Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ruim een week geleden is mijn Nexus 5X stuk gegaan. Hij kon niet meer volledig opstarten, bleef hangen in de startup en begon dan weer opnieuw.

Navraag op Google leverde dat een zogenaamde 'bootloop' vaker bij dit toestel voorkomt en enkel op te lossen is door volledige vervanging van het moederbord.

Dus ik stuurde hem op naar de reparateur die mijn telefoonaanbieder in uitbesteding heeft in de wetenschap dat mijn garantie nog niet verstreken is (was op dat moment nog twee weken).

Ze mailden al vrij snel terug met een prijsopgave van 200+ euro voor reparatie. :D

In eerste instantie beweerden zij dat mijn garantie reeds verlopen was, maar nadat ik nogmaals de aankoopfactuur had gemaild en telefonisch nog eens een keer navraag deed kwamen ze met het verhaal dat er vochtschade was geconstateerd en daarom de prijsopgave zo uitvalt.

Dit werd ondersteund door een aantal foto's: https://imgur.com/a/cjyB7c6

Nu is mijn vraag: hoe kan aan deze foto's ik zien of er daadwerkelijk waterschade is?

Tuurlijk, er kan een keer een minieme hoeveelheid vocht mijn telefoon binnengedrongen zijn, maar ik krijg de indruk alsof het geen rol heeft gespeeld bij mijn type probleem.
Dit aangezien het een vaker voorkomend probleem is bij dit toestel (anekdotisch: ik ken precies een iemand anders de deze telefoon ook heeft en hij had het een aantal weken geleden ook)

TLDR: Reparateur beweert dat er vochtschade is en ik daardoor geen recht heb op garantie, maar ik heb de indruk alsof het geen rol speelt in het probleem.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 02:49
Op die 2e foto is inderdaad corrosie te zien als gevolg van contact met een zekere hoeveelheid water water. en dan heb ik het dus niet alleen over damp/condens.
Ik kan begrijpen dat ze hierdoor de reparatie afwijzen.
Als ik een gok moet doen dan heb je een keer met natte vingers aan de aan knop of volume knop gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:57
Redelijk gebruikelijk verhaal, een gecertificeerd / erkend reparateur repareert alleen kosteloos voor de consument / verkoper bij zaken die binnen de opgegeven richtlijnen van de fabrikant vallen, deze zijn in veel gevallen zeer strikt gemaakt door de fabrikant (om zo min mogelijk reparaties onder fabrieksgarantie te hoeven laten vallen) onder andere: vochtschade mag niet op rekening van de fabrikant gerepareerd worden, een erkende reparateur mag geen deel reparaties uitvoeren van die zelfde fabrikant(en) dus die gaan een prijsopgave doen richting de verkoper (of de consument als deze de verkoper gepasseerd heeft in het traject, wat niet altijd even slim is trouwens, daar je rechten daar liggen).

In jouw geval, daar een bootloop een bekend issue is van deze telefoons, zou degene die jou het toestel verkocht heeft waarschijnlijk wettelijk gezien deze factuur op zich moeten nemen om ervoor te zorgen dat jij weet een conform product hebt tenzij aantoonbaar is dat deze vochtschade de bootloop veroorzaakt.

De meeste verkopers zijn echter niet zo netjes, en sturen de factuur 1 op 1 door naar de consument. En daardoor krijg je deze discussie's. Terug naar de verkoper dus naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Altijd hetzelfde verhaaltje, ook bij laptopreparatie tegenwoordig. Ik krijg steeds meer het gevoel dat men dit soort verhalen gaat gebruiken om (extra) geld te verdienen. Hier over het LG Nexus toestel is het wereldwijd bekend (Bootloop issue). @Verwijderd Ik zou ff foto's van een 5X zoeken op bijv iFixit.com. een 'leek' weet nooit
of het wel het ingeleverde toestel is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:32

Dawn

..Sworn to the Dark..

als er in de gehele phone vochtschade aanwezig is zou ook de vochtschadesticker verkleurd (van wit met streepjes naar roze oid) moeten zijn. vraag hier eens naar met op dezelfde foto het serienummer van jouw toestel (anders pakken ze gewoon een andere en gebruiker daar de foto's van).

de bootloop met dit toestel is zelfs door de fabrikant erkent...

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Pagina: 1