Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:09
Beste tweakers, ik weet niet of dit in de juiste categorie is maar ik kon niks beters vinden.

Ik heb vandaag een laptop gekocht en ik zie dat ik een heel klein zwart puntje heb op het scherm, ik heb geprobeerd het weg te vegen maar het lijkt niet viezigheid te zijn. Ik maak mij nu zorgen of het misschien een dode pixel is. Ik heb er hier fotos van: https://imgur.com/a/eTX7eZL

Mocht het een dode pixel zijn, is het het dan waard om hem terug te sturen of maakt het niet veel uit als ik er geen last van heb?

ik hoor graag
zart

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:20
Kan ook een miniem beestje zijn die in je scherm gekropen is, maar is moeilijk te zien op de foto. Zeker met dit warme weer kan dit wel voorvallen. Blijft het puntje op de zelfde plaats of verplaatst het zich na een nacht?

Of het waard is om terug te sturen kan alleen maar jij beoordelen, maar vraag me af of ze hierom je laptop gaan omwisselen.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-04 01:09
Het heeft zich al enkele uren niet verplaatst, dus ik denk niet dat het een insect is(hoop ik). Stel het is een dode pixel, kan dit dan kwaad of is het geen probleem zolang ik me niet irriteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het hangt van je leverancier af wat er bij dode pixels aan garantie geldt. Panelen heb je in kwaliteiten en er mogen (helaas) dode (sub) pixels in zitten. Als je bij de aanschaf een zgn pixel-perfect garantie afsluit (kost je een paar tientjes) dan is dat meer een 'verzekering tegen gezeur'.

Volgens mij zijn er elders op tweakers wel discussies geweest over 'hoe perfect moet een LCD paneel zijn'. Maar dat kan zomaar al jaren geleden zijn. Ik weet ook niet of de regels op dit gebied en de kwaliteit van LCD panelen veranderd zijn.

Een dode pixel kan geen kwaad. Of er meer zullen komen weet je pas als het gebeurt :-). En op den duur zie je de dode pixels niet meer, omdat je er (mogelijk) aan went. Het hangt ook af van de gebruikte kleur achtergrond hoe erg zichtbaar iets is (meestal het ergst met een witte achtergrond).

Die 'pixel-perfect' garanties gaan vaak ook maar over een beperkte periode. Mogelijk met de aanname dat 'als-na-x-tijd-geen-pixel-defect-is' dat het paneel goed (genoeg) is. Of dit in de praktijk ook zo uitvalt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 17:21
Lijken wel een paar pixels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 14:38

-36-

Trust me. I'm an amateur

YouTube: 4K 2160p 60FPS Dead/Stuck/Defective Pixel Fix (1 hour RGB flashes) aanzetten en dan met een doekje eroverheen wrijven wil nog wel is werken
Pagina: 1