Geseald Apple product maar bekrast van binnen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoprins20
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-05 22:42
Hallo allemaal!

Gisteren heb ik toch wat iets geks meegemaakt.
Ik heb via 123BestDeal BV Apple oordopjes besteld. Het zijn de 3,5mm jack aansluiting. Ze kwamen volledig geseald in een Apple doosje met daarin nogmaals een vierkantig doosje met daar oortjes erin. Wat me opviel is dat het doosje waar de oortjes in zaten, bekrast, stoffig en minder waard aanvoelde (Aliexpress feeling xD) terwijl deze wel gewoon officieel geseald was. Ik heb de oortjes natuurlijk getest. Ze zien er behoorlijk goed uit en klinken ook goed maar ik voel dat de kabel glad is, wat ik niet gewend ben van nieuwe Apple producten, ze horen normaal een beetje ruw aan te voelen. En vandaag trekt opeens de omhulsing los van de jack aansluiting, ik zie gewoon kabels hangen xD. Ik heb dit nog nooit in mijn leven meegemaakt. Op hun website lees ik dat het wel gaat om de ORIGINELE Apple earbuds. Na even snuffelen op hun website zag ik een review langskomen waar iemand aangaf dat hij ook Origineel verwacht had maar toch replica Apple lightning kabels binnen kreeg? Ik heb dus een mailtje gestuurd en krijg daarop een standaard mail met de vraag om het retour te doen voor een reparatie? Lachwekkend dit, alsof ik geen ducktape thuis heb. Ik moet dan ook zelf voor retour betalen.

Ze hebben hun webshop zodanig opgesteld dat je dus niet originele producten binnen krijgt en wanneer je dit opmerkt toch eieren voor je geld kiest wanneer je wel een origineel poduct wilt gezien het hele proces die je moet onderlopen?

Nu graag jullie menig. Ben ik nou gek of is dit nu eenmaal de normaalste zaak van de wereld geworden om toch replica te leveren wanneer er toch origineel staat op een website.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Chocoprins20 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 00:38:
Ben ik nou gek of is dit nu eenmaal de normaalste zaak van de wereld geworden om toch replica te leveren wanneer er toch origineel staat op een website.
Nee, maar het loont genoeg voor ze om ermee door te gaan, zelfs een winkel als iBood verkoopt met regelmaat replica spullen en verschuilt zich achter hun "leverancier".

En als antwoord krijg je; wir habe es nicht gewusst, echt waar hoor en we beloven dat we het beter gaan doen om het te verbergen.. uhm ik bedoel betere leverancier zoeken.

Melding maken bij Apple, misschien dat zij zulke shops eens aanpakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 29-05-2018 00:54 ]

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:49
Als ze de oordopjes als origineel aanbieden moeten ze ook originele leveren.
Dus ik zou ze nog eens mailen dat je originele wilt of je geld terug.
En nee niks opsturen voor reparatie 8)7 , ik vraag me af of er überhaupt iemand je mail gelezen heeft.
Mochten ze niet mee werken kun je aangifte doen van oplichting + zij begaan een strafbaar feit art. 327, geef dat ook aan in je mail.

Het lijkt misschien vergaand om ( te dreigen met ) aangifte doen e.d. maar dit is helaas wel meestal de enige manier om bedrijven als deze in beweging te krijgen.
Laat je ook vooral niet wijs maken dat het door hun leverancier komt, 123Bestdeal is de verkoper en dus ook de verantwoordelijke.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoprins20
Ik ga ze eens mailen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
JohanNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 01:35:
Als ze de oordopjes als origineel aanbieden moeten ze ook originele leveren.
Dus ik zou ze nog eens mailen dat je originele wilt of je geld terug.
En nee niks opsturen voor reparatie 8)7 , ik vraag me af of er überhaupt iemand je mail gelezen heeft.
Mochten ze niet mee werken kun je aangifte doen van oplichting + zij begaan een strafbaar feit art. 327, geef dat ook aan in je mail.

Het lijkt misschien vergaand om ( te dreigen met ) aangifte doen e.d. maar dit is helaas wel meestal de enige manier om bedrijven als deze in beweging te krijgen.
Laat je ook vooral niet wijs maken dat het door hun leverancier komt, 123Bestdeal is de verkoper en dus ook de verantwoordelijke.
Oplichting? Dit klinkt eerder als een wanprestatie. Tenzij jij duidelijk kan maken dat ze met opzet hebben gedaan. En dat ga je niet makkelijk voor elkaar krijgen. Het zal immers direct van hun leveranciers komen. En er zat een Apple seal op.
Maar ze geven gewoon je geld terug hoor.

