Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw of tweedehands?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe laptop aan te schaffen maar vraag me af wat wijsheid is.
Ik kan voor 1150 bv een laptop met 17 inch scherm 16Gb Ram , een I7 processor en een GTX 1050 aanschaffen. Maar voor 900-1000 ook een tweedehands:

GT72-2QE-648NL 17,3INCH Dominator.

I7-4720HQ 8X 2.4GHZ
16 GB RAM DDR3 geheugen
1TB HDD 250GB SSD.
NVIDIA GEFORCE GTX 980M 4096 Mb

Wat is dan wijsheid? Tweedehands vindt ik niet erg als dat betekent dat je betere specs hebt maar... help?

Wat ga je met je laptop doen?
Werken: via RDP en op mijn werkomgeving, niet heel spannend dus.
Gamen: Starcraft 2, Heroes of the Storm.Soms wat Call Of Duty ( nieuwe Black ops) maar hoeft echt niet op max settings. Als het maar speelbaar is.

Wat is je budget?
+- 1000€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja vaak bij vrienden even een potje gamen is de oorzaak van aanschaf. Meenemen naar werk is niet perse nodig. Gewicht en accuduur vindt ik niet spannend.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb altijd HP gehad en ben er blij mee. Sta wel open voor andere merken. 17.3 Inch zou fijn zijn.

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-06-2018 11:55)

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vergeet ook de garantie niet. Stel het moederbord van je 2e hands laptop gaat kapot is dat einde laptop. 2e hands kan prima, maar voor mij persoonlijk moet het dan wel een flink verschil zijn en niet 20%.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard speelt dat dan ook een rol. Alleen is mijn kennis niet afdoende om te zeggen dat een 980m beter is dan een 1050(ti).
Doorde bomen is het bos niet te zien zeg maar.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03
Voor 150€ zou ik dat risico nooit aan gaan.
Dan verwacht ik eerder een refurb met garantie.

Tweedehands is OK, maar dan minstens 30%, maar eerder 40% lager dan de nieuwprijs, en zeker bij een laptop die je dan helemaal opnieuw moet installeren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:37
17" maakt je keuze volgens mij wat duurder. Heb zelf voor 899 onderstaande aangeschaft en vandaag binnen gekregen, dus nog geen ervaringen verder.

https://www.alternate.nl/.../product/1445774?lk=23928

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:23:
Alleen is mijn kennis niet afdoende om te zeggen dat een 980m beter is dan een 1050(ti).
Doorde bomen is het bos niet te zien zeg maar.
Zoek even wat benchmarks op van beide kaarten en je weet het :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
En een i7 of een i7 is een groot verschil. Is het een U versie of zoals die 2e hands. Daarnaast is volgens mij een 980 wel degelijk krachten dan een 1050.

Verwijderd

Topicstarter
@PilatuS Even de Benchmarks opzoeken.. dan zie ik allerlei statistieken waar ik weinig mee kan.. wat ik er uit haal is dat de 980 dan beter is maar hoe staat het met de I7.

Ik ben wat deze zaken aangaat wel een leek helaas.

De stats van de processor van bv
https://www.coolblue.nl/p...-pavilion-17-ab360nd.html

Die is dus wel weer een stuk beter dan de aangeboden laptop op marktplaats.

Processor
Intel Core i7
Processornummer
7700HQ
Processorkernen
Quad core (4)
Codenaam
Kaby Lake
Kloksnelheid
2800 MHz
Turbo Frequency
3800 MHz
Trusted Platform Module (TPM)
Nee
Cache
6 MB

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 16:37 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Geef anders eens een concreet voorbeeld van een laptop die je nieuw zou kunnen kopen, dan hebben wij iets om te vergelijken.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
@MadMarky
Dit zou bijvoorbeeld kunnen:
https://www.coolblue.nl/p...-pavilion-17-ab360nd.html v

https://www.marktplaats.n...a557deff636f4f8b9c5b7a618

De 900 die gevraagd wordt zou ik er niet voor betalen. Ik zit dan 750 te denken.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:34:
@PilatuS Even de Benchmarks opzoeken.. dan zie ik allerlei statistieken waar ik weinig mee kan.. wat ik er uit haal is dat de 980 dan beter is maar hoe staat het met de I7.
Een benchmark is geen lijst met specs wat niets zegt, maar een test bij een game of testprogramma die laat zien hoe snel de kaarten in de praktijk zijn. Haalt de ene bijvoorbeeld 1000 punten in 3DMark en de andere 1100 weet je het verschil. Hetzelfde met kijken naar hoeveel frames de kaarten halen bij een bepaalde game. Haalt de ene kaart 80fps en de andere 70fps met dezelfde settings bij een test weet je dat. Kijken naar MHz's of geheugen zegt niets over de snelheid, daarom zijn er benchmarks. Voor zowel de CPU als GPU kan je deze opzoeken en zo kan je alles met elkaar vergelijken.

Verwijderd

Topicstarter
@PilatuS Ik zal er induiken , bedankt.

Wat betreft de voorbeelden, de vraag is dan wel wat een betere koop zou zijn.
Afgezien van garantie maar puur de specs.

• PilatuS
  • Niet online
Kijk even wat nou precies het verschil in snelheid tussen de 2 GPU's is. Los van dat zou ik er zelf voor kiezen iets meer uit te geven en voor de nieuwe HP gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart presteert wellicht iets minder maar overall is nieuw de betere optie, tenzij ik een gelijkwaardig systeem voor een degelijke prijs kan vinden. Thanks voor de hulp zover!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 1 op het oog nu. Ik hoor graag jullie meningen.

https://www.alternate.nl/...book/html/product/1401199?

• PilatuS
  • Niet online
Ziet er goed uit :) Voor de zekerheid even een paar reviews opzoeken om te zien hoe het zit met dingen als koeling en bouwkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nog een code bij voor 100 euro korting dus dat word 899,-. Nu weet ik niet of deze site betrouwbaar is. Kan in ieder geval geen slechte reviews vinden

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 17:37:
Er zit nog een code bij voor 100 euro korting dus dat word 899,-. Nu weet ik niet of deze site betrouwbaar is. Kan in ieder geval geen slechte reviews vinden
Heb vaker dingen besteld bij Alternate, erg prettige winkel al zeg ik het zelf. Zitten matige reviews bij zie ik...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

Topicstarter
Besteld bij Alternate. 899,- voor deze specs en een prima merk kan ik me geen buil aan vallen denk ik. RAM is tot 32gb uit te breiden dus dat is ook geen issue.

Al met al hartelijk dank voor jullie hulp! Ik zal wanneer de laptop binnen is laten weten hoe het bevalt
Pagina: 1