Hallo allemaal,
Alvast bedankt voor de genomen leesmoeite en de reactie.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Alvast bedankt voor de genomen leesmoeite en de reactie.
Please consider the environment before posting on the internet.
I can tell by your lack of interest that I was kidding.
Dat hangt nogal van je referentiekader af. Sommige bedrijven hebben dat als business model (Brunel c.s.). Andere bedrijven zoeken juist een langdurig samenzijn met de werknemer (de Caps en CGI's).thetrueman2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:59:
Lees inderdaad je contract door. De meeste detacheerders rekenen er op dat je niet langer dan 2 jaar voor ze werkt, en hopen er juist op dat je bij een opdrachtgever in dienst treedt zodat ze een vergoeding krijgen.
DeveloperNL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:59:
***members only***
In mijn contract is hierover, uitgezonderd relatiebeheer, niets over opgenomen.thetrueman2 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:59:
Ik zit zelf ook in deze fase en heb al een aanbod gekregen van mijn opdrachtgever. Mijn detacheerder vindt dit ook prima, echter tekenen ze pas voor mijn concurrentiebeding na het voldoen van mijn detavast constructie (ook bij mij 1040 uur). Vraag als je dit niet weet advies bij HR van jouw detacheerder of opdrachtgever.
Voor wat betreft het contract/salaris; Kijk om je heen wat collega's verdienen en wat jij zelf vind dat je waard bent. Bij grotere bedrijven is er vaak sprake van een systeem met salarisschalen en treden, jouw wens zal daar op aan moeten sluiten of je moet een andere werkgever zoeken. Of daar gelijk een vast contract bijpast hangt af van hoe graag de werkgever jou wil hebben en wat jouw waarde is voor het bedrijf. Je kan het altijd vragen al denk ik dat ze eerst voor een jaarcontract zullen gaan.
Ook is het mogelijk interessant om eens te kijken of er voor jou geen inlenersbeloning moet worden uitbetaald. Detacheerders willen dit nog wel eens "vergeten" te melden ondanks dat het een wettelijke verplichting is.
celshof schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:03:
Naast je huidige contract (dat is al genoemd door anderen) en meer gericht op je arbeidsvoorwaarden:
- Het klinkt als onderwijs. Die hebben een CAO en je toekomstige functie valt waarschijnlijk in een schaal. Dat geeft je in principe al de grenzen waarbinnen je je maandsalaris kunt plotten
- Lease auto's zijn niet alles. Is eigenlijk een typisch detacherings dingetje. Reken een deel van je huidige lease vergoeding mee voor wat je in een vast salaris wilt terugzien. Daarnaast: hoe hoog is de reiskostenvergoeding? Is dat 19ct/km, OV volledig of een andere vorm. Ik heb in 2013 dezelfde stap gezet en een soort "teken" vergoeding gekregen omdat ik van een lease auto naar een eigen auto ben gegaan
- Vergelijk niet alleen een maandsalaris, maar kijk naar de vergoeding over een heel jaar heen. Ook inclusief 13de maanden en dergelijke dus
- Kijk goed naar de pensioenregeling
Dat zal ik moeten uitvinden. De intentie is er, gesprekken met dealers zijn ingepland.Stilstaan is inderdaad vervelend. Hoe zijn de opleidingsmogelijkheden binnen het nieuwe bedrijf? Hoe reeël is het dat er overgestapt wordt op nieuwe software terwijl er al onbruikbare software is aangeschaft? En is dit stukje software het enige dat je gaat doen?
Ik sta nog aan het begin inderdaad. Je stipt een terecht punt aan en dat is zeker iets om mee te nemen in mijn onderhandelingen. Dat stel ik natuurlijk ook mijn vraag hier over, wat is daarin mogelijk met bijvoorbeeld vastleggen of iets dergelijks?Dekaasboer schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:50:
Volgens mij ben je nog jong en sta je aan het begin van je carriere.
Je zegt dat je met verouderde workflow software gaat werken.Dan stel ik de wedervraag, wat ga je daar dan leren? Beloning is leuk maar als jij over 2 jaar expert bent in een pakket dat ze gaan uitfaseren en dat nergens anders gebruikt wordt heb je een probleem.
Verwijderd
Geef nooit je loonstrook. Jij bepaalt jouw uurloon, niet zij. Als ze jou willen hebben dan gaan ze akkoord met jouw salariseis, punt.
[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 02-07-2018 01:29 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Outerspace schreef op maandag 2 juli 2018 @ 01:28:
***members only***
[ Voor 31% gewijzigd door Pizza_Boom op 02-07-2018 01:41 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq