Auto elektriciteitsgebruik aan de oplader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:23
Korte introductie:

Ik ga in de zomer met mijn partner op een 'roadtrip' waarbij we een matras achter in de auto leggen en alle spullen meenemen in een dak koffer. Hier is het plan om 2 weken achterin de auto te slapen.

Het kleine puntje:
Nu is het prima mogelijk om een raampje open te laten voor ventilatie, maar ook niet optimaal vanwege geluid en eventueel slecht weer. Nu wilde ik, aangezien we elke nacht 10 of 16 ampere aansluitingen hebben, gewoon de auto aan de oplader hangen en dan 's nachts de auto gewoon zachtjes laten ventileren en dan hebben we meteen mogelijkheid om de 12v stroomtoevoer te gebruiken om telefoons op te laden en de binnenverlichting te gebruiken zonder problemen.

Nu is de vraag, is een druppellader hier sterk genoeg voor, om dat een nacht vol te houden zonder dat er acculading verdwijnt, of is hier een standaard lader voor nodig. Want voor zover ik weet is het niet heel goed voor een accu om een standaard acculader langdurig aan te houden.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, of dat een standaardlader er aan hangen gewoon prima is?

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

Illusion

(the art of)

Ik zou denk ik op zoek naar een gewone acculader met druppelfunctie. Bijv zoiets: https://www.acculaders.nl...culader-druppellader.html

Die heeft genoeg vermogen om flink te laden, en schakelt over op druppelen als de accu vol zit.

Je zou kunnen uitzoeken hoeveel vermogen de ventilator van je auto heeft. Als dat in de laagste stand 12w / 1A is, dan hoef je misschien wel helemaal niet te laden. Bijv 10 uurtjes met 1A is 10Ah. Mijn accu (diesel) is 70Ah, dus die zit dan nog 6/7 vol.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-05 21:39
Vaak moet het contact daar ook voor aan staan, kan best zijn dat dat stroomverbruik hoger is dan je denkt.

Is het niet een idee een klein ventilatortje mee te nemen wat je dan 'snachts aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Laatst online: 17-05 20:49
Zou je niet veeeeel comfortabeler slapen in zoiets? https://www.wilpe.com/nl-...272NciTCTaY4aAsTJEALw_wcB

Gelijk ventilatie goed geregeld en je kunt de spullen gewoon in de kofferbak houden ipv een dakkoffer. Tentje opzetten, 30 seconden. Opruimen ook 30 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
L0we schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:36:
Vaak moet het contact daar ook voor aan staan, kan best zijn dat dat stroomverbruik hoger is dan je denkt.

Is het niet een idee een klein ventilatortje mee te nemen wat je dan 'snachts aan zet?
Verse lucht van buiten is wel een must eigenlijk, ik kan een lader van 10A vinden.
Nomis schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:38:
Zou je niet veeeeel comfortabeler slapen in zoiets? https://www.wilpe.com/nl-...272NciTCTaY4aAsTJEALw_wcB

Gelijk ventilatie goed geregeld en je kunt de spullen gewoon in de kofferbak houden ipv een dakkoffer. Tentje opzetten, 30 seconden. Opruimen ook 30 seconden.
Ik wel, mijn vriendin met rugklachten wat minder, die heeft wel echt een volwaardig matras nodig :/
Illusion schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:34:
Ik zou denk ik op zoek naar een gewone acculader met druppelfunctie. Bijv zoiets: https://www.acculaders.nl...culader-druppellader.html

Die heeft genoeg vermogen om flink te laden, en schakelt over op druppelen als de accu vol zit.

Je zou kunnen uitzoeken hoeveel vermogen de ventilator van je auto heeft. Als dat in de laagste stand 12w / 1A is, dan hoef je misschien wel helemaal niet te laden. Bijv 10 uurtjes met 1A is 10Ah. Mijn accu (diesel) is 70Ah, dus die zit dan nog 6/7 vol.
Ik heb 100Ah maar zoals al genoemd moet het contact inderdaad aan staan voor de ventilatie, waardoor ik wel meer dan 1A verwacht, daarbij trekt hij bij het starten ook wel 600-800A en staat ie een paar dagen op die plek stil.

