Alternatieven airco bedrijfsruimte 90 m2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:24
Ik ben op zoek naar redelijke alternatieven voor koeling van de bedrijfsruimte die ik nu huur.

De bedrijfsruimte zit op de 2e verdieping met plat dak erboven. De ruimte is ongeveer 90 m2 en heeft een hoogte van ongeveer 3,5 meter.

Een split unit airco zou een prima oplossing zijn, maar hierin investeren is een beetje zinloos aangezien ik binnen nu en 2 jaar ga verhuizen naar een andere locatie. Daarbij komt dat het in principe maar voor een paar weken per jaar is dat het echt (te) warm is.

Nu heb ik een ventilator naast het bureau staan wat wel iets helpt. Maar ook weer niet handig is want moet al het papier ergens onder vast leggen. 8)7 En met inmiddels 28,5 graden binnen temperatuur ben ik ook niet echt productief meer.

Ik heb al gezocht op internet, maar kom niet echt oplossingen tegen. Wellicht hebben jullie nog tips!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 16:52
Een mobiele airco met een slang uit de raam, zal waarschijnlijk de goedkoopste en snelste oplossing zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Androo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:53:
Een mobiele airco met een slang uit de raam, zal waarschijnlijk de goedkoopste en snelste oplossing zijn..
Ik geloof niet dat een mobiele airco 350 m3 gekoeld krijgt. Zeker niet met de isolatie van het dak die er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 09:26

BiLo

PSN: toiletcleaner

Highfive95 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Ik geloof niet dat een mobiele airco 350 m3 gekoeld krijgt. Zeker niet met de isolatie van het dak die er niet is.
Ik denk dat je daarmee je eigen vraag gelijk al hebt beantwoord :)

wellicht een voetenbadje in samenwerking met de ventilator :P

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 16:52
[...]

Echt gekoeld zal je het denk ik toch nooit krijgen zonder echte airco oplossing..
Aangezien je de investering niet wilt doen ( wat ik snap ) zal een mobiele airco de ruimte toch 2 a 3 graden lager krijgen ( of je koopt 2 of 3 mobiele airco's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:39
[...]

Wellicht kun je op een goedkope manier het dak isoleren zodat er minder warmte binnenkomt. Dat betekent automatisch dat een (mobiele) airco meer effect zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Androo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:57:
[...]
Echt gekoeld zal je het denk ik toch nooit krijgen zonder echte airco oplossing..
Aangezien je de investering niet wilt doen ( wat ik snap ) zal een mobiele airco de ruimte toch 2 a 3 graden lager krijgen ( of je koopt 2 of 3 mobiele airco's )
Als ik nu voor langere tijd hier zou blijven dan zou ik wel investeren in een split unit. En meerdere unit's is helaas geen optie. Er zijn 4 ramen, waarvan er maar 1 open kan |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 12:39
Je kan zo'n waterkoeler proberen. Die blaast als het ware lucht langs een buis met water (liefst ijswater). Nadeel is dat het vochtig wordt. Maar als je dat ding vol op je smoel mikt zal het wel koeler worden.

Wij hebben boven overigens hetzelfde probleem, alleen kan er geen één raam open. Hier gelukkig wel twee split unit airco's. Ik vraag me af, maar wil je topic niet kapen, of je gemakkelijk een extra airco kan aansluiten op dezelfde split unit, of werkt dat niet zo?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-08 00:05
Water op het dak sproeien. doen we thuis ook als het echt heel heet is. bij ons scheelde dat over de dag 5 -10 graden. (buiten tussen de 25 en 30 grd)
edit; wij hebben wel een sloot naast ons huis, kraanwater is misschien een beetje verspillend.

[ Voor 24% gewijzigd door darkevilapie op 28-05-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:47
Airco leasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Swamp cooler maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08 13:51
1 raam open is toch voldoende? Plaat er in met 3 gaten en dan knal je daar drie van die mobiele aircos aan. Ja een investering, maar geen die geheel verloren is. Dan kun je de temperatuur redelijk in bedwang houden verwacht ik. Vind je dat ook te duur dan zou ik maar de vriezen vol rakketjes leggen.

