Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgradeset voor 4k-edit/Animatie PC

Pagina: 1
Acties:

• Relight89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-11 16:02
Hey iedereen,

Ik ben opzoek naar een upgrade set voor mijn desktop. Ik werk nu op een i5 en 8gb-ram, en begin steeds meer met 4k materiaal te werken. Ik merk dat het tegen zijn beperkingen aanloopt. Ik loop er vaak tegen aan dat 4k materiaal, met het afspelen alleen al in Premiere, veel lag vertoond. Mijn vraag is of AMD of Intel beter voor dit soort dingen geschikt is, ik hoor het graag van jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Videobewerking in 4k (Premiere), ook color-grading. Maken van motion graphics in After Effects. 3D-animaties in Cinema 4D.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 750,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment 3 harde schijven: Samsung EVO 750, van verschillende groottes. Ook heb ik een videokaart (ASUS ROG STRIX GTX1060 Gaming OC 6GB)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal een i7 en minimaal 16GB-ram/32GB-ram?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier ligt tevens mijn vraag: Intel of AMD voor mijn werkzaamheden? AMD heeft goedkopere prijzen tegen meer prestaties?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energiezuinig zou mooi zijn, maar niet noodzakelijk. .

Ga je overklokken?
Niet perse, mocht dat nodig zijn, is dat mooi meegenomen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een lijst willen zien van componenten: een moederbord, cpu en ram-geheugen die mijn pc 4k-edit-proof maken binnen het gestelde budget.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een eigen lijstje/inzet is verplicht, zoek inspiratie uit andere topics of de serie: Best Buy Guide.
Ik geloof dat Adobe beter op Intel werkt, zoek op of een i5 of i7 sneller is, voor de bewerkingen die je gaat doen.
16GB RAM wordt als minimum gesteld voor videobewerken, maar 32GB is vaak geen overbodige luxe. Het ligt ook aan de precieze usecase.