[ Voor 30% gewijzigd door ThePsycho op 29-05-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 20:41
Die matrassen kunnen toch gewoon in dat pop-up tentje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
lmno31 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:43:
Die matrassen kunnen toch gewoon in dat pop-up tentje??
Is dat niet een stuk vochtiger en slechter voor een memoryfoam matras? Ik wil hem achteraf wel weer op mijn bed kunnen leggen :D (los van het feit dat mijn vriendin niet kan helpen met het tillen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03 20:41
killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Is dat niet een stuk vochtiger en slechter voor een memoryfoam matras? Ik wil hem achteraf wel weer op mijn bed kunnen leggen :D (los van het feit dat mijn vriendin niet kan helpen met het tillen)
Het was maar een idee. Je zou het ook een keer kunnen proberen in de achtertuin om te kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:15

Wailing_Banshee

You're Next

Je zou ook kunnen kijken naar een daktent ipv een dakkoffer. Mijn ouders hadden er vroeger ook één, sliepen ik en m'n broer altijd in. Werkte perfect!

https://daktent.nl/

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:42:
[...]

Verse lucht van buiten is wel een must eigenlijk, ik kan een lader van 10A vinden.
Een lader van 10A zou vast wel moeten werken. Vraag me alleen even af hoeveel verse lucht je krijgt wanneer je alleen maar de ventilatie laat draaien. Het zal voorin wel wat ventileren, maar ben bang dat dat achterin voor een nacht lang net te weinig gaat zijn.

Wat voor auto gaat het om? Zonder goede ventilatie moet je ook wel even goed rekening houden met condens. Mijn ervaring is dat het niet zo snel inregent als je beide ramen op zo'n 1 a 1,5 centimeter open zet. Wellicht een idee om windschermen voor de voorramen te kopen, dat kan ook wel helpen tegen inregenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
@L0we om de ventilatie te laten draaien moet de auto op contact staan. Zo'n ventilator verdoet niet heel veel stroom, de rest van het dashboard wel, alle motor gerelateerde elektronica is dan ook ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
FastFred schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:55:
@L0we om de ventilatie te laten draaien moet de auto op contact staan. Zo'n ventilator verdoet niet heel veel stroom, de rest van het dashboard wel, alle motor gerelateerde elektronica is dan ook ingeschakeld.
Je hebt mijn reactie van 11:36 zeker niet gelezen? ;)

Klopt dat dat wel wat stroom verbruikt, maar dat zal niet in de buurt komen van de 10A. Wat dat betreft zit je wel veilig met een 10A lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Het was natuurlijk ideaal geweest als je al een elektrische auto had. Tesla heeft bijvoorbeeld een "kampeermodus".
FastFred schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:55:
Brandstofpomp, stuur en rem bekrachtiging zijn allemaal aan. En als je auto AC rest heeft, is dit vaak maar van korte duur. Als je airco elektrisch aangedreven is, dan is deze ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:03

RvL

Daarnaast is het een nadeel van veel moderne auto's met keyless entry/start dat ze niet onbeperkt op 'contact' blijven staan. Mijn auto gaat na een aantal minuten gewoon uit als hij op contact blijft staan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
@L0we @RvL @jeroen3 @FastFred

Het betreft een Land Rover discovery 3 V8 uit 2005. deze heeft gelukkig 2 verschillende 'contact' standen, 1 waarbij alleen stoelverstelling, verlichting en ventilatie. De airco en stuurbekrachtiging zijn riemaangedreven en doen dus gelukkig niets, en de motorcomputers, brandstofpomp staan dan ook uit. Ik hoop alleen dat de rest van de systemen niet de 10A halen (lees luchtvering die zichzelf af en toe rechtzet, opladen telefoons, dashboard etc. (ook geen start/stop knop, hij zal zichzelf niet uit zetten)

