Hallo! Ik wil binnenkort een redelijke game pc gaan bouwen. Mijn budget voor alleen de desktop dus exclusief scherm, muis en keyboard is nu zo’n €1500, van mij mag dit uitlopen tot zo’n €1700-€1800 euro als dit de pc veel beter maakt. Een vriend van mij heeft een build samen gesteld waar ik graag een 2nd opinion op wil.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil alleen gamen met dit systeem, graag wil ik de wat zwaardere spellen wel nog op degelijke settings kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel zit ik op zo’n €1500 budget. Dit mag uitlopen naar zo’n €1700 als het de game ervaring aanzienlijk verbeterd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel helemaal niks. Mijn budget is exclusief scherm, muis en keyboard die koop ik apart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral een 2nd opinion op een build die een vriend van mij heeft samengesteld voor me. Ik wil weten of ik op deze manier het maximale uit mijn geld haal of dat ik door kleine aanpassingen/investeringen een betere game ervaring kan bewerkstelligen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het exterieur, de kast zelf, mag zo lelijk zijn als de nacht. Het gaat mij echt om de prestaties. Qua geluid hoeft hij niet fluisterstil te zijn maar ik heb ooit een pc gehad die meer herrie maakte dan een opstijgend vliegtuig, dat zou ik liever vermijden nu.
Ga je overklokken?
Geen concrete plannen voor de komende tijd. Wellicht in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een build samengesteld waar ik graag wat advies bij wil. Heb ik met deze build waar voor mijn geld of kan ik goedkoper uitkomen en dezelfde resultaten halen