kunt er heerlijk eten en van wijn genieten. Met name rondom Cap Frehel heb je een schitterend natuurgebied. Onderweg kom je langs gebieden met ontzettend veel historie, vanuit de middeleeuwen en vooral natuurlijk WOII (als dat je interesseert :) )

Qua afstand is het zo'n 700-900 km afhankelijk van waar je vertrekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
@Malt007 Het is geen boodschappenforum natuurlijk waar je je wensenlijst kan neerzetten en het forum er een geschikte vakantie bij zoekt, zeker als je het zelf ook niet weet en er rijkelijk laat mee komt. Wat heb je zoal al gevonden?

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 29-05-2018 12:00 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malt007
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:59:
[mbr]@Malt007 Het is geen boodschappenforum natuurlijk waar je je wensenlijst kan neerzetten en het forum er een geschikte vakantie bij zoekt, zeker als je het zelf ook niet weet en er rijkelijk laat mee komt. Wat heb je zoal al gevonden?[/]
Volgens mij heb ik redelijk duidelijk aangegeven dat ik al een tijdje zoek maar dat ik niet verder kom dan de tientallen aanbieders op internet waarop duizenden huisjes en chaletjes staan. Maar dat is nou juist waar ik niks mee kan, ik ken de verschillende streken niet en kom daarom hier advies vragen omdat er genoeg mensen zijn die de mooie plekjes wel kennen.

Mijn startpost vind ik aardig uitgebreid vergeleken met een hoop aantal andere topics die ik zo even binnen een minuut gevonden heb. Daarnaast snap ik ook niet echt wat je van me verwacht, moet ik eerst een specifieke streek noemen voor tips of wil je dat ik links naar bepaalde chaletjes post voor de minieme kans dat er iemand toevallig geweest is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Je geeft zelf al de criteria aan, daar kan je zelf toch aardig op selecteren?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Met wat je zoekt moet ik direct aan het Franse gebied Morvan denken. (google: Chateau Chinon en omgeving)

Natuurgebied met mooie meren, prachtige dorpjes en restaurantjes, en ik heb volgens mij nog ergens het mail-adres van een ouder nederlands stel dat daar apartementen en huizen verhuurd. Ik ben vaak bij ze geweest en het is werkelijk prachtig - van huisjes met een zwem-meer in de tuin tot een huisje met een tuin zo groot dat je het einde niet kan zien. En niet erg duur, ik geloof dat ik iets van 50euro per nacht betaalde (je kon daar met 4 a 6 personen in).

Ik zal even zoeken of ik het mailadres of de website nog heb. P.s. de huisjes die ze hebben staan niet bij elkaar oid, ze hebben willekeurige huisjes in dorpjes/middle of nowhere

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malt007
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:19:
Je geeft zelf al de criteria aan, daar kan je zelf toch aardig op selecteren?
Ik wil niet vervelend overkomen, maar dat heb ik natuurlijk al geprobeerd. Maar werkelijk bij iedere huisjes staat wel hoe idyllisch en rustig het is en dat op korte afstand al mijn wensen vervult kunnen worden. Gezien het aantal reacties in korte tijd geloof ik best dat er genoeg tweakers zijn die op basis van mijn wensen hun adviezen willen geven en dat vind ik nou juist het mooie van deze site. En ja, ik word zelf ook moe van al die beperkte topics starts waar om de zoveelste tv van 1000 euro wordt gevraagd (en tegenwoordig ook van de standaard reactie: "En wat zei de ......... toen je dat vroeg") Ik snap dat strak modereren nodig is maar vind persoonlijk dat dit topic er mee door kan :9

Maar ok, mijn voorkeur gaat nu uit naar noord/midden Frankrijk, dus iets als de Elzas, Lotharingen, Vogezen, Normandie, Bretange.
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:21:
Met wat je zoekt moet ik direct aan het Franse gebied Morvan denken. (google: Chateau Chinon en omgeving)

Natuurgebied met mooie meren, prachtige dorpjes en restaurantjes, en ik heb volgens mij nog ergens het mail-adres van een ouder nederlands stel dat daar apartementen en huizen verhuurd. Ik ben vaak bij ze geweest en het is werkelijk prachtig - van huisjes met een zwem-meer in de tuin tot een huisje met een tuin zo groot dat je het einde niet kan zien. En niet erg duur, ik geloof dat ik iets van 50euro per nacht betaalde (je kon daar met 4 a 6 personen in).