Er zijn ook ventilatieroosters achterin, die voorin draaien we dan wel dicht. Mogelijk is het raam op 1cm ook te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
jeroen3 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:00:
Brandstofpomp, stuur en rem bekrachtiging zijn allemaal aan. En als je auto AC rest heeft, is dit vaak maar van korte duur. Als je airco elektrisch aangedreven is, dan is deze ook aan.
Ligt er aan wat voor auto, maar elektrische stuurbekrachtiging is pas iets van de laatste paar jaar, traditionele hydraulische stuurbekrachtiging verbruikt geen elektriciteit. Rembekrachtiging werkt op het vacuum dat gecreerd wordt door de verbrandingsmotor, dat heeft niks met elektriciteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:05:
@L0we @RvL @jeroen3 @FastFred
Ik hoop alleen dat de rest van de systemen niet de 10A halen
Dan moet je dat even meten. Koop een UNI-T UT203E (via aliexpress bijvoorbeeld), en meet de accustroom.

@FastFred Beide stuur en rembekrachtiging in mijn 2009 Honda Civic zijn elektro hydraulisch.
Je zult soms verrast zijn wat er "vroeger" al mogelijk was. De airco compressor motor werkt echter op de hybride accu, of de aandrijfriem als het toerental juist is.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 29-05-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
jeroen3 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:21:
[...]

Dan moet je dat even meten. Koop een UNI-T UT203E (via aliexpress bijvoorbeeld), en meet de accustroom.

@FastFred Beide stuur en rembekrachtiging in mijn 2009 Honda Civic zijn elektro hydraulisch.
Je zult soms verrast zijn wat er "vroeger" al mogelijk was. De airco compressor motor werkt echter op de hybride accu, of de aandrijfriem als het toerental juist is.
Ga ik inderdaad maar even meten, net zo handig.

Tjah t is allemaal wel zuiniger! Bij mij is het allemaal riemaangedreven en 4400cc met 2700kg is al niet het zuinigste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je al elke nacht een 230V aansluiting hebt, waarom dan geen verlengsnoer met de juiste afzekering ?
Een kleine (reisventilator of ac)
Je kan dan zo'n reiskoelbox meenemen, heb je ook een opslag voor drank en levenswaar.
Onderweg draait die op de accu, s'avonds op 230V/adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
jeroen3 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:00:
Het was natuurlijk ideaal geweest als je al een elektrische auto had. Tesla heeft bijvoorbeeld een "kampeermodus".

[...]

Airco is op een benzineauto NOOIT electrisch aangedreven.
Die zou anders minstens 100A trekken op 12V.

Ik zou een 220V ventilator kopen, en die in de stekker steken. En dan met een paar raampjes 2-3 cm open zal er wel lucht genoeg zijn.
Maar of het aangenaam is in de zomer.... de zon gaat pas onder rond 22h, en daarna begint het pas af te koelen. Als een tent al zo bloedheet kan worden, wat gaat dat in de auto zijn?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 13:49
Wel eens gedacht aan een autotent? Kun je de klep gewoon openlaten terwijl je slaapt.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Voor 100 euro het mannetje/vrouwtje...

Voor meer creatieve ideeen:
https://www.google.nl/sea...&biw=1920&bih=950#imgrc=_

[ Voor 6% gewijzigd door BB-One op 29-05-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
@BB-One Dit is ook wel gaaf! even kijken of er eentje is die groot genoeg is.

@Tommie12 We hebben op sommige campings (Kroatië en italië wel) plaatsen half in de schaduw.

