Toon posts:

Chinese goedkope ip camera ZONDER abonnement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb laatst een ip camera aangeschaft via Ali. Echter vereist deze een app inclusief account om te kunnen gebruiken. In mijn geval Yoosee.
Echter wil ik een camera waarbij ik juist niet zo een app nodig heb. Wil hem rechtreeks kunnen benaderen via het ip dmv tinycam en/of surveillance station van synology (of via de ingebouwde software).

Waar moet ik op letten bij aanschaf? Want vind de advertenties van ali niet altijd even duidelijk daarin. Of iemand tip voor een camera rond de 20 euro?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 16:11 ]

Alle reacties

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor 20 euro koop je weinig kwaliteit. Ze wél, dan hoor ik het graag.

Ik heb zelf Foscam camera's. Deze kan je benaderen via verschillende apps zolang je de juiste URL te pakken hebt. Ik gebruik nu IP Cam Viewer Lite welke ik netjes heb gekocht.

Opnemen doe ik middels FTP en werkt perfect.

Hij kan ook mailen als hij beweging detecteert.

[ Voor 26% gewijzigd door Fairy op 28-05-2018 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mag ook duurder zijn dan 20 euro. Gaat met name om het feit dat ik niet via een of andere service hem moet gebruiken.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:35
Als je graag zelf aan het knutselen gaat... dit filmpje is misschien wat je zoekt

Ik heb zelf ook goede ervaringen met Foscam. Het is soms even zoeken op welke URL de stream te benaderen is, maar het kan en het werkt prima.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Met de Foscam zit je dan wel goed, want je kan de service gebruiken, maar ook je eigen FTP opzetten en de stream benaderen, moet je wel even iets van Dyndns doen zodat je een vast adres hebt, werkt net even beter.

En die URL kan ik je wel mee helpen, is even een gezoek maar als je het eenmaal weet.

Voordeel is ook je kan Main en Sub stream instellen. De Main gebruik je in de hoogste kwaliteit en die gaat naar je recording device of NAS. De Sub gebruik je om vanaf je telefoon zonder al te veel dataverbruik even te spieken naar je cam.

[ Voor 43% gewijzigd door Fairy op 28-05-2018 16:19 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:46

GVR

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:11:
Beste tweakers,

Ik heb laatst een ip camera aangeschaft via Ali. Echter vereist deze een app inclusief account om te kunnen gebruiken. In mijn geval Yoosee.
Echter wil ik een camera waarbij ik juist niet zo een app nodig heb. Wil hem rechtreeks kunnen benaderen via het ip dmv tinycam en/of surveillance station van synology (of via de ingebouwde software).

Waar moet ik op letten bij aanschaf? Want vind de advertenties van ali niet altijd even duidelijk daarin. Of iemand tip voor een camera rond de 20 euro?
Een jaar later, maar wellicht bruikbaar voor anderen. Ik heb een yoosee (besder) via Ali gekocht en deze in surveillance station toegevoegd. De camera moet wel eerst in de yoosee app geconfigureerd worden, en heb ook gemerkt dat als ik deze daar later uit verwijder, de camera in ss ook niet meer gevonden wordt

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb hetzelfde probleem dat ik een IP camera wil die met simpele 3rd party software van buiten te bekijken is (of via browser interface) en dus ZONDER dat ik eerst mijn camera op een enkele vage specifieke Chinese app moet registreren alvorens het werkt met enkel DIE app.

Mijn oude 480p Foscam werkt wat dat betreft perfect, maar Foscam is nou eenmaal duur.

Er MOET toch een bepaald goedkoper model op Ali zijn die dat ook kan? Niet alles moet je toch eerst registreren en daarmee tegen de Chinese spy overlords zeggen “he, ik heb jullie camera HIER, kijk maar mee 24/7”.

Wat is het waarom die 3rd party apps zo goed met Foscam werken? Welke feature of protocol is nou zo vaak afwezig in Chinese IP cams?

Is het ONVIF? Web interface? Wat moet ik hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Tijgert op 20-02-2020 14:14 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1