Btw, een splitunit kun je natuurlijk eventueel demonteren en naar de volgende plek meenemen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rooiekool
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:19
darkevilapie schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:04:
Water op het dak sproeien. doen we thuis ook als het echt heel heet is. bij ons scheelde dat over de dag 5 -10 graden. (buiten tussen de 25 en 30 grd)
edit; wij hebben wel een sloot naast ons huis, kraanwater is misschien een beetje verspillend.
je hebt maar heel weinig water nodig: het moet verdampen en niet blank staan. Een laag water wordt ook gewoon warm.

Zelf heb ik op mijn platte dak kleine tuinbouwsproeiers staan:
http://www.revaho.nl/prod...an-modulaire-kassproeier/
de 8966 met rotortje. heb ze op 16mm tyleen t-stukken gezet op een houten voetje. Sproeide te netjes in een cirkel, (alleen buitendiameter) dus met een soldeerbout de rotor iets gesmolten zodat hij een rafeliger (en dus egaler) sproeibeeld geeft. Denk dat je met 6-8 sproeiers je dak kunt dekken. Heb er zelf nog een 0,6 bar reduceer tussen:
http://www.revaho.nl/prod...appendages/drukregelaars/

ongeveer 5 minuten sproeien, dan kwartier rust met een tijdrelais en een waterklep.

wil m'n dak eigenlijk wit kwasten, en kwam het volgende tegen:
https://www.redusystems.c...ts/roof-coatings/cool-fx/
weet niet of gewone latex gevolgen heeft voor je dakbedekking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een mobiele airco, zal de ruimte niet koelen maar je krijgt in ieder geval een koel briesje op je bakkes.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 14:48
Mobiele split unit airco.

PVO

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Koop een split unit die je ook weer af kan koppelen (met quick connect).
Na 2 jaar verhuis je 'm gewoon mee.
Afbeeldingslocatie: https://www.ts24.nl/images/product_images/popup_images/125370_4.jpg

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Clifdon schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:24:
1 raam open is toch voldoende? Plaat er in met 3 gaten en dan knal je daar drie van die mobiele aircos aan. Ja een investering, maar geen die geheel verloren is. Dan kun je de temperatuur redelijk in bedwang houden verwacht ik. Vind je dat ook te duur dan zou ik maar de vriezen vol rakketjes leggen.

Btw, een splitunit kun je natuurlijk eventueel demonteren en naar de volgende plek meenemen.
Drie mobiele airco's lijkt mij een beetje teveel van het goede. Daarbij weet ik niet of ik ze kan gebruiken in nieuwe ruimte. Dan moet ik ze weer verkopen dus dat schiet niet echt op.

Dak sproeien is ook niet echt een optie aangezien gedeelte midden in groter pand zit. Moet dan wel heel krachtige straal hebben wil ik het dak halen. :*)

Split unit die af te koppelen is, is wel meest ideale. Maar toch wel een investering voor paar dagen en straks zit er een airco in nieuwe pand...dan moet ik deze ook weer verkopen.

Denk dat het maar bij ventilator en af en toe natte handdoek in de nek wordt. Als te warm is kan ik nog wel in magazijn gaan zitten. Is iets koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-09 07:50
rooiekool schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:30:
[...]

je hebt maar heel weinig water nodig: het moet verdampen en niet blank staan. Een laag water wordt ook gewoon warm.