@FreshMaker Ik ga er inderdaad wel even naar kijken, alleen nog even kijken hoe we dat precies plaatsen tijdens het slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Nu is de vraag, is een druppellader hier sterk genoeg voor, om dat een nacht vol te houden zonder dat er acculading verdwijnt, of is hier een standaard lader voor nodig. Want voor zover ik weet is het niet heel goed voor een accu om een standaard acculader langdurig aan te houden.

Heeft iemand een idee hoe dit kan, of dat een standaardlader er aan hangen gewoon prima is?
Een druppellader kan vaak wel 2-4A leveren en is daarmee in theorie sterk genoeg. Waar je je in vergist is dat een druppellader niet continu laadt. Het model dat ik heb (Movecare, €35 bij Aldi) laadt en ontlaadt met tussenpozen en wil in de tussentijd de accuspanning zien oplopen. Als ik een verbruiker aan laat staan (bijv de radio) schiet ie in de foutstand.
Je wilt voor dit soort situaties juist een normale acculader. Het is niet zo erg om die continu op je accu te hebben (vol is vol) maar hij mist de conditionerende werking die je wel wil als een auto langdurig stilstaat, daarvoor heb je dan weer een druppellader.

Verder wat anderen ook zeggen, waarom niet gewoon een tent oid mee?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
@MadMarky Ik zag dat de CTEK laders ook een supply stand hebben (13,7 volt, wat de alternator ook levert), mogelijk is dit een oplossing, als ik onder de 10A blijf.

De tent is wel mogelijk, maar het matras is een vereiste en sommige stops onderweg van 1 nacht zijn de moeite van het matras in de tent leggen niet waard als dit voorkomen kan worden.
Laten we het matras thuis en pakken we een luchtbed, kan mijn vriendin na 1 nacht al niet meer normaal lopen, dus daar zit niks anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Persoonlijk lijkt het me een ondoordacht plan, om op een matras van thuis in een auto te gaan slapen.
Ten eerste is dat voor het matras niet optimaal, die moet je sowieso voldoende ventileren.
Deze gebruiken in een vochtige omgeving, zoals de auto zeker is/gaat zijn is funest.

Persoonlijk denk ik dat je iets meer planning moet gaan steken in het geheel, ook voor mensen met rugklachten zijn er 'mobiele' matrassen.

Ik ben bang dat ze achteraf meer klachten gaat krijgen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:15

Wailing_Banshee

You're Next

killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:05:
@MadMarky Ik zag dat de CTEK laders ook een supply stand hebben (13,7 volt, wat de alternator ook levert), mogelijk is dit een oplossing, als ik onder de 10A blijf.

De tent is wel mogelijk, maar het matras is een vereiste en sommige stops onderweg van 1 nacht zijn de moeite van het matras in de tent leggen niet waard als dit voorkomen kan worden.
Laten we het matras thuis en pakken we een luchtbed, kan mijn vriendin na 1 nacht al niet meer normaal lopen, dus daar zit niks anders op.
Daarom een daktent. Matras laat je er gewoon in liggen, je hoeft alleen maar de tent omhoog te zetten en erin te klimmen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:16
L0we schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:44:
Vraag me alleen even af hoeveel verse lucht je krijgt wanneer je alleen maar de ventilatie laat draaien. Het zal voorin wel wat ventileren, maar ben bang dat dat achterin voor een nacht lang net te weinig gaat zijn.
Dat gaat prima werken, de autoventilatie werkt op een lichte overdruk en helemaal achterin de auto zit een luchtuitlaat met een soort flap als ventiel. Wanneer je de fan laat draaien wordt dus de lucht in het gehele voertuig ververst, van voor tot achter. Veel beter dan het ooit werken zal met een losse ventilator en ramen op een kiertje. Ik denk dat het best een goede oplossing is die de TS heeft bedacht.
Bedenk ook dat een auto in principe luchtdicht is en het ventilatiesysteem van de auto zelf er op ontworpen is dat je met 5 volwassenen er urenlang in kunt zitten zonder dat het benauwd of te vochtig wordt. Dus met zijn tweeën slapen zal prima gaan met de fan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 11:32
Nu ik dit zit te lezen vraag ik me af, wat is het probleem als het boven de 10A komt? Accu leeg? Zo ja, ff contact uit laten staan, bijladen, en wanneer mogelijk weer starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:36