Ik zal even zoeken of ik het mailadres of de website nog heb. P.s. de huisjes die ze hebben staan niet bij elkaar oid, ze hebben willekeurige huisjes in dorpjes/middle of nowhere
Dit klinkt zeer goed, zou het op prijs stellen als je de link nog kan vinden.
Wouterkaas schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:45:
Ik vind zelf de richting Normandië en (het eerste, oostelijke, stuk van) Bretagne in Frankrijk echt schitterend en je kunt er heerlijk eten en van wijn genieten. Met name rondom Cap Frehel heb je een schitterend natuurgebied. Onderweg kom je langs gebieden met ontzettend veel historie, vanuit de middeleeuwen en vooral natuurlijk WOII (als dat je interesseert :) )

Qua afstand is het zo'n 700-900 km afhankelijk van waar je vertrekt
Ik heb zeker interesse in de dingen die je noemt, ik zal me eens verdiepen in het gebied. Heb je daar zelf toevallig op een mooie locatie overnacht?
Detmer schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:27:
Zweden :) ? Met pak 'm beet 1000km zit je ook al in zuidelijk Zweden en het weer schijnt daar op het moment ook prima te zijn. Of anders Denemarken?
Zweden lijkt me iets aan de verre kant, maar Denemarken lijkt me ook wel wat, zeker nu het daar ook mooi weer is. Alleen van Denemarken weet ik echt niks, zal er eens induiken.

[ Voor 53% gewijzigd door Malt007 op 29-05-2018 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Gevonden!

http://www.vakantiehuisjesindemorvan.com/

Klinkt als een verzamelsite, maar is het niet. Staan alleen (2 op het moment zo te zien) de huisjes op van dit Nederlandse stel.

Ze waren erg vriendelijk, alles was schoon, je kan alles in het Nederlands vragen (ook wel makkelijk) en mocht je een hond hebben, hij mag mee.

Ik weet dat ze een aantal jaar geleden nog wat erbij gekocht hadden, en aan het verbouwen/renoveren waren, maar zie het niet direct terug op de website.

Ik zou aanraden om ze even te bellen of mailen als je er heen zou willen - dan weet je het het snelst :)

(p.s. mijn persoonlijke favoriet was "fleur de pommiers" omdat het een eigen zwemvijver heeft.)

Heb nog wat foto's in het archief gevonden voor je, mocht je meer willen zien stuur maar een DM :)

(klikbaar)
Het huisje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kTyOtSmXfHPh0XUk2Dhl1F7a/medium.jpg

Zwemvijver:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ipoObqwpoBGVXdRqupAXW1pt/medium.jpg

Uitzicht vanaf het huisje/terras:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s8K39JXnIOkyURB68aDQVXKM/medium.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 29-05-2018 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 19:50
Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:26:
[...]

Ik heb zeker interesse in de dingen die je noemt, ik zal me eens verdiepen in het gebied. Heb je daar zelf toevallig op een mooie locatie overnacht?

[...]
Ik heb destijds (alweer wat jaartjes geleden) op een aantal verschillende plekken gekampeerd. In september ga ik weer die kant uit en dan ga ik weer kamperen en/of in chambre d'hotes (B&B) slapen, afhankelijk van het weer en wat we tegenkomen. Destijds zat ik in Port-en-Bessin-Huppain (Normandië bij de invasiestranden), in Cancale, een schitterend vissersdorpje met uitzicht over de baai en uitzicht op Mont Saint Michel aan de andere zijde van de baai en tot slot ben ik naar Erquy geweest, vlakbij Cap Frehel. Dat laatste plaatsje vond ik overigens niet zo denderend, maar in de omgeving liggen genoeg leuke andere dorpjes.

Specifieke tips voor verblijfplekken heb ik (nog) niet, maar via Google Maps kom je al een enorme berg tegen. Ik vind de hele regio echt schitterend, zo rijk aan natuur, cultuur en historie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik zou voor portugal gaan, is t maar 24 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
sugarlee89 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:33:
Portugal ben ik al (te) vaak geweest, wil deze keer lekker ontspannen met de auto gaan. Vind vliegen nogal stressvol namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

sugarlee89 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:33:
Ik vind zelf Madagaskar wel een leuk plekje om heen te rijden voor een vakantieweekje, maar ik snap dat de wensen van TS niet overeenstemmen met mijn voorstel. Hoe kijk jij naar jou voorstel?, in het bijzonder het max 1000km stukje.

