Ik zou graag wifi in mijn tuin willen hebben.
Momenteel heb ik net geen wifi on de overkapping en dat is vervelend. Tevens heb ik geen volledige dekking achterin de tuin zodat mijn maairobot geen continue dekking heeft.

Mijn achtertuin is ca 36m diep en de overkapping zit op ca 24m (zie tekening).
Nu heb ik het een en ander al voorbereid om om bekabeld internet aan te leggen naar de garage echter heb ik daar deze zomer niet echt de tijd voor en zoek ik nu een quick en dirty oplossing.
Voor de garage optie moet ik namelijk een switch aanschaffen plus kabel en buiswerk.
Voor deze zomer zie ik dat niet zitten.
De andere optie is meteen onder de carport te plaatsen maar ik vraag mij af of ik daar veel mee op schiet.
Optie 3 is linksboven bij de eethoek een AP of repeater te plaatsen, ik heb daar ook al een netwerkkabel liggen naar die hoek. Echter ook dan zal ik een switch moeten aanschaffen of de kabels dmv een verlengstuk aan elkaar knopen. Voor nu heeft de repeater optie mijn voorkeur omdat het flexibiliteit geeft en ik het bereik van de verschillende locaties ook kan testen.
De vraag is nu welke repeater en waar te plaatsen.
Volgens hardware.info
Zou deze de beste moeten zijn:
pricewatch: AVM FRITZ!WLAN Repeater 1160
Maar deze heeft op papier betere specs:
pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International
Welke te nemen en is bijhvoorbeeld een goedkopere oplossing zoals:
pricewatch: TP-Link AC1200 Wi-Fi Range Extender RE305
Ook goed? Het gaat ten slotte om de tuin. Of kan ik beter voor een AP gaan.
Op alle punten heb ik trouwens de beschikking over stroom.
Ik heb momenteel trouwens een tp link archer c3200 router.
Momenteel heb ik net geen wifi on de overkapping en dat is vervelend. Tevens heb ik geen volledige dekking achterin de tuin zodat mijn maairobot geen continue dekking heeft.

Mijn achtertuin is ca 36m diep en de overkapping zit op ca 24m (zie tekening).
Nu heb ik het een en ander al voorbereid om om bekabeld internet aan te leggen naar de garage echter heb ik daar deze zomer niet echt de tijd voor en zoek ik nu een quick en dirty oplossing.
Voor de garage optie moet ik namelijk een switch aanschaffen plus kabel en buiswerk.
Voor deze zomer zie ik dat niet zitten.
De andere optie is meteen onder de carport te plaatsen maar ik vraag mij af of ik daar veel mee op schiet.
Optie 3 is linksboven bij de eethoek een AP of repeater te plaatsen, ik heb daar ook al een netwerkkabel liggen naar die hoek. Echter ook dan zal ik een switch moeten aanschaffen of de kabels dmv een verlengstuk aan elkaar knopen. Voor nu heeft de repeater optie mijn voorkeur omdat het flexibiliteit geeft en ik het bereik van de verschillende locaties ook kan testen.
De vraag is nu welke repeater en waar te plaatsen.
Volgens hardware.info
Zou deze de beste moeten zijn:
pricewatch: AVM FRITZ!WLAN Repeater 1160
Maar deze heeft op papier betere specs:
pricewatch: AVM FRITZ! WLAN Repeater 1750E Edition International
Welke te nemen en is bijhvoorbeeld een goedkopere oplossing zoals:
pricewatch: TP-Link AC1200 Wi-Fi Range Extender RE305
Ook goed? Het gaat ten slotte om de tuin. Of kan ik beter voor een AP gaan.
Op alle punten heb ik trouwens de beschikking over stroom.
Ik heb momenteel trouwens een tp link archer c3200 router.
ik zie ik zie wat jij niet ziet