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

234FaTaLiTy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:24:
Nu ik dit zit te lezen vraag ik me af, wat is het probleem als het boven de 10A komt? Accu leeg? Zo ja, ff contact uit laten staan, bijladen, en wanneer mogelijk weer starten?
Gaat je accu erg snel van stuk...

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 11:32
Sparhawk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Gaat je accu erg snel van stuk...
Ah oké, duidelijk, was even een simpele gedachte van me :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
@234FaTaLiTy @Sparhawk Precies, en daarbij trekt de auto heel erg veel stroom bij het starten, een accu is al snel niet goed genoeg meer. Hoewel het niet erg is dat hij eventjes naar 50% gaat ofzo, hij moet niet in de loop van de nacht op 15A leeglopen.

Ook wil ik niet op de parkeerplaats bij het strand er dan achter komen dat ik niet meer naar de camping kan rijden :p

@ASW1 Dat hoop ik dus ook! met een beetje geluk is het ook genoeg ventilatie om het matras te luchten, gelukkig is de auto groot en de ventilatie ook wel ingesteld op heel veel lucht blazen.

Alleen jammer dat het drogen/koelen alleen kan met de motor aan.

[ Voor 25% gewijzigd door ThePsycho op 29-05-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Ik zie hier allemaal dingen voorbij komen die volgens mij prima te doen zijn met een goede powerbank. Telefoons opladen (die gebruik je niet heel veel lijkt mij op vakantie), ventilatie in een kleine ruimte kan wel met wat usb-fans volgens mij. Deze kunnen erg lang mee gaan en kun je via een usb-poort in de auto vast wel weer wat opladen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
@The_Ghost16 Opladen van de telefoons kan inderdaad prima met een powerbank. Ventilatie met verse lucht van buiten wordt wel lastiger voor kleine losse fans helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 18:44

Ligone

Moeha!

killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:28:
@234FaTaLiTy @Sparhawk Hoewel het niet erg is dat hij eventjes naar 50% gaat ofzo, hij moet niet in de loop van de nacht op 15A leeglopen.
Maak daar maar 75-80% van... Een semi-tractie mag je tot 50% ontladen, een startbatterij wordt serieus ingekort qua levensduur als die zo diep gaat! Als je dit dan ettelijke keren na elkaar gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
@Ligone Goed punt. Nog meer oppassen dus. En onze aansluiting is uberhaupt maar 10A in kroatië, dus meer is gewoon geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:39:
@Ligone Goed punt. Nog meer oppassen dus. En onze aansluiting is uberhaupt maar 10A in kroatië, dus meer is gewoon geen optie.
10A op 220V is 2200W
10A op 12V is 120W

Je batterijlader die 10A levert zal maar 120W van het net opnemen, dat zal nergens een probleem zijn.
Ventilatie op volle toeren zal meer verbruiken dan 120W-10A, maar op stand 1-2 valt dat wel mee.

Ook 's nachts een GSM of 2 laden zal geen probleem zijn, dat zijn maar een paar W.
Zorg voor een ledlampje in die auto, dan kan je dat ook rustig laten branden 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
@Tommie12 Hele grote brainfart. had ik moeten weten xD
Dan kunnen we sowieso zorgen dat we eventueel voor de telefoons enz een 220v snoertje de auto in laten lopen door te klemmen tussen de deur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Kabels klemmen tussen deuren is nooit een goed idee.

En laat de laders die je in de sigarenaansteker stopt daar waar ze horen... in de winkel.
Een goede batterijlader hang je direct op de batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Waar ga je eigenlijk op roadtrip? In de zomer in iets of wat warm land denk ik dat je kofferdeur snel open zal staan als je niet buiten wil drijven van het zweet!