Tsjechie ben je best wel vlot en ze hebben mooie gebieden om te genieten van de natuur, zoals het Boheems woud. Behalve als je geheel aan de westkust woont zit je volgens mij onder de 1000km. Vanuit Groningen was het voor ons een dagje heel relaxed erheen rijden, zonder haast. En kwamen ruim op tijd aan om in te checken. 9.5 uren volgens google, maar als je weinig verkeer en een comfi auto hebt, dan red je het nog wel wat sneller dan dat :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 18:26
Zelf ben ik groot fan van Oostenlijk.

Het is daar in deze periode ook net lente en het drukke ski seizoen is gedaan waardoor het vrij rustig zal zijn. In Tirol en Salzburgerland heb je heel mooie dalen waar je kan wandelen, fietsen etc. Er zijn genoeg kleine steden om af e toe te bezoeken zoals innsbruck, salzburg, zell am see (grote aanrader mooi meer), ... Om de haverklap heb je rivieren die een metersdiepe weg hebben uitgeslepen in puur graniet. Zoiets heet een "klamm" en is altijd voorzien van wandelpaden (zie foto). De meren zijn ook de moeite er zijn overal musea (vaak in teken van de hapsburgers) en misschien kan je doorsteken naar Wenen om daar de cultuur op te snuiven.
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cmjXAy/IMG_20150712_140646.jpg

Eten vind ik daar heel goed, zeker nu alle toeristische troep een zomerstop heeft. Genoeg hotels, appartementen die je daar kan huren, etc. Je kan voor een rustig dorpje kiezen in de buurt van een stad/meer en dan wat rond fietsen.

Ik klink als een reisgids maar ik ben er echt groot fan van ;) Je kan er gewoon doen waar je zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:14:
Volgens mij heb ik redelijk duidelijk aangegeven dat ik al een tijdje zoek maar dat ik niet verder kom dan de tientallen aanbieders op internet waarop duizenden huisjes en chaletjes staan. Maar dat is nou juist waar ik niks mee kan, ik ken de verschillende streken niet en kom daarom hier advies vragen omdat er genoeg mensen zijn die de mooie plekjes wel kennen.
Sorry, maar als je reisadvies zoekt, waarom dan geen reisadviseur vragen? Of een meer op reizen toegespitste website? Die kent de omgeving beter dan menig Tweaker alhier denk ik zo. Al kan hier om ervaringen en tips vragen natuurlijk nooit kwaad, maar je snapt best wat ik bedoel en dat is ook wat de mod wilde aangeven; wij zijn geen reisbureau waar je even je wensen kan deponeren en er aan het eind een (toffe, leuke, ontspannende) vakantie uit kan verwachten. ;)
Mijn startpost vind ik aardig uitgebreid vergeleken met een hoop aantal andere topics die ik zo even binnen een minuut gevonden heb. Daarnaast snap ik ook niet echt wat je van me verwacht, moet ik eerst een specifieke streek noemen voor tips of wil je dat ik links naar bepaalde chaletjes post voor de minieme kans dat er iemand toevallig geweest is?
Je geeft aan dat je al een tijdje zoekt, maar geeft ook aan rijkelijk laat te zijn, dat maakt het wel wat verwarrend. Daarnaast heb je een lijstje met eisen waarbij je qua budget ook wat onduidelijk bent. Je hoeft niet zelf streken aan te reiken, maar aangeven wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed voor jouw wensen kan natuurlijk ook geen kwaad. Dan kunnen wij daar ook rekening mee houden.

Hou er wel rekening mee dat Zweden / Denemarken an sich mooie landen zijn en er zeker ook wel reizen voor te vinden zijn, maar dat het wel vrij prijzig kan zijn ivm de hoge belastingen e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een stacaravan is ook niet echt kamperen maar ook meer een soort challet, daar zou je ook naar kunnen kijken (welke locatie het ook wordt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:25:
[...]
Sorry, maar als je reisadvies zoekt, waarom dan geen reisadviseur vragen? Of een meer op reizen toegespitste website? Die kent de omgeving beter dan menig Tweaker alhier denk ik zo. Al kan hier om ervaringen en tips vragen natuurlijk nooit kwaad, maar je snapt best wat ik bedoel en dat is ook wat de mod wilde aangeven; wij zijn geen reisbureau waar je even je wensen kan deponeren en er aan het eind een (toffe, leuke, ontspannende) vakantie uit kan verwachten. ;)

