Toon posts:

Advies gevraagd aanschaf 4K TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe TV, mijn huidige 32" is aan de kleine kant en ik kan dingen niet goed lezen op een afstandje (en ja ik heb al een bril :P ). Ik heb een PS4 Pro en zou dus dolgraag upgraden naar een 4K TV en heb het idee dat 55" een mooie maat is voor in mijn woonkamer. Op dit moment heb ik een Philips met Ambilight en ben hierover erg te spreken. Nou lees ik alleen regelmatig in reviews dat verschillende Philips TV ghosting effects geven tijdens het gamen of dat dingen er haperig uitzien.
Aangezien ik een beetje begin te verdwalen in de hoeveelheid specs en features van alle verschillende merken, zou ik graag van de experts ;) horen waar ik op moet letten en wat interessante features zijn.
Punten voor mij zijn:
- compatibiliteit met mijn PS4 Pro (4K + HDR)
- OLED of niet
- 50Hz of 100Hz
- Ambilight zou leuk zijn, maar weegt dit op tegen mogelijke features die andere fabrikanten bieden?

TV's welke mij zijn aangeraden of welke ik ben tegengekomen tot nog toe:
- Philips 55PUS6703/12
- Samsung UE55MU7005
- LG OLED55B7V

Het liefst blijf ik onder de 1000€. O-)
Alvast bedankt :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 10:51 . Reden: budget toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Een advies begint altijd met een budgettering, zonder budget kan ik je het duurste van het duurste aanbevelen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt, het liefst blijf ik onder de 1000€. (oeps vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:17

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De LG OLED55B7V en 55C7V zijn technisch gelijk. Alleen de voet verschilt iets. Als je in het OLEDprijzentopic kijkt, zul je zien dat de 55C7 inmiddels voor onder de € 1400 gaat. Prachtige televisie, die hier al een jaar naar volle tevredenheid gebruikt wordt. Veel beter ga je voor dit geld geen tv vinden in Nederland. Hooguit bij de Duitse MediaMarkt waar geregeld gestunt wordt. Hij past alleen nog lang niet in je budget, dus is het afwegen of je door wilt sparen, of niet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Of je koopt een LG OLED55B6V (versie van een jaar eerder. Zelfde paneel. Andere chip). Deze kun je gemakkelijk vinden voor onder de 1000 euro.

Dan heb je een van de beste 55" televisies die je kunt vinden. OLED, 4K , HDR.

Ik zou wegblijven bij ambilight en Samsung TVs.

[ Voor 11% gewijzigd door TLLRS op 29-05-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Voor het budget is de B6 inderdaad de beste keus.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de B6 lees ik hier en daar dat deze niet goed overweg kan met de PS4 Pro. En dat is wel een van de belangrijkste punten voor mij. Misschien dat ik mijn budget iets moet ophogen anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Sony KD55XE9005. Een van de beste LCD tv's van het moment. Koop je voor onder de € 1.000
https://tweakers.net/pric...ny-kd-55xe9005-zwart.html

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:50
Anders verhoog je je budget naar zo'n 1400. Dan heb je zo'n beetje alle (normale) 55 inch tv's.

Oled-fans zeggen dat je een oled moet nemen.
100 Hz fans zeggen dat je 100 Hz moet nemen.
Ambilight fans zweren bij Ambilight.
Prijs/kwaliteit fans gaan vaak voor Samsung
HDR fans zeggen dat HDR geweldig is
Low-budget beeldkwaliteit fans kiezen vaak Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:25:
Van de B6 lees ik hier en daar dat deze niet goed overweg kan met de PS4 Pro. En dat is wel een van de belangrijkste punten voor mij. Misschien dat ik mijn budget iets moet ophogen anders...
Dat is onzin, lees het LG topic/OLED topic + ikzelf heb de B6 en een ps4 pro en dat werkt allemaal goed. Er is namelijk geen reden waarom het niet goed zou werken. En anders is inderdaad de sony XE9005een goed alternatief voor je budget.

[ Voor 7% gewijzigd door Fietsbel op 29-05-2018 11:40 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dat ghosting werkt in je voordeel bij wat trage computersystemen zoals spelcomputers. Dan valt de beperking in fps niet zo op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
zetje01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:37:
Anders verhoog je je budget naar zo'n 1400. Dan heb je zo'n beetje alle (normale) 55 inch tv's.

:') dat is een grapje neem ik aan?

Samsung QLEDs zijn alles behalve prijs/kwaliteit. De Sony die ik hierboven aanhaal is alles behalve low-budget beeldkwaliteit. Sterker nog, dat is wellicht de beste LCD tv voor dat geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 29-05-2018 11:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Dat is onzin, lees het LG topic/OLED topic + ikzelf heb de B6 en een ps4 pro en dat werkt allemaal goed. Er is namelijk geen reden waarom het niet goed zou werken.
Top, dan is dat misschien een comment geweest van iemand met een oude firmware of foutief product (kabel, TV, PS4). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 14:29

Major_ton

Shoot!