Wij houden het in onze nogal goed geisoleerde camper nauwelijks uit met de ramen open en als het echt niet te doen is wordt het ramen dicht en airco op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
@Tommie12 Hmm, misschien dat ik dan een snoer doorvoer via de trekhaak kabels, daar zit een kabeldoorvoer met ruimte over.

@Ligone We overnachten in oostenrijk, kroatië, italië en zwitserland. het grootste deel van de tijd hebben we al campings gevonden met plaatsen onder de bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone

Ligone

Moeha!

Ik zou toch aan een muggennetje voor uw achterdeur denken dan want dat gaat dik tegenvallen! ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Nomis schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:38:

Geluidsdichtheid ook wel zo lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

killie01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:35:
@The_Ghost16 Opladen van de telefoons kan inderdaad prima met een powerbank. Ventilatie met verse lucht van buiten wordt wel lastiger voor kleine losse fans helaas.
Afhankelijk of je alles dicht wil houden, je hebt van die kleine fans die je in een kiertje van je raam kan proppen, die zuigt lucht van buiten naar binnen toe.

Of extremer :P
https://expeditionportal....ventilation.161467/page-2

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Laatst online: 17-05 20:49
Anoniem: 882605 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:14:
[...]

Geluidsdichtheid ook wel zo lekker :P
Als geluid belangrijk is, moet je inchecken in een 5 sterren hotel 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Waarom doe je geen 'windscherm' op de ramen. Kunnen ze gewoon op een kiertje open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Nomis schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:53:
[...]

Als geluid belangrijk is, moet je inchecken in een 5 sterren hotel 😅.
Nog beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:04
Waarom zoveel problemen? Ik zie eerlijk gezegd totaal het probleem niet. Zonder lader zal waarschijnlijk prima gaan, met oplader wordt het zeker geen probleem.

Als het warm is kan je de auto even afkoelen met airco en draaiende motor, daarna met mogelijkheid geforceerde ventilatie ben je beter af dan welke tent dan ook. Matras overdag even op z'n kant of vrij van de grond leggen voor de zekerheid.

Ik zie meer problemen in het brandstofverbruik van zo'n slagschip maar that's just me.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 29-05-2018 20:40 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
ASW1 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:23:
[...]

Dat gaat prima werken, de autoventilatie werkt op een lichte overdruk en helemaal achterin de auto zit een luchtuitlaat met een soort flap als ventiel. Wanneer je de fan laat draaien wordt dus de lucht in het gehele voertuig ververst, van voor tot achter. Veel beter dan het ooit werken zal met een losse ventilator en ramen op een kiertje. Ik denk dat het best een goede oplossing is die de TS heeft bedacht.
Bedenk ook dat een auto in principe luchtdicht is en het ventilatiesysteem van de auto zelf er op ontworpen is dat je met 5 volwassenen er urenlang in kunt zitten zonder dat het benauwd of te vochtig wordt. Dus met zijn tweeën slapen zal prima gaan met de fan aan.
Over het algemeen werkt dat het best als je 'trek' hebt in de auto, dus als je rijdt. Mijn ervaring is dat met een stilstaande auto icm die ventilatie het achterin toch vrij bedompt wordt als je daar wat langer in zit.

Maar dat was wel een heel wat oudere auto, denk dat het wel de moeite waard is om uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
@Anoniem: 882605 Hahahah beetje geluidsdicht is wel fijn ja.
@assje Zonder lader zal hij heel snel niet meer starten, zeker met nachten achter elkaar, de accu is ook niet gloedjenieuw. Het brandstofverbruik valt nog mee opzich, 1 op 7/8 met cruisecontrol op 100-110.

Ik ga het gewoon een keer proberen op de oprit.

Pagina: 1