Dell XPS 9570, Support & garantie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekv
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09-2023
Hi allemaal,

Mijn oog is gevallen op de nieuwe Dell XPS 9570. Nu kan ik hem via de dell website gedeeltelijk samenstellen en dan zijn er een aantal opties voor support. Er is gewone Support, Support Plus en dan nog een extra garantie voor accidental damage.

Die accidental damage kan ik prima aanschaffen aangezien het maar 20 euro is, maar voor die andere vraag ik me af hoeveel toegevoegde waarde het heeft en wat ik dan zou moeten kiezen. Dus mijn eerste vraag is: heeft iemand hier ervaring mee en zou je de extra support aanraden?

Daarnaast vraag ik me af hoe het dan zit met de gewone garantie. Nu kwam ik dit artikel tegen: https://radar.avrotros.nl...-aanschaf-extra-garantie/
Nu is dit een artikel uit 2012, maar als ik verder kijk bij de voorwaarde op de website van Dell dan blijft het nog steeds onduidelijk. Dell geeft aan een garantie van 1 jaar te hebben, maar zijn volgens mij verplicht om 2 jaar garantie te bieden. De link hierboven naar het artikel uit 2012 geeft echter 3 jaar garantie aan.

Aangezien dit de eerste keer is dat ik zo'n dure laptop koop, ben ik iets meer aan het onderzoeken wat betreft deze onderwerpen.
Ik hoor graag jullie mening over de support van Dell.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram.K
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:33
Je moet eerst duidelijk hebben welke soorten garantie ze het over hebben. De fabrikant geeft je fabrieksgarantie (dit is een uitbreiding op je wettelijke garantie) en daarnaast heb je nog de "normale" wettelijke garantie op je product.
De wettelijke garantie houd in het kort in: je hebt garantie op een product zolang het product mee zou moeten gaan. Dus stel: je hebt een auto gekocht, en je hebt 2 jaar fabrieksgarantie, gaat er na 3 jaar je moterblok kapot. zeer vervelend, maar de gemiddelde levensduur van een moterblok is 10 jaar (of aantal km's) en kan je je beroepen op je wettelijke garantie. zo werkt het ook bij laptops en electronica,
afgelopen jaar nog mijn iphone laten vervangen omdat het moederbord kapot was, buiten mijn schuld om. geen fabrieksgarantie maar wel wettelijke garantie (want binnen 2 jaar)

meer over garantie: https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Dell Laptop en géén extra garantie bij gekocht.

Scherm viel uit de laptop en de kabel brak uit de behuizing van de voeding (ws. door warmte ontwikkeling; nooit gevallen), maar 4 maanden en het antwoord was dat omdat het scherm terug te klikken was (en zo weer los, constructie zuigt) en kabelbreuk (kabel is niet eens gebroken) niet onder de standaard garantie valt, kon ik zeg maar het dak op van de Dell support.

Had ik nu garantie bij gekocht, dan hadden mijn laptop wel willen ontvangen en onder garantie vervangen cq. herstelt.

Ik had ook de 2 jaar garantie op consumenten electronica in het hoofd, maar ja; ga de strijd maar eens aan met een moloch als Dell.

De beloning is dat ik geen product meer koop van Dell en ook in mijn werk andere servers adviseer dan Dell. Raken zal ze het waarschijnlijk niet, maar ik heb ook niet zo de behoefte meer om ze te steunen.

Ik heb veel betere ervaringen met HP en Lenovo.

Asus is een nog groter tranendal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbrand
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 17:37
Beste, De gekochte garantie helpt alleen als het simpel is. Dan zijn ze er de volgende werkdag of zo. Maar als dat niet de oplossing is heb je pech. De monteurs van Dell, heb ik nu ervaren, zijn in staat om een schroevendraaier vast te houden, maar verder komt het niet. Je moet ze dan zelf gaan vertellen wat de vermoedelijke oorzaak is. Ondanks mijn aanvullende garantie is mijn dure laptop van 3100 euro nu 8 weken onderweg voor reparatie. Ergerlijk is ook de desinteresse bij de medewerkers van Dell aan de telefoon. Ook ergerlijk dat ze niet opkomen dagen op afspraken zonder af te zeggen. Voor mij in elk geval nooit geen Delletje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
Ben van plan een Dell Laptop aan te schaffen via de Nederlandse Dell website, maar had nog even een vraag m.b.t. de garantie, wilde niet een nieuw topic openen hiervoor

Als ik de garantie-info bij de laptop check zie ik: 1 jaar Collect and Return Service - geen garantie-upgrade.

Ik neem aan dat de garantie op laptops in Nederland minimaal 2 jaar is en dat dit als extra erbij komt?

[ Voor 13% gewijzigd door JaxTeller op 14-01-2021 23:32 ]