@TS ja bij al die grijze webshops is er een hoop replica rotzooi. Koop het bij Apple zelf dan weet je 100% zeker dat het om een orgineel gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door loki504 op 29-05-2018 07:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
loki504 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:40:
[...]

Oplichting? Dit klinkt eerder als een wanprestatie. Tenzij jij duidelijk kan maken dat ze met opzet hebben gedaan. En dat ga je niet makkelijk voor elkaar krijgen. Het zal immers direct van hun leveranciers komen. En er zat een Apple seal op.
Maar ze geven gewoon je geld terug hoor.

@TS ja bij al die grijze webshops is er een hoop replica rotzooi. Koop het bij Apple zelf dan weet je 100% zeker dat het om een orgineel gaat.
Je biedt originele producten aan en levert 'per ongeluk' imitatie... geloof je het zelf?
Daar komt bij dat een winkel verantwoordelijk is voor wat het levert en deze verantwoordelijkheid niet kan afschuiven op een leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 20:10
Zit er een serienummer op het doosje? Wellicht Apple mailen en serienummer checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-09 08:46
Ik durf niet precies te zeggen hoe dit zit, maar ik zie wel een link met het verkopen van neppe merkkleding. In principe gebeurt hier het zelfde; je biedt een 'origineel' aan voor een lage prijs. Vervolgens lever je iets dat er sterk op lijkt wat eigenlijk niet origineel is. In ieder geval zou ik dit melden bij de winkel en hen de kans geven om dit te herstellen. Als ze daar niet in mee willen gaan zou ik eens onderzoeken hoe het werkt bij de verkoop van neppe merkkleding en eenzelfde procedure volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Als het inderdaad net is zou ik via onderstaand een melding maken bij apple.
https://www.apple.com/leg...unterfeit-prevention.html

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Gadgeteer schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:56:
[...]

Je biedt originele producten aan en levert 'per ongeluk' imitatie... geloof je het zelf?
Daar komt bij dat een winkel verantwoordelijk is voor wat het levert en deze verantwoordelijkheid niet kan afschuiven op een leverancier.
Uiteraard blijven ze verantwoordelijk voor. dat zeg ik ook nergens. Maar als ze er van buiten echt uit zien dan ga je Oplichting niet hardmaken. En is het een wanprestatie. En dat zal je moeten uitvechten via een civiele rechtszaak(Zover komt het niet) en niet via de strafrechter. Dus is aangifte verspeelde moeite.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Chocoprins20 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 00:38:
Hallo allemaal!

Gisteren heb ik toch wat iets geks meegemaakt.
Ik heb via 123BestDeal BV Apple oordopjes besteld.
Je hebt oordopjes besteld voor €8,75 en verwacht dat het origineel is.
Ik denk dat het niet gek is dat het uiteindelijk een replica is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:36
Wootism schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:49:
[...]

Je hebt oordopjes besteld voor €8,75 en verwacht dat het origineel is.
Ik denk dat het niet gek is dat het uiteindelijk een replica is.
en deze tekst staat er ook nog bij:

"Luister naar muziek, fimpjes en andere audio -zonder anderen tot last te zijn- met deze op de Apple EarPods gebaseerde oordopjes (lookalikes, geen apple product, wel dezelfde functies, AA+ -kwaliteit en een veel betere prijs"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

* Suitable for iPhone, iPod & iPad
* Deep and rich bass tones
* Incl. remote and mic
* Comfortable to wear
* Hands free calls

Earphones for your Apple Iphone 6, 3.5mm jack.

Listen to music and other audio with this earphones for your Iphone 6. The earphones are like the original Apple EarPods and also equipped with a remote control and built-in microphone. The design is defined by the geometry og the ear. This makes them more comfortable for most people than many other other traditional circular earbuds.

