Toon posts:

FTP op client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok het zit dus zo.. ik heb beneden een kastje staan (server) en ik zit nu boven achter de client... de server heeft geen toetsenbord/monitor aangesloten.. en ik wil op de client een ftp server starten..

hoe doe ik dit??

server -> win 2k pro
client -> win ME/win 2k pro

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kan er een tooltje op installeren waarmee je de computer vanaf je eigen (client) machine kan overnemen maar dan zal je er toch éénmalig een toetsenbord en monitor aan hangen om dat te installeren.

Verwijderd

Ik heb dat ook. Ik draai en op mijn server een FTP en op een Client een FTP.

Ik doe dit met een gratis domeinnaampje gekoppeld aan mijn IP adressen. (zie voor die namen http://www.dnsq.org

Je zoekt een naam uit, neemt een vast IP adres op je client en installeert een FTP server (ServU) en het programmaatje WinIP.
In winIP vul je je naam in en koppelt die aan je vaste IP adres van je client.

En als je poorten dan nog dicht staan (zoals bij Sonera) moet je je poort 21 van je IP adres van je client nog door mappen naar een poort boven de 1000. En dit doe ik met Winroute Pro 4.1

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 19:43 schreef mawarez het volgende:
Ik heb dat ook. Ik draai en op mijn server een FTP en op een Client een FTP.

Ik doe dit met een gratis domeinnaampje gekoppeld aan mijn IP adressen. (zie voor die namen http://www.dnsq.org

Je zoekt een naam uit, neemt een vast IP adres op je client en installeert een FTP server (ServU) en het programmaatje WinIP.
In winIP vul je je naam in en koppelt die aan je vaste IP adres van je client.

En als je poorten dan nog dicht staan (zoals bij Sonera) moet je je poort 21 van je IP adres van je client nog door mappen naar een poort boven de 1000. En dit doe ik met Winroute Pro 4.1
Volgends mij is dit wel een mooi verhaal, maar geef je geen antwoord op de vraag hoe je vanaf de client de FTP-server kan starten op de server :?

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Je kan de server niet "remote" starten behalve via telnet of andere remotetools als Pc Anywhere of VNC.
VNC geniet bij voorkeur omdat die freeware is, en heeft een ingebouwde web-interface zodat je via je browser je pc kan overnemen, zelfs vanaf school of werk :9

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmzzzz... ik kan eigenlijk ook van de server een ftp maken als ik er toch wat op moet installen.....
wat is een goed programma? (gratis)
ik heb nu bulletproof 2.15 alleen die is maar 30 dagen 'houdbaar' :)

[edit] shit werkt niet... ik heb dus bulletproof installed op server.. kan inloggen via client.. maar vanaf buiten niet... terwijl alles wel goed is ingesteld... anyone? :(

• ---==AiRWoLf==---
  • Laatst online: 21-08 08:21
ok het zit dus zo.. ik heb beneden een kastje staan (server) en ik zit nu boven achter de client... de server heeft geen toetsenbord/monitor aangesloten.. en ik wil op de client een ftp server starten..
hoe doe ik dit??

server -> win 2k pro
client -> win ME/win 2k pro
Ik heb het hier via ICS.. heel eenvoudig
(ik via @home)
ik ga in Windows 2000 naar eigenschappen van de netwerk kaart die met internet is verbonden, en naast het tabblad 'Algemeen' staat een tabblad 'Delen'
je schakeld het in (als het nog niet gebeurt is) en dan naar opties.. en daar kan je het instellen.

Verwijderd

Topicstarter
op server werkt het dus niet.. want:

server heeft geen IP naar DHCP...

dus iedereen probeert op de modem inteloggen als ik het goed heb (wat dus niet lukt)

kan ik gewoon een IP geven aan de server?
Pagina: 1