[...]
Je geeft aan dat je al een tijdje zoekt, maar geeft ook aan rijkelijk laat te zijn? Daarnaast heb je een lijstje met eisen waarbij je qua budget ook wat onduidelijk bent. Je hoeft niet zelf streken aan te reiken, maar aangeven wat je gevonden hebt en waarom het niet voldeed voor jouw wensen kan natuurlijk ook geen kwaad.
Een reisadviseur voor een weekje Frankrijk lijkt me een beetje overdreven, wat is nou het probleem van hier op het forum wat advies inwinnen? Er staan nota bene tientallen van dit soort topics, met een veel beperktere TS waar niemand klaagt. En ja, ik kijk al een tijdje, maar nog steeds geen beslissing genomen inderdaad waarom ik nu rijkelijk laat ben. Elk jaar gaan er tientallen tweakers naar Frankrijk, daar zit er vast wel een tussen die een aanradertje heeft ipv op de gok een van de duizenden huisjes/appartementjes die er aangeboden worden.

Dat jij het verder onduidelijk vindt is prima, maar verder genoeg prima reacties gekregen, laat het modereren lekker aan de moderators over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:36:
Een reisadviseur voor een weekje Frankrijk lijkt me een beetje overdreven, wat is nou het probleem van hier op het forum wat advies inwinnen?
Ik zeg toch nergens dat het niet mag? Ik geef alleen (misschien wat omslachtig) aan, dat er wel wat meer inzet van jouw kant verwacht mag worden. Nu is het net of je een wensenlijstje dumpt en vervolgens ons het werk voor je laat doen. ;) Ook kan ik mij niet voorstellen dat je zelf geen streken of provincies in bijvoorbeeld Frankrijk kan bedenken, voor andere landen is dat vast wel te vinden op het internet verder.
Elk jaar gaan er tientallen tweakers naar Frankrijk, daar zit er vast wel een tussen die een aanradertje heeft ipv op de gok een van de duizenden huisjes/appartementjes die er aangeboden worden.
Tja, als je op voorhand bijvoorbeeld al aan zou geven wat je zoal wil gaan doen op / tijdens de vakantie of wat je leuk zou vinden om te doen, zou dat het adviseren ook veel gemakkelijker maken. Dan kunnen bijvoorbeeld ook uitstapjes aan- of afgeraden worden. Hoe meer je verteld wat je wilt, hoe beter de adviezen van waarde worden. :) Voor de rest is een aanvallende toon verder niet nodig, dat was mijn vorige post ook niet.

Om toch nog iets toe te voegen;
In Frankrijk en Duitsland zijn er genoeg kastelen te vinden, al dan niet met kamers om in te verblijven gedurende de vakantie. Luxemburg idem dito, overigens. In Duitsland heb je onder andere het Zwarte Woud wat best populair is, maar ook in Frankrijk zijn er genoeg regio's waar het heerlijk toeven is.

EDIT:
Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:50:
Dat is nou juist mijn punt, ik kan tientallen streken aanklikken, en duizenden huisjes aanklikken maar allemaal zijn ze geweldig volgens de beschrijving
Al eens bij stil gestaan dat er reviews op het internet zouden kunnen staan? Of wellicht blogs of andere artikelen? :? Heb je daar al eens naar gezocht, zodat je voor jezelf een betere waardeschatting kan maken?
Wat probeer jij er eigenlijk mee te bereiken?
Lees even mijn reactie nogmaals even rustig. Zolang jij niet aangeeft wat je leuk vind om te gaan doen (naast de 3 punten uit jouw wensenlijstje), kunnen wij jou alleen oppervlakkig advies geven. Geef ook even aan wat je zoal gevonden hebt en wat jou daarbij opviel, wat je er leuk en niet leuk aan lijkt, zodat anderen een idee krijgen wat je misschien wel leuk vind. Maar voor alsnog heb ik niet het idee dat je daar zin in hebt. Verder lijkt het mij wel duidelijk dat ik meer info van jouw kant probeer te krijgen, zodat het makkelijker wordt voor anderen om mee te denken.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:41:
[...]
Ik zeg toch nergens dat het niet mag? Ik geef alleen (misschien wat omslachtig) aan, dat er wel wat meer inzet van jouw kant verwacht mag worden. Nu is het net of je een wensenlijstje dumpt en vervolgens ons het werk voor je laat doen. ;) Ook kan ik mij niet voorstellen dat je zelf geen streken of provincies in bijvoorbeeld Frankrijk kan bedenken, voor andere landen is dat vast wel te vinden op het internet verder.
[...]
Tja, als je op voorhand bijvoorbeeld al aan zou geven wat je zoal wil gaan doen op / tijdens de vakantie, zou dat het adviseren ook veel gemakkelijker maken. Dan kunnen bijvoorbeeld ook uitstapjes aan- of afgeraden worden. Hoe meer je verteld wat je wilt, hoe beter de adviezen van waarde worden. :) Voor de rest is een aanvallende toon verder niet nodig, dat was mijn vorige post ook niet.
Dat is nou juist mijn punt, ik kan tientallen streken aanklikken, en duizenden huisjes aanklikken maar allemaal zijn ze geweldig volgens de beschrijving, maar dat heb ik volgens mij ook al tegen de moderator gezegd.. En dan kom jij een paar uur later het verhaal van de moderator herhalen, wat heb ik daaraan en wat probeer jij er eigenlijk mee te bereiken?
CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:41:

EDIT:

[...]
Lees even mijn reactie nogmaals even rustig. Zolang jij niet aangeeft wat je leuk vind om te gaan doen (naast de 3 punten uit jouw wensenlijstje), kunnen wij jou alleen oppervlakkig advies geven. Geef ook even aan wat je zoal gevonden hebt en wat jou daarbij opviel, wat je er leuk en niet leuk aan lijkt, zodat anderen een idee krijgen wat je misschien wel leuk vind. Maar voor alsnog heb ik niet het idee dat je daar zin in hebt. Je zou bijvoorbeeld ook op zoek kunnen gaan naar reviews, om een waardeschatting te kunnen geven aan het gebied of bezienswaardigheid.
Lees jij dan even rustig mijn reacties op de moderator en de rest van het topic, daar heb ik al een aantal goede adviezen gekregen van mensen die het blijkbaar prima snapten.

[ Voor 25% gewijzigd door Malt007 op 29-05-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:50:
Lees jij dan even rustig mijn reacties op de moderator en de rest van het topic, daar heb ik al een aantal goede adviezen gekregen van mensen die het blijkbaar prima snapten.
Zoveel reacties zijn dat niet en zie nou niet echt denderend veel extra informatie erbij komen. Enige wat ik dan zie, is dat noord Frankrijk je interesse heeft. Kan mij echt niet voorstellen, dat daar niets voor te vinden is, met bijbehorende reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:06:
[...]
Zoveel reacties zijn dat niet en zie nou niet echt denderend veel extra informatie erbij komen. Enige wat ik dan zie, is dat noord Frankrijk je interesse heeft. Kan mij echt niet voorstellen, dat daar niets voor te vinden is, met bijbehorende reviews.
Ja duizenden reviews zijn er te vinden en guess what, allemaal tussen de 4 en 5 sterren. En ja, daar zou ik er een van kunnen kiezen maar als een tweaker een persoonlijke toffe ervaring heeft dan ga ik daar liever op in dan een internetreview. En zoals je in de rest van de mijn reacties kan lezen sta ik voor een hoop open, maar Frankrijk ligt het meest voor de hand qua afstand en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:09:
Ja duizenden reviews zijn er te vinden en guess what, allemaal tussen de 4 en 5 sterren.
Dat is toch een goed teken dan? :? Als er zoveel positieve mensen zijn, weet je toch dat de accomodatie prima is? De reviews zeggen in elk geval meer dan de beschrijving bij veel aanbieders.

