Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:32
Hallo allemaal,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alvast bedankt voor de genomen leesmoeite en de reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
Eugh... wat is je vraag?
Ik vraag me af of je detacheerder het wel fijn vind dat je in dienst wilt gaan bij de klant waar zij je geplaatst hebben.
Normaal hebben detacheerders duidelijk voorwaardes met boetes voor concurrentiebeding om dit te voorkomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het belangrijkste is of het werk leuk is en of je leven er bij past. Geld en andere voorwaarden gaan je niet perse veel gelukkiger maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LodanMax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 21:15

LodanMax

Systeembeheerder

Sowieso zoals hierboven beschreven is; kijk je contract na.

Ikzelf kom binnenkort in dezelfde fase waar jij je nu in bevind. Momenteel zit ik nog bij een klant, maar deze heeft te kennen gegeven dat ze wel geïnteresseerd zijn om me over te nemen.

Ze werken hier naar de 1040 uur toe om van detachering detavast te krijgen.
De detacheerder heeft slechts 1 eis in het contract opgenomen hiervoor:

Members only:

Hierin is het vaag gehouden, want er is enkel een schriftelijke meldplicht, maar binnen een "korte" tijd.
Geen idee wat kort is, maar gezien ze in mijn geval vervroegd willen overnemen, valt het er wel onder.

Please consider the environment before posting on the internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 18:31
Lees inderdaad je contract door. De meeste detacheerders rekenen er op dat je niet langer dan 2 jaar voor ze werkt, en hopen er juist op dat je bij een opdrachtgever in dienst treedt zodat ze een vergoeding krijgen.

Ik zit zelf ook in deze fase en heb al een aanbod gekregen van mijn opdrachtgever. Mijn detacheerder vindt dit ook prima, echter tekenen ze pas voor mijn concurrentiebeding na het voldoen van mijn detavast constructie (ook bij mij 1040 uur). Vraag als je dit niet weet advies bij HR van jouw detacheerder of opdrachtgever.

Voor wat betreft het contract/salaris; Kijk om je heen wat collega's verdienen en wat jij zelf vind dat je waard bent. Bij grotere bedrijven is er vaak sprake van een systeem met salarisschalen en treden, jouw wens zal daar op aan moeten sluiten of je moet een andere werkgever zoeken. Of daar gelijk een vast contract bijpast hangt af van hoe graag de werkgever jou wil hebben en wat jouw waarde is voor het bedrijf. Je kan het altijd vragen al denk ik dat ze eerst voor een jaarcontract zullen gaan.

Ook is het mogelijk interessant om eens te kijken of er voor jou geen inlenersbeloning moet worden uitbetaald. Detacheerders willen dit nog wel eens "vergeten" te melden ondanks dat het een wettelijke verplichting is.

Voor de praktische zaken met betrekking tot jouw werkzaamheden zou ik in overleg met de baas een verbeterplan opstellen waarbij je kosten/baten opweegt. Neem initiatief door aan te tonen wat de meerwaarde van het pakket/de module is voor het bedrijf, zij het in een korte presentatie/koffieronde/cocreatiesessie/sprint/gil van het dak.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
thetrueman2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:59:
Lees inderdaad je contract door. De meeste detacheerders rekenen er op dat je niet langer dan 2 jaar voor ze werkt, en hopen er juist op dat je bij een opdrachtgever in dienst treedt zodat ze een vergoeding krijgen.
Dat hangt nogal van je referentiekader af. Sommige bedrijven hebben dat als business model (Brunel c.s.). Andere bedrijven zoeken juist een langdurig samenzijn met de werknemer (de Caps en CGI's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 19:28
Naast je huidige contract (dat is al genoemd door anderen) en meer gericht op je arbeidsvoorwaarden:
- Het klinkt als onderwijs. Die hebben een CAO en je toekomstige functie valt waarschijnlijk in een schaal. Dat geeft je in principe al de grenzen waarbinnen je je maandsalaris kunt plotten
- Lease auto's zijn niet alles. Is eigenlijk een typisch detacherings dingetje. Reken een deel van je huidige lease vergoeding mee voor wat je in een vast salaris wilt terugzien. Daarnaast: hoe hoog is de reiskostenvergoeding? Is dat 19ct/km, OV volledig of een andere vorm. Ik heb in 2013 dezelfde stap gezet en een soort "teken" vergoeding gekregen omdat ik van een lease auto naar een eigen auto ben gegaan
- Vergelijk niet alleen een maandsalaris, maar kijk naar de vergoeding over een heel jaar heen. Ook inclusief 13de maanden en dergelijke dus
- Kijk goed naar de pensioenregeling

