Netwerkstation is zomaar lokaal station geworden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 16:28
Ik had een partitie op mijn NAS als netwerkstation (H:) onder Deze Computer staan, al jaren. Nu ineens geeft ie aan dat er geen bestanden op staan, terwijl Windows me de melding blijft geven dat de schijf bijna vol is. En het is ineens een Lokale Schijf geworden. De naam die ik hem had gegeven is weg. De bestanden op de NAS zijn er gewoon nog.
Ik kan via schijfbeheer ook niks met het station. Iemand een idee wat ik hier mee moet doen? Als de melding dat ie vol is maar stopt, dat zou al helpen.

Windows 10, alle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:58

nelizmastr

Goed wies kapot

En wat zie je in schijfbeheer als schijf H dan? Toevallig iets van de systeempartities? Ik vermoed dat een andere partitie nu als H is gekoppeld en je NAS daar dus niet meer aan hangt. Via schijfbeheer kan je de letter weer weghalen en anders wel via Diskpart.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win update heeft je recovery partitie aan H gekoppeld.
Lokale schijf vanuit het niets verschenen Windows 10 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als het volume rond de 500MB is, dan klopt dat inderdaad.
Maar om er nu een zoektocht van te maken in 3 topics, is ook niet handig

Is de partitie inderdaad 500MB, kan je het volgende doen

Powershell starten ( startknop -> typ powershell ( kies powershell en start deze )

Mountvol H: /d" (H: is de aktuele drive letter) - ander systeem - andere letter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 16:28
Ja, dat moet door de laatste grote update gekomen zijn. De bestanden op de schijf zijn onzichtbaar en je kan er ook via Schijfbeheer niks mee doen, ook de stationsletter laat zich niet aanpassen. Alleen formatteren lijkt te kunnen. En het is inderdaad 500 mb.
Duidelijk, opgelost.

Thanks!