En kijk ook even naar Luxemburg. Is niet al te ver weg, maar vanuit daar kun je Frankrijk en Duitsland ook makkelijk bereiken. :) Zo heb ik ooit een vakantie daar gehad en zijn toen een keer naar Frankrijk gegaan om een kasteel te bezichtigen, weet alleen even niet meer welke het was, is best lang geleden intussen. Kasteel van Vianden is ook erg gaaf om te zien en licht er ook best idyllisch bij als je het mij vraagt. Of dat anno 2018 nog steeds is, geen idee, zoals gezegd ben ik er de nodige jaren geleden (10+ zeker!) geweest.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:12:
[...]
Dat is toch een goed teken dan? :? Als er zoveel positieve mensen zijn, weet je toch dat de accomodatie prima is? De reviews zeggen in elk geval meer dan de beschrijving bij veel aanbieders.
Nou als ze allemaal zulke reviews krijgen zet ik mijn vraagtekens erbij. Maar dan heb ik alsnog de keuze uit duizenden aanbieders, dus wat is er nou zo gek aan het vragen van persoonlijke ervaringen en adviezen hier? En waarom moet je ze nodig door blijven gaan over iets wat al door een moderator benoemd en besproken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Omdat je vooral geen antwoord geeft op die vragen en ze vooral lijkt te willen ontwijken en maar blijft hameren op 'iets wat reeds besproken is met een moderator'?

Intussen heb ik zelf ook dingen aangedragen, maar daar reageer je gemakshalve ook niet op. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2018 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben zelf enorme fan van Bretagne, zowel noord Bretagne als het westelijk/zuidelijk deel. je rijdt er in 8-10 uur heen. Het gebied tussen Mont Saint Michel (enorme tourist trap trouwens, het kasteel is op zich de moeite waard als je eenmaal de mensenmassa's voorbij bent) en Dinard is echt fantastisch, enorm getijdenverschil waardoor je mega stranden krijgt en compleet geen stranden bij vloed dus wel goed de getijden in de gaten houden. Oesters eten in Cancale, route langs de kust rijden met allerlei verborgen strandjes.. Saint-Malo met de piratendingen en het aquarium, ook goed shoppen daar (ook echt leuk strand daar trouwens, Plage de L'Eventail) en dan Dinard dat wat sjieker is. Rennes is in de buurt mocht je een grote stad willen bezoeken en dan heb je nog Dinan wat een middeleeuws stadje is (het centrum dan). Wel echt gaaf om doorheen te lopen. Alleen, het is daar zo ongeveer net zulk weer als hier, alleen dan een dag eerder. Dus misschien niet zo geschikt om heen te gaan volgende week. Al moet ik bekennen dat het wel enorm indrukwekkend is om bij hoog tij met storm de golven op de kliffen te zien knallen :) Mocht je interesse hebben heb ik nog wel een hoteltip voor je, chaletjes/campings weet ik eigenlijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Frieda op 29-05-2018 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:40
Is Schwarzwald niks ? schijnt ook erg mooi te zijn en prima te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 12:47
Ben jaren geleden eens geland in Namen, België. Een betrekkelijk slaperig dorpje waar je kunt overnachten in een heel knus hotel gevestigd in een oud kasteel, door kleine gangetjes door het hotel lopen, erg leuk. Voor een paar dagen, meer niet.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:27:
Omdat je vooral geen antwoord geeft op die vragen en ze vooral lijkt te willen ontwijken en maar blijft hameren op 'iets wat reeds besproken is met een moderator'?

Intussen heb ik zelf ook dingen aangedragen, maar daar reageer je gemakshalve ook niet op. ;)
Zoals je ongetwijfeld weet heb je dat later toegevoegd nadat ik al op de betreffende reactie had gereageerd, maar gemakshalve doe je alsof ik je suggestie negeer :P

Luxemburg is ook zeker een optie, alleen geloof het of niet, ik heb daar totaal geen vakantiegevoel bij. Nergens op gebaseerd omdat ik bijvoorbeeld de Ardennen weer prima zou vinden maar komt denk ik door vakanties van vroeger, dan had je het gevoel bijna thuis te zijn als je in Luxemburg reed maar die laatste 3-4 uurtjes duurden toch nog verrekte lang. Daarnaast ook zakelijk al enkele dagen in Luxemburg stad vertoefd, wat overigens de moeite waard is.

Voorlopige shortlist (in willekeurige volgorde) is: Morvan, Normandie, Elzas, Bretagne, Denemarken en het Schwarzwald al zal ik de overige suggesties ook zeker meenemen in mijn overweging. Zal vanavond met mijn vrouw bespreken wat zij het leukst vindt.

Leukste vind ik trouwens echt dorpjes met markten waar ze lokale producten verkopen. Kazen, worsten, rilettes, confit de canard, dat soort soort marktjes kan ik uren over struinen. Mocht iemand nog een dorpje weten waar ze iets dergelijks hebben dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nog een suggestie dan.
Süd-Tirol, oftewel Noord Italië! Zeker als je van indrukwekkende berglandschappen in combinatie met goed eten en pittoreske dorpjes houdt.

