Beste medetweakers
Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb op 05.04.2016 bij de webshop van Alternate een Corsair Strafe RGB Mechanisch toetsenbord gekocht. Afgelopen week - na 25 maanden stopte het toetsenbord spontaan met werken. Sterker nog, ik sloot in de avond mijn PC af toen was er nog niks aan de hand. De volgende ochtend zet ik mijn PC weer aan, wordt het toetsenbord niet meer herkend. Wordt alleen gezien als CRP_DISABLD wat voor de firmware recovery blijkt te zijn. Contact opgenomen met Corsair, stappen uitgevoerd maar niets helpt. Geven aan mij niet verder te kunnen helpen dan het uitleggen van de firmware flashen gezien het product geen garantie meer heeft. Intussen had ik ook al contact opgenomen met Alternate, zij geven aan:
Mij lijkt het ook dat een toetsenbord van deze prijsklasse (heb er 166 euro voor betaald) langer moet meegaan dan 25 maanden - ten slotte is het product net 1 maand buiten de garantie om defect geraakt? Net alsof ze het er op gemaakt hebben om buiten de garantie om defect te gaan? :x
Wie weet wat ik in deze situatie het beste kan doen? Alvast bedankt!
Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb op 05.04.2016 bij de webshop van Alternate een Corsair Strafe RGB Mechanisch toetsenbord gekocht. Afgelopen week - na 25 maanden stopte het toetsenbord spontaan met werken. Sterker nog, ik sloot in de avond mijn PC af toen was er nog niks aan de hand. De volgende ochtend zet ik mijn PC weer aan, wordt het toetsenbord niet meer herkend. Wordt alleen gezien als CRP_DISABLD wat voor de firmware recovery blijkt te zijn. Contact opgenomen met Corsair, stappen uitgevoerd maar niets helpt. Geven aan mij niet verder te kunnen helpen dan het uitleggen van de firmware flashen gezien het product geen garantie meer heeft. Intussen had ik ook al contact opgenomen met Alternate, zij geven aan:
Ik ga natuurlijk niet blindelings iets terugsturen zonder dat ik weet wat ik er voor terug krijg, dus het volgende gestuurd:Geachte heer Gestel,
Vriendelijk bedankt voor uw email.
Het spijt mij te vernemen dat uw artikel een defect lijkt te vertonen. Omdat het toetsenbord buiten de garantie valt kunnen wij geen garantieprocedure starten bij de fabrikant. Echter begrijpen wij dat het erg vervelend is dat dit net gebeurd wanneer de garantietermijn verlopen is. Om die reden kunnen wij het toetsenbord terug laten komen. Wanneer het toetsenbord defect getest word, kunnen we kijken naar een passende oplossing. Zoals bijvoorbeeld korting op een nieuw toetsenbord of iets dergelijks.
In een aparte email zal ik u een retourformulier toesturen waarmee u het product kunt terugsturen. Wanneer wij deze hebben ontvangen zullen we deze beoordelen en u hier nader over berichten.
Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Als reactie hierop kreeg ik:Beste,
Bedankt voor de vlotte reactie – spijtig dat ik geen directe vervanger kan krijgen, maar zeker begrijpelijk. Kunt u mij een indicatie geven van welk bedrag ik hiervoor terug kan verwachten?
Met vriendelijke groet,
Sander van Gestel
Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord, dit kun je geen oplossing noemen.Geachte heer van Gestel,
Vriendelijk bedankt voor uw email.
Helaas kan ik daar geen uitspraken over doen. Dit is afhankelijk van het defect van de kaart en de staat van de kaart zelf. Naar een passende oplossing word gekeken op het moment dat de kaart defect getest is.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Mij lijkt het ook dat een toetsenbord van deze prijsklasse (heb er 166 euro voor betaald) langer moet meegaan dan 25 maanden - ten slotte is het product net 1 maand buiten de garantie om defect geraakt? Net alsof ze het er op gemaakt hebben om buiten de garantie om defect te gaan? :x
Wie weet wat ik in deze situatie het beste kan doen? Alvast bedankt!
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.