Afbeelding animeren

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een bedrijfsnaam als afbeelding, nu zit er een poppertje in een letter verwerkt. en deze moet een kleine animatie krijgen. Dat die iets opspringt. Nu lijkt mij dit het handigst door de afbeelding als gif te maken en te animeren? Een losse afbeelding (poppertje) erop te plaatsen lijkt me niet handig, en dat wordt die nooit echt responsive.

Wat is jullie idee hierover? Er moet dus een klein gedeelte van de afbeelding animeren in het begin.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HTML/CSS

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 10:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GIF is hooguit een bestandsformaat, dat ook de mogelijkheid bied om opeenvolgende frames te bevatten... maar echt geschikt voor een animatie, zeker van een vloeiende beweging is dat eigenlijk niet...
Het wordt al snel erg schokkerig en de bestandsgrootte gaat ook snel stevig omhoog voor een relatief klein en vaak ook snel eerder irriterend effect...

Voordat je bepaald welk export bestandformaat je het beste kunt gebruiken is het volgens mij eerder belangrijk hoe je die animatie maakt (vaak kun je achteraf best makkelijk de animatie verschillend exporteren)...

de vraag "Relevante software en hardware die ik gebruik" is dan ook nogal slecht beantwoord, een GIF-animatie maak je natuurlijk _niet_ met HTML/CSS, daarvoor moet je een bepaald beeldbewerkingspakket gebruiken.

Overigens zou ik al beginnen goed na te vragen wat precies de verwachting is die zulk een animatie zou moeten bereiken... soms is het eerder een teken van beperkte fantasie bij een opdrachtgever die bv denkt 'het is allemaal zo saai, als er wat beweegt wodt het opeens veel beter, wat vaak juist niet klopt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:28:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Internet
Ooooooooooh, internet. Ja, dan weten we precies wat je bedoelt... 8)7
Als je een animated gif wil maken snap ik niet wat je topic in Programming doet (Waar hoort mijn topic?) i.p.v. Graphics en als je 't wil programmeren dan hoort 't in Webdesign, Markup & Clientside Scripting (want: client-side).

Open gerust een nieuw topic in het juiste forum, maar hanteer daarbij even onze Quickstart; en dan met name punt 6 a.u.b.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:28:
een poppertje in een letter
Een losse afbeelding (poppertje) erop te plaatsen lijkt me niet handig
Overigens is mij niet duidelijk wat je met een 'poppertje' bedoelt. Zet in je volgende topic even een (voorbeeld) afbeelding om je probleem te illustreren. Let daarbij op dat je even de 'merknaam' of 'bedrijfsnaam' onherkenbaar maakt of er een fantasienaam van maakt a-la "mijnbedrijf" ofzo i.v.m. spam

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 29-05-2018 11:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.