Ook al is de B6 nu het meest voordelig en heb ik er zelf eentje, ik zou toch echt voor de C7 gaan. Dat is het die paar tientjes méér dan waard. Enkele voordelen:

- Minder agressieve ABL.
- Minder ruis net boven zwart.
- YouTube met HDR.
- Werkende TruMotion functie.
- Betere motion handling in het algemeen.

Als je nooit in het donker gaat gamen of film kijken, dan kan je prima geld besparen en voor de Sony 55XE9005 gaan. Als je zo ver mogelijk onder de € 1000,- wilt blijven is een de Samsung 55MU7000 een degelijke TV. Echter als je een lange tijd met je TV wilt gaan doen én je houdt er wel van om 's avonds met al het licht uit te gaan gamen voor een beste immersie, dan kan je niet om de C7 heen naar mijn idee.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadzo7
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08-2024
TLLRS schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:16:
Of je koopt een LG OLED55B6V (versie van een jaar eerder. Zelfde paneel. Andere chip). Deze kun je gemakkelijk vinden voor onder de 1000 euro.

Dan heb je een van de beste 55" televisies die je kunt vinden. OLED, 4K , HDR.

Ik zou wegblijven bij ambilight en Samsung TVs.
Waar heb je de LG OLED55B6V gezien voor minder dan €1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand wat zeggen over de upscaling van DVD content op een B6 / C7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Hulleman schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:40:
[...]

:') dat is een grapje neem ik aan?

Samsung QLEDs zijn alles behalve prijs/kwaliteit. De Sony die ik hierboven aanhaal is alles behalve low-budget beeldkwaliteit. Sterker nog, dat is wellicht de beste LCD tv voor dat geld.
Nee, geen grapje, hooguit een heel klein beetje, omdat TS niet duidelijk is in wat hij wilt:

Kijk, eerst wilde TS onder 1000 blijven. Later wilde hij prijs toch nog wat oprekken.

De voorbeelden die TS noemt zijn een 50Hz ambilight (800), een UE55MU7005 (die niet in de pricewatch staat, maar waarschijnlijk een 900 euro kostende) 50Hz 120 Hz Samsung is, en een 120 Hz LG Oled van 1500
(Ik snap ook totaal niet hoe je net zo makkelijk 700 of 1500 aan een tv uit wilt geven. Alsof dat niks uitmaakt)

Dat zijn totaal verschillende tv's! Dus zei ik dat als TS het budget tot 1400 oprekt, dat dan zo'n beetje álle (normale) tv's in dat budget vallen.
Oftewel: TS heeft eigenlijk geen persoonlijke voorkeuren en vraagt aan ons wat hij moet kopen
Vandaar antwoord ik met mijn rijtje:

Maar daar had ik misschien bij moeten zeggen dat mijn opmerking over Sony en Samsung ging over het low-budget-segment:
Tussen 700-800 heb je waarschijnlijk met Sony het beste beeld.
Ga je daar ónder zitten,(500-700) biedt Samsung waarschijnlijk beste prijs/kwaliteit verhouding

Overigens ben ik met je eens dat die Sony 9005 waarschijnlijk een heel goede keus voor de TS zou zijn.
(100Hz, FALD, contrast, kleuren; ik overweeg 'm zelf óók!)

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 29-05-2018 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 14:29

Major_ton

Shoot!

zetje01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:57:
[...]

Nee, geen grapje, hooguit een heel klein beetje, omdat TS niet duidelijk is in wat hij wilt:

Kijk, eerst wilde TS onder 1000 blijven. Later wilde hij prijs toch nog wat oprekken.

De voorbeelden die TS noemt zijn een 50Hz ambilight (800), een UE55MU7005 (die niet in de pricewatch staat, maar waarschijnlijk een 900 euro kostende) 50Hz Samsung is, en een 120 Hz LG Oled van 1500
(Ik snap ook totaal niet hoe je net zo makkelijk 700 of 1500 aan een tv uit wilt geven. Alsof dat niks uitmaakt)

Dat zijn totaal verschillende tv's! Dus zei ik dat als TS het budget tot 1400 oprekt, dat dan zo'n beetje álle (normale) tv's in dat budget vallen.
Oftewel: TS heeft eigenlijk geen persoonlijke voorkeuren en vraagt aan ons wat hij moet kopen
Vandaar antwoord ik met mijn rijtje:

Maar daar had ik misschien bij moeten zeggen dat mijn opmerking over Sony en Samsung ging over het low-budget-segment:
Tussen 700-800 heb je waarschijnlijk met Sony het beste beeld.
Ga je daar ónder zitten,(500-700) biedt Samsung waarschijnlijk beste prijs/kwaliteit verhouding

Overigens ben ik met je eens dat die Sony 9005 waarschijnlijk een heel goede keus voor de TS zou zijn.
(100Hz, FALD, contrast, kleuren; ik overweeg 'm zelf óók!)
Kleine correctie op je verhaal. Ondanks wat de pricewatch zegt, is de Samsung MU7000 lijn 120Hz met uitzondering van de 49" uitvoering, die is 60Hz.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:57:
[...]

