Vraag

• maestrowaal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11 12:29
Goedemorgen mede tweakers,

Over twee weken is het weer zo ver! Ik mag een nieuwe smartphone uitkiezen (wat een vreugde, zoals menig ander tweaker ben ik dol op nieuwe gadgets).

Ik zoek dus inderdaad een nieuwe smartphone. Qua budget heb ik niet veel wensen. Ik heb een duur abonnement met vrij veel mb's, dus alle toestellen komen hier in principe gratis bij (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk). Prijs speelt dus niet echt een rol

Ik zoek de volgende dingen in een telefoon:
  • Mooi scherm
  • Goede batterij
  • Goede camera
Nu had ik zelf de volgende paar telefoons gevonden, en zou graag ervaringen van mede tweakers willen:

LG G7 Thinq (pricewatch: LG G7 ThinQ Zwart
Ondanks de verschrikkelijke naam en de mindere skin op android heb ik hier goede dingen over gelezen

Oneplus 6 (pricewatch: OnePlus 6 Midnight Black (256GB opslag)
Hier heb ik ook goede dingen over gehoord

iPhone X (pricewatch: Apple iPhone X 64GB Grijs
Ik heb nog nooit een iPhone gehad, maar hoor goede dingen over de camera en face id

Huawei P20 Pro (pricewatch: Huawei P20 Pro Twilight
Ik heb eerder een Huawei gehad, deze is sowieso een batterij krachtpatser

Verder zou het nog een optie zijn om te kijken naar de Xiaomi Mi 8, de Lenovo Z5 en de Galaxy Note 9 die alle drie nog aangekondigd moeten worden.

Wat ik erg belangrijk vind in de smartphone is camerakwaliteit. Ik maak graag mooie foto's met mijn smartphone.

Op het moment maak ik gebruik van een Galaxy S8+. Hier ben ik zeer tevreden over. Ik ben benieuwd naar jullie mening! :)

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Wat mis je in je huidige toestel, en wat bevalt heel goed? Alle toestellen die je noemt zijn prima dus de keuze is een afronding achter de komma.

• maestrowaal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11 12:29
Ik mis in mijn huidige toestel alleen een beetje een goede batterij. Voor de rest wil ik gewoon graag een nieuwe met een betere camera!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:54

GforceNL

Out of memory....

Aan je TS te zien heb je je aardig in gelezen over de betreffende telefoons, welke je moet kiezen is echter erg persoonlijk en kunnen wij niet voor je doen.

<Zinloze tekst hier>

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Sidenote:
Als je zeer tevreden bent over je Galaxy S8+ (welke op zich nog redelijk nieuw is ) waarom stap je dan niet over naar een sim only abonnementje? Dan kan je altijd eventueel op een later moment nog een nieuw toestel kopen (wel voor in 1x een groot bedrag, maar uiteindelijk scheelt het niets in de prijs, tel daarbij op dat je tegenwoordig een BKR notering krijgt bij het aanschaffen van een abonnement met telefoon)

Verwijderd

uit dit keuze materiaal is het alleen maar persoonlijke adviezen wat je krijgt als je deze allemaal door de mangel wilt halen qua kwaliteit en opties dan ben je over 4 maanden nog niet klaar ........ denk je zelf alleen de beste keuze kan maken met uitproberen van de toestellen

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit ook met ongeveer hetzelfde 'probleem', mijn LG G6 is aan vervanging toe. Maar een keuze maken is niet makkelijk, er lijkt er geen een te zijn die er echt bovenuit springt, ze hebben allemaal wel wat + en - punten. Misschien heb je wat aan de vergelijking (behalve de prijzen dan, want die zijn in THB) die ik gemaakt heb met wat features die ik er wel in mijn volgende phone zou willen hebben, zal vast niet helemaal 100% kloppen maar goed.
Phone selection

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 11:28
Zelf heb ik sinds de release dag een Oneplus 6 in gebruik en die bevalt erg goed. Wellicht kan ik je hier wat info over geven. Android P beta is de moeite momenteel niet waard door de paar bugs die het nog heeft. Ik ben weer "gedowngrade" naar OxygenOS. OxygenOS is een aangename verassing en werkt prettig. Qua batterij kan ik net geen 2 dagen op 1 charge doen. Dash charge is prettiger dan ik dacht, de telefoon is binnen een half uur vol. De camera is voor mij goed in dagelijks gebruik, reageert snel en beelden zijn scherp. Ik ben onder indruk van de kleuren en het gebruiksgemak t.o.v. mijn vorige Galaxy S7. Slo mo modus is echt een gimick. Ik lees op internet geregeld dat de camera het aflegt van bijvoorbeeld de Samsung Galaxy S9 of andere top modellen in harde vergelijkingen, maar voor mij is het uitstekend. Qua snelheid schijnt de Oneplus 6 de snelste telefoon te zijn van het moment, maar de telefoon heeft ook wat concessies gedaan in vergelijking tot de duurdere topmerken (waterdichtheid, speaker kwaliteit, wireless charging, face unlock). Als je budget ongelimiteerd is, zou ik een completer model kopen waar geen concessies zijn gedaan. Mijn belangrijkste criteria was prijs/kwaliteit.
Pagina: 1