Een heerlijke combo aan Italiaanse (eet)cultuur, duits sprekend, prachtige berglandschappen, stille dalen. Heel veel burchten en kastelen. Bereikbare sneeuw (!) in de zomer.
Prijstechnisch heel interessant, zeker vlak over de grens, een stuk goedkoper dan de Oostenrijkse kant. Mentaliteit van de bevolking is dik op orde.

Qua afstand praat je over 1.100km (vanuit Flevoland). Goed bereikbaar.
Drie landen (CH, A en I) binnen enkele kilometers van elkaar!

Beeldmateriaal:
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157657109253639
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157640690064363
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157651740976050
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157653988149376
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157652491815013
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157656250294114

Onze dochter struinde al door de bergen, toen ze amper 4-5 jaar was. 8)
Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:04:
[...]

Leukste vind ik trouwens echt dorpjes met markten waar ze lokale producten verkopen. Kazen, worsten, rilettes, confit de canard, dat soort soort marktjes kan ik uren over struinen. Mocht iemand nog een dorpje weten waar ze iets dergelijks hebben dan hou ik me aanbevolen.
Vooral deze opmerking triggerde mijn reactie; precies iets waar ik me in Süd-Tirol naar hartelust kon uitleven.
Van de ene kaasboerderij naar de andere, de lokale imkers her en der verspreid door de bergen, de lokale weekmarkten. Overal winkeltjes met lokale producten; heerlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 29-05-2018 16:21 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
ehtweak schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:18:
Nog een suggestie dan.
Süd-Tirol, oftewel Noord Italië! Zeker als je van indrukwekkende berglandschappen in combinatie met goed eten en pittoreske dorpjes houdt.

Een heerlijke combo aan Italiaanse (eet)cultuur, duits sprekend, prachtige berglandschappen, stille dalen. Heel veel burchten en kastelen. Bereikbare sneeuw (!) in de zomer.
Prijstechnisch heel interessant, zeker vlak over de grens, een stuk goedkoper dan de Oostenrijkse kant. Mentaliteit van de bevolking is dik op orde.

Qua afstand praat je over 1.100km (vanuit Flevoland). Goed bereikbaar.
Drie landen (CH, A en I) binnen enkele kilometers van elkaar!

Beeldmateriaal:
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157657109253639
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157640690064363
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157651740976050
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157653988149376
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157652491815013
https://www.flickr.com/ph...go/sets/72157656250294114

Onze dochter struinde al door de bergen, toen ze amper 4-5 jaar was. 8)
Italie is toch wel fijn favoriete vakantieland en ben er de afgelopen jaren meermalen geweest en waarschijnlijk in het najaar weer :) Bedankt voor je topsuggestie, maar ga het volgende week toch proberen iets dichter bij huis te zoeken. Sluit overigens niet uit om toch door te rijden als het me niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:04:
Luxemburg is ook zeker een optie, alleen geloof het of niet, ik heb daar totaal geen vakantiegevoel bij. Nergens op gebaseerd omdat ik bijvoorbeeld de Ardennen weer prima zou vinden maar komt denk ik door vakanties van vroeger, dan had je het gevoel bijna thuis te zijn als je in Luxemburg reed maar die laatste 3-4 uurtjes duurden toch nog verrekte lang. Daarnaast ook zakelijk al enkele dagen in Luxemburg stad vertoefd, wat overigens de moeite waard is.
Ook in de Ardennen is genoeg te doen! ;) De omgeving was waar wij in Luxemburg waren erg prachtig om te zien en hadden direct vanuit onze campingplaats een mooi uitzicht over de omgeving.

Ik ben ook ooit in de Belgische Ardennen in een gebied geweest (naam even kwijt) daar kon je ook bijvoorbeeld fietsen door de Ardennen, of kayakken / kanoën, erg gaaf om te doen en je ziet dan ook veel mooie natuur en uitzichten voorbij komen. Alleen weet ik niet of dat aan jou besteed is, omdat ik niet weet wat je tijdens je vakantie (naast de punten die je aanreikte) wil doen voor uitstapjes e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 12:46
Je kan ook altijd naar Carcassonne gaan. Mooie streek, wijn en eten aanwezig, gezellige stad met veel geschiedenis. Veel natuur in de omgeving om te wandelen/fietsen
Slapen zal je daar zeker ook wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
CH4OS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:25:
[...]
Ook in de Ardennen is genoeg te doen! ;) De omgeving was waar wij in Luxemburg waren erg prachtig om te zien en hadden direct vanuit onze campingplaats een mooi uitzicht over de omgeving.