De voorbeelden die TS noemt zijn een 50Hz ambilight (800), een UE55MU7005 (die niet in de pricewatch staat, maar waarschijnlijk een 900 euro kostende) 50Hz Samsung is, en een 120 Hz LG Oled van 1500

Het is jammer dat je gelijk voelt dat je moet oordelen over mij, terwijl ik precies doe wat de titel zegt, advies vragen. Ik heb werkelijk geen idee wat betreft beeldkwaliteit e.d. met alle nieuwere schermen, niet iedereen is hier in thuis ;) Als ik een TV koop, koop ik deze voor de langere termijn. Als men dus van mening is dat een bepaald model echt een goede investering is, kan ik het budget oprekken. Maar dat neemt niet weg dat ik het liefst onder de 1000€ blijf.
Dat de genoemde TV's zo verschillend zijn is m.i. ook niet heel raar. Zeker niet gezien mijn punten in de oorspronkelijke post: OLED of niet, 50 of 100Hz etc. Ik vraag advies en refereer aan modellen die andere mensen mij hebben aangewezen, als voorbeeld. Sommige mensen hebben gesteld dat de B6 voor onder de 1000€ te krijgen is, als ik die inderdaad zou kunnen vinden, zou dat zomaar een goede optie zijn. Maar als de C7 toch nét iets beter is en voor een (over de levensduur van het apparaat geziene) 'paar' honderd euro de betere keuze is, is dat zeker het overwegen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Het was niet persoonlijk bedoeld, en ook niet lullig bedoeld.
Ik wou aangeven dat in je topic de kans groot is, dat merken-fans hun eigen merk aanprijzen, en dat kenmerken-fans hun eigen favoriete kenmerken gaan aanprijzen. Want je houdt alle mogelijkheden open.

Okay, mijn advies wat binnen je budget valt (gericht op beeldkwaliteit):

- Low budget: Sony 7004 (629 euro!) pricewatch: Sony KD-55XE7004 Zwart
. . .Zie reviews: https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

- Tot 1000 euro: Sony 9005 pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart

- Topklasse: LG OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
No hard feelings in dat geval.
Het is ook wel een lastige keus, want na jaren Ambilight wordt het erg wennen om dat niet te hebben.
Ik ben net even de lokale TV winkel doorgewandeld en daar stond ook die LG OLED. Dat is echt slecht voor je portemonnee :P Bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:07:
No hard feelings in dat geval.
Het is ook wel een lastige keus, want na jaren Ambilight wordt het erg wennen om dat niet te hebben.
Ik ben net even de lokale TV winkel doorgewandeld en daar stond ook die LG OLED. Dat is echt slecht voor je portemonnee :P Bedankt voor je advies.
De LG OLED 55B7V zal bij de lokale tv boer wel knap aan de prijs zijn. Bol.com verkoopt em voor € 1.489. Moet rek in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ja, hij stond daar voor 1700 euro. Je moet duidelijk een beetje mazzel hebben met een goede aanbieding. Jammer dat Nederland niet mee doet aan het WK, dan zijn er altijd van die mooie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
zetje01 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:40:
Het was niet persoonlijk bedoeld, en ook niet lullig bedoeld.
Ik wou aangeven dat in je topic de kans groot is, dat merken-fans hun eigen merk aanprijzen, en dat kenmerken-fans hun eigen favoriete kenmerken gaan aanprijzen. Want je houdt alle mogelijkheden open.

Okay, mijn advies wat binnen je budget valt (gericht op beeldkwaliteit):

- Low budget: Sony 7004 (629 euro!) pricewatch: Sony KD-55XE7004 Zwart
. . .Zie reviews: https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

- Tot 1000 euro: Sony 9005 pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart

- Topklasse: LG OLED
Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen puur het beeld en de overige zaken.
Qua beeld is OLED is op dit moment de beste beeldtechnologie. Dat is niet echt een kwestie van smaak zoals jij dat doet voorkomen. Welke OLED je neemt maakt niet uit. Alle panelen komen toch van LG.

HDR / 4K zijn wat heet de volgende generatie standaarden wat betreft kleuren en resolutie. Dat is niet een kwestie van fan zijn. Je bent evenmin een fan van zwart wit/ kleuren televisie. Zo kan je wel elk advies gaan geven.

Koop je nu een televisie met HDR / 4k support, dan ben je qua beeldstandaarden voorlopig bij. Met een playstation pro kun je dan HDR gamen.

Qua overige zaken:

Ambilight is nu wel een kwestie van smaak. Ik vind het irritant, sommige mensen niet. Design / uiterlijk is ook een kwestie van smaak. Je kunt dat laten meewegen in je keuze.

[ Voor 25% gewijzigd door TLLRS op 29-05-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Maar ook al over de Panasonic TX-55FXW724 nagedacht, lijkt mij ook een hele goede tv, heb zelf altijd Panasonic gehad, en bevalt mij heel goed.
jammer dat je heel weinig hoort over Panasonic.

[ Voor 15% gewijzigd door agaam op 29-05-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1