Stilstaan is inderdaad vervelend. Hoe zijn de opleidingsmogelijkheden binnen het nieuwe bedrijf? Hoe reeël is het dat er overgestapt wordt op nieuwe software terwijl er al onbruikbare software is aangeschaft? En is dit stukje software het enige dat je gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:00
Volgens mij ben je nog jong en sta je aan het begin van je carriere.
Je zegt dat je met verouderde workflow software gaat werken.Dan stel ik de wedervraag, wat ga je daar dan leren? Beloning is leuk maar als jij over 2 jaar expert bent in een pakket dat ze gaan uitfaseren en dat nergens anders gebruikt wordt heb je een probleem.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Members only:
thetrueman2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:59:
Ik zit zelf ook in deze fase en heb al een aanbod gekregen van mijn opdrachtgever. Mijn detacheerder vindt dit ook prima, echter tekenen ze pas voor mijn concurrentiebeding na het voldoen van mijn detavast constructie (ook bij mij 1040 uur). Vraag als je dit niet weet advies bij HR van jouw detacheerder of opdrachtgever.
In mijn contract is hierover, uitgezonderd relatiebeheer, niets over opgenomen.
Voor wat betreft het contract/salaris; Kijk om je heen wat collega's verdienen en wat jij zelf vind dat je waard bent. Bij grotere bedrijven is er vaak sprake van een systeem met salarisschalen en treden, jouw wens zal daar op aan moeten sluiten of je moet een andere werkgever zoeken. Of daar gelijk een vast contract bijpast hangt af van hoe graag de werkgever jou wil hebben en wat jouw waarde is voor het bedrijf. Je kan het altijd vragen al denk ik dat ze eerst voor een jaarcontract zullen gaan.
Members only:
Ook is het mogelijk interessant om eens te kijken of er voor jou geen inlenersbeloning moet worden uitbetaald. Detacheerders willen dit nog wel eens "vergeten" te melden ondanks dat het een wettelijke verplichting is.
Members only:
celshof schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:03:
Naast je huidige contract (dat is al genoemd door anderen) en meer gericht op je arbeidsvoorwaarden:
- Het klinkt als onderwijs. Die hebben een CAO en je toekomstige functie valt waarschijnlijk in een schaal. Dat geeft je in principe al de grenzen waarbinnen je je maandsalaris kunt plotten
- Lease auto's zijn niet alles. Is eigenlijk een typisch detacherings dingetje. Reken een deel van je huidige lease vergoeding mee voor wat je in een vast salaris wilt terugzien. Daarnaast: hoe hoog is de reiskostenvergoeding? Is dat 19ct/km, OV volledig of een andere vorm. Ik heb in 2013 dezelfde stap gezet en een soort "teken" vergoeding gekregen omdat ik van een lease auto naar een eigen auto ben gegaan
- Vergelijk niet alleen een maandsalaris, maar kijk naar de vergoeding over een heel jaar heen. Ook inclusief 13de maanden en dergelijke dus
- Kijk goed naar de pensioenregeling
Members only:
Stilstaan is inderdaad vervelend. Hoe zijn de opleidingsmogelijkheden binnen het nieuwe bedrijf? Hoe reeël is het dat er overgestapt wordt op nieuwe software terwijl er al onbruikbare software is aangeschaft? En is dit stukje software het enige dat je gaat doen?
Dat zal ik moeten uitvinden. De intentie is er, gesprekken met dealers zijn ingepland.
Dekaasboer schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:50:
Volgens mij ben je nog jong en sta je aan het begin van je carriere.
Je zegt dat je met verouderde workflow software gaat werken.Dan stel ik de wedervraag, wat ga je daar dan leren? Beloning is leuk maar als jij over 2 jaar expert bent in een pakket dat ze gaan uitfaseren en dat nergens anders gebruikt wordt heb je een probleem.
Ik sta nog aan het begin inderdaad. Je stipt een terecht punt aan en dat is zeker iets om mee te nemen in mijn onderhandelingen. Dat stel ik natuurlijk ook mijn vraag hier over, wat is daarin mogelijk met bijvoorbeeld vastleggen of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:45
Ben ook pas overgestapt (1 juni) auto ingeruild voor een pakket aan secundaire arbeids voorwaarden.
van 40 naar 36 uur gegaan , 1 of 2 dagen in de week thuis werken. Super pensioen. 20% IKB.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Dank voor je feedback!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ze proberen het onderste uit de kan te halen.
Aangeven dat je huidige salaris prive is. En aangeven hoeveel je wil gaan verdienen, dit bedrag moet wat hoger zijn dan wat je wil verdienen (maar niet je hand overspelen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pizza_Boom schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:39:
Dank voor je feedback!

***members only***
Geef nooit je loonstrook. Jij bepaalt jouw uurloon, niet zij. Als ze jou willen hebben dan gaan ze akkoord met jouw salariseis, punt.

Als ze toch aandringen dan vraag je eerst "Waarom?" want daarna gebruik je datzelfde argument tegen ze zodra ze "Nee" zeggen op jouw volgende verzoek: je vraagt namelijk vervolgens om de salarisstroken van al jouw directe collega's.

Je hebt een baan, en als je daar niet GRAAG weg wilt heb je een uiterst sterke onderhandelingspositie. Neem je huidige salaris en gooi daar eens 1000 euro bovenop. Dat heb ik de afgelopen 2 keer ook gedaan, en ik zat lekker te bluffen. En ze gingen akkoord.

Maar geef nooit je loonstrook aan een nieuwe werkgever. Dan krijg je er hooguit +10% bij omdat ze het puur daar op gaan baseren. Dat helpt jou op echt geen énkele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Eerlijk gezegd, zo denk ik er ook een beetje over. Mijn contract eindigt dan rechtswege ook nog wel dit jaar, al duurt dat nog wel even, maar dat is nog wel te verlengen gok ik. Echter wil ik voor die tijd eigenlijk mijn zekerheid hebben: ofwel verlengen bij de opdrachtgever, ofwel bij de werkgever of compleet wat anders. Ik kreeg jeuk van de vraag. Bij mijn sollicitaties heb ik ook wel eens laten vallen waarop ik ongeveer zit, maar dat is imho toch anders.

Ik zat eerst te denken aan een openingsbod doen van helft van mijn uurtarief waarvoor ik ben weggezet, doorgerekend naar een maandsalaris. In principe werken al die toko's ongeveer hetzelfde, de relatie tussen uurtarief en salaris is vaak wel dat de ene 2,5 tot 4x de ander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Inmiddels zijn we een maand verder en is er enerzijds geen donder gebeurt, maar anderzijds toch eigenlijk heel veel.

Members only:

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 02-07-2018 01:29 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Members only:

[ Voor 31% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-07-2018 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Members only:

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Members only:
Pagina: 1