Zelf heb ik op mijn platte dak kleine tuinbouwsproeiers staan:
http://www.revaho.nl/prod...an-modulaire-kassproeier/
de 8966 met rotortje. heb ze op 16mm tyleen t-stukken gezet op een houten voetje. Sproeide te netjes in een cirkel, (alleen buitendiameter) dus met een soldeerbout de rotor iets gesmolten zodat hij een rafeliger (en dus egaler) sproeibeeld geeft. Denk dat je met 6-8 sproeiers je dak kunt dekken. Heb er zelf nog een 0,6 bar reduceer tussen:
http://www.revaho.nl/prod...appendages/drukregelaars/

ongeveer 5 minuten sproeien, dan kwartier rust met een tijdrelais en een waterklep.

wil m'n dak eigenlijk wit kwasten, en kwam het volgende tegen:
https://www.redusystems.c...ts/roof-coatings/cool-fx/
weet niet of gewone latex gevolgen heeft voor je dakbedekking...
Waarschijnlijk niet te combineren met sproeiers, maar gisteren heb ik ongeveer 8,5 van deze rollen op het platte dak van mijn huis gelegd: https://www.gamma.nl/asso...er-60-cm-3-5-m2/p/B101837

Samen met een 130 kilo aan stenen als ballast en aluminiumtape om de verschillende rollen aan elkaar te plakken. Resultaat is nog even afwachten maar als het al 1 a 2 graden koeler is dan ben ik al tevreden.

Verder heb ik een mobiele airco thuis staan met een plaat welke ik tussen het rolluik kan klemmen. Daarmee is de boel naar buiten toe redelijk goed afgesloten en werkt de airco in ieder geval als bedoeld. Vooral voor de echt warme dagen. Ik zou wel een split-unit willen, maar gezien ik geen idee heb hoe lang ik nog in mijn huis woon wacht ik daar nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Highfive95 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:41:
Split unit die af te koppelen is, is wel meest ideale. Maar toch wel een investering voor paar dagen en straks zit er een airco in nieuwe pand...dan moet ik deze ook weer verkopen.
Dus de keuze is effectief niet productief zijn en dus geen omzet kunnen draaien waardoor het effectief ook geld kost of een investering doen waardoor je wel productief kan zijn en dus geen omzet misloopt.

Wat kost de gemiste productiviteit je als je niets doet, als je een natte handoek + ventilator gebruikt, je in het magazijn werkt of eenmalig investeert in een split-unit airco (die altijd een resell value behoudt) en welke van deze varienten is het meest kostenefficient.

Het enkel sturen op beperken van de uitgaven is niet het meest effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
Napo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Dus de keuze is effectief niet productief zijn en dus geen omzet kunnen draaien waardoor het effectief ook geld kost of een investering doen waardoor je wel productief kan zijn en dus geen omzet misloopt.

Het enkel sturen op beperken van de uitgaven is niet het meest effectief.
Gelukkig is de omzet niet afhankelijk van dat ik minder productief ben gedurende het heetste van de dag.

Productiviteit zit voornamelijk in de administratie in de middag. Moet dan nu alleen af en toe in de avonduren nog weleens wat bijwerken. Zou dus fijner zijn als het gewoon af is gedurende de middag.

Sturen op kostenbeperking inderdaad niet effectief. Maar hier dus eigenlijk niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42
Zorg anders dat je er op afstand bij kan via een vpn ofzo. Dan kan je desnoods in een koelcel gaan zitten met een laptop.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
sig69 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:22:
Zorg anders dat je er op afstand bij kan via een vpn ofzo. Dan kan je desnoods in een koelcel gaan zitten met een laptop.
Dat gaat helaas niet.

Moet aanwezig zijn voor klanten die langskomen en pakketophaler. Die komt pas aan het einde van de dag.

Kan overigens wel gewoon inloggen op kantoor. Dus in theorie kan ik thuiswerken. Alleen bestellingen verwerken is een beetje lastig vanuit huis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@YoshiBignose je bedoelt een aircooler.
Wat TS nog kan doen als hij een vriezer heeft in de buurt is een zakje ijsblokjes achter de ventilator hangen. Wel een bakje onder het zakje. Dat geeft ook een koele bries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:11
Een koelvest overwogen? Beperkte uitgave, op Google wel meer over te vinden.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:46
Al eens geprobeerd om 's nachts goed te ventileren? Raampjes tegen elkaar open zetten, eventueel een ventilator in een plaat tegen een open raam plaatsen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Pagina: 1