Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefox231
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-04 17:01
Beste Tweakers,

Gezien de huidige temperaturen en de toename in rigs sinds vorig jaar kamp ik met warmte problemen in huis.
De warmte op zolder wordt ondragelijk waardoor de rigs ook niet optimaal presteren en te warm worden.

Alle rigs zijn goed voorzien van fans echter met een omgevingstemperatuur van 40 graden en powerlimit op 65% worden ze nog te warm (65+) naar mijn mening.

Nu had ik het idee om de zolderraam luchtdicht te maken en hieruit een afzuiging te plaatsen met 270m3/u.
Er is een open trap naar de 1ste verdieping waar 2 ramen openstaan. het idee is om een luchtstroom te genereren waarbij er op de 1ste verdieping koude lucht het huis in wordt gezogen (onderdruk door afvoer op zolder) en waarbij de warme lucht vanuit de zolder naar buiten wordt geloodst.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup of denk ik hierbij totaal verkeerd?
Totaal wordt er voor bijna 3000w/uur aan warmte gegenereerd op zolder.

Graag tips! de vrouw begint aardig te klagen over de temperatuur.

Voorbaat dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Je rigs op een collocatie plek neerzetten, vaak ben je dan nog goedkoper uit dan thuis minen en je vrouw klaagt niet meer. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefox231
had ik inderdaad al eens naar gekeken maar vond het toen vrij prijzig.
Mogelijk heb ik niet goed gezocht 8)7 .. Tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Is de zolder goed geïsoleerd? Je wilt namelijk zo min mogelijk warmte van buitenaf. Verder zou ik juist de open trap dichtmaken en een airco op zolder zetten. Je wilt namelijk alleen die ruimte koelen en niet de rest van het huis. Eventueel een temperatuurschakelaar ertussen zodat de airco niet constant aan staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefox231
Het betreft een nieuwbouw huis van 2 jaar oud.
Hierbij mag ik aannemen dat de zolder goed geïsoleerd is. (bouwbesluit 2015, EPC 0.4 geloof ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 3wielerdealer
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08-03 15:59
Colocatie lijkt mij inderdaad ook makkelijker en goedkoper. Ik betaal +/- 12 cent per KW en moest eenmalig 50,- eu betalen voor het plaatsen. Als je meer info wilt stuur me dan een PM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thefox231
@3wielerdealer PM gestuurd ;) Klinkt wel heel aantrekkelijk
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True