Ik ben ook ooit in de Belgische Ardennen in een gebied geweest (naam even kwijt) daar kon je ook bijvoorbeeld fietsen door de Ardennen, of kayakken / kanoën, erg gaaf om te doen en je ziet dan ook veel mooie natuur en uitzichten voorbij komen. Alleen weet ik niet of dat aan jou besteed is, omdat ik niet weet wat je tijdens je vakantie (naast de punten die je aanreikte) wil doen voor uitstapjes e.d.
Het is maar een weekje dus heel veel zal ik niet gaan doen, maar wil sowieso wat relaxen in een natuurrijke omgeving met een boekje bijvoorbeeld. Verder houden we van lekker eten maar we zijn bereid daarvoor wel een stukje te rijden. Als ik in de buurt kan mountainbiken of kajakken zal ik dat wellicht een ochtendje doen, maar daar ligt zeker niet de voorkeur. Een grote stad bezoeken behoort ook tot de interesses, dus als we voor bijvoorbeeld Morvan zouden kiezen dan zit het er dik in dat we op de terugweg nog even Parijs aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Malt007 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:31:
Het is maar een weekje dus heel veel zal ik niet gaan doen, maar wil sowieso wat relaxen in een natuurrijke omgeving met een boekje bijvoorbeeld. Verder houden we van lekker eten maar we zijn bereid daarvoor wel een stukje te rijden. Als ik in de buurt kan mountainbiken of kajakken zal ik dat wellicht een ochtendje doen, maar daar ligt zeker niet de voorkeur. Een grote stad bezoeken behoort ook tot de interesses, dus als we voor bijvoorbeeld Morvan zouden kiezen dan zit het er dik in dat we op de terugweg nog even Parijs aandoen.
Ah, op die manier. :) Dat fietsen of kajakken / kanoën moet je ook niet veel langer doen dan een ochtendje of middagje. Tenminste, heb ik althans nooit gedaan en vond dat altijd wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32
De keuzes zijn inderdaad eindeloos.

Wat wij doen en vroeger deden is een land, dan een streek, en liever nog een stad(je) kiezen onwille van de dingen die je daar in de buurt kan doen of bekijken.
Dan heb je al een ankerpunt.
En dan begin je naar huisjes/hotels of appartementen te zoeken, zeker in Juni is niet alles volgeboekt.

En als je met 2 bent, dan kies ik liever een hotel in de formule kamer met ontbijt.
's avonds vind je in Frankrijk toch altijd wel iets om te eten, en 's middags is dat ergens een broodje of een hap in een café of je hotel.
Fietshuur vind je tegenwoordig overal wel, maar ook dat kan je op voorhand uitzoeken.
Door Google is het vandaag zo veel moeilijker geworden omdat je zo veel keuze hebt, en je alle mogelijkheden hebt om op voorhand alles te checken.

Vroeger zocht je in brochures en boeken, en dan was de helft al vol. En ter plaatse ging je naar de Syndicat d'initiative brochuurtjes halen van alles wat er te zien was en je reed daar naar toe. Soms was dat top, soms viel dat tegen.
Heel veel info haalden wij altijd uit de "Groene Michelin" gidsen van de streek.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:15

Typhone

Who Dares Wins

Rechts van Nürnberg in die hoek zit een mooi glooiend gebied. Uitstapjes mogelijk in zo'n beetje alle windstreken. Meer specifiek Hessdorf, Erlangen-Höchstadt die kanten op. Zuidelijker Duitsland in onder Stuttgart zijn ook wel mooie gebieden te vinden zo links en rechts maar die ken ik niet zo heel specifiek.

In de buurt van Hannover heb ik gewoond. Steinhuder Meer en alles eromheen is genoeg te doen. Lokaal eten is ook goed en als je van goed Duits eten (eenvoudig) houdt in die hoek is restaurant 'Leeser Tanger' wel een aanrader.

Frankrijk ken ik niet goed want Fransen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 19:52
Landal Mont Royal aan de moezel. Prachtige omgeving, lekker eten en drinken. Je zit daar praktisch tussen de wijnvelden.
Pagina: 1