The built-in remote lets you adjust the volume and control the playback of music and video you listen or watch with your Iphone 6. In case of iPhone devices it is also possible to answer or end calls or to call hands free.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 11:30
''https://www.123bestdeal.nl/apple-accessoires/iphone-se/toebehoren/non-origineel-earpods-apple-oordopjes''
idd.. dit had je ook wel aan kunnen voelen.. helemaal omdat de originele apple oortjes ook worden aangeboden... 8)7 |:( |:(
https://www.123bestdeal.n...arpods-met-microfoon-a134

topic kan wel dicht denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten werkt nou eenmaal niet :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Alleen mogen die dingen natuurlijk niet in een doosje met Apple logo geleverd worden, dat is een inbreuk op het merkrecht.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

Patientzero schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:58:
''https://www.123bestdeal.nl/apple-accessoires/iphone-se/toebehoren/non-origineel-earpods-apple-oordopjes''
idd.. dit had je ook wel aan kunnen voelen.. helemaal omdat de originele apple oortjes ook worden aangeboden... 8)7 |:( |:(
https://www.123bestdeal.n...arpods-met-microfoon-a134

topic kan wel dicht denk ik :+
Er staan inderdaad 2 versies op de site, " Apple" -duurder, met logo's - en "Non-Apple" waarbij geen logo's gebruikt worden.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:49
Laten we eerst maar eens horen welke versie hij nou gekocht heeft.

@loki504 Oplichting is altijd moeilijk te bewijzen, gelukkig hoef je als aangever zelf het onderzoek niet te doen maar doet de politie/recherche dat.
Als je enige vermoeden hebt dat je word benadeeld kun je al aangifte doen, ze mogen dit ook niet weigeren.
Maar ja, iedereen weet dat er niks gaat gebeuren met een enkele aangifte in een zaak als deze.
Het gaat er om dat het bedrijf door heeft dat zij fout zitten en dat je dus gecompenseerd wordt.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoprins20
Ik heb die van €19,99 besteld!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Chocoprins20 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:45:
Dan zal er wat misgegaan zijn en heb je die van 8 euro geleverd gekregen gok ik zo. Of dat misgaan helemaal per ongeluk was of dat ze dit standaard proberen om flink geld te besparen (die dingen van 8 euro kosten misschien 1 euro voor hun) zul je nooit achter komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Nou, als het dan deze zijn:

https://www.123bestdeal.n...ofoon-origineel-md827zm-a

Vind ik de foto waar ze in het "bakje" zitten toch wel apart, kabels zijn er 100% opnieuw ingerold en het apple logo is "uitvergroot" maar niet origineel te zien op de achterkant... ziet er voor mij ook uit als een beetje loesje zaken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Chocoprins20 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:45:
Als je deze hebt besteld, zou ik even contact leggen met de shop. Bellen is ook mogelijk, vaak de snelste manier

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Kijk maar eens bij de reviews, en dan specifiek die van Daan op 18-1-2018:
quote:
Als het product echt origineel zou zijn (waar ik toch twijfels over heb) dan is dit een voordelige optie t.o.v. andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:43

LankHoar

Langharig tuig

Hackus schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Als je deze hebt besteld, zou ik even contact leggen met de shop. Bellen is ook mogelijk, vaak de snelste manier
Betere mailen en alles op "papier" hebben.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:10
LankHoar schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:13:
[...]

Betere mailen en alles op "papier" hebben.
Bellen kan in principe ook, maar dan moet je wel een bevestiging vragen per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Rik. schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:35:
[...]

Bellen kan in principe ook, maar dan moet je wel een bevestiging vragen per mail.
Zelf neem ik standaard alle telefoongesprekken die ik voer op, via een app. 99% verwijder ik direct weer, en de overige 1% is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:10
LankHoar schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Zelf neem ik standaard alle telefoongesprekken die ik voer op, via een app. 99% verwijder ik direct weer, en de overige 1% is erg handig.
Dat is inderdaad een hele goede. Welke app gebruik jij daarvoor als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Rik. schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:42:
[...]

Dat is inderdaad een hele goede. Welke app gebruik jij daarvoor als ik vragen mag?
Call Recorder, echter is dat wel Android. Best prettige app en works like a charm. Er zullen vast soortgelijke voor iOS te vinden zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
loki504 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:40:
[...]

Uiteraard blijven ze verantwoordelijk voor. dat zeg ik ook nergens. Maar als ze er van buiten echt uit zien dan ga je Oplichting niet hardmaken. En is het een wanprestatie. En dat zal je moeten uitvechten via een civiele rechtszaak(Zover komt het niet) en niet via de strafrechter. Dus is aangifte verspeelde moeite.
Dan hebben ze een problem aangezien het verkopen van imitatie artikelen gewoon verboden is.
M.a.w. als winkelier moet je je inkoop goed op orde hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:08
Als een website over de hele linie niet iPhone schrijft maar Iphone, dan is toch gelijk duidelijk dat ze niets met Apple te maken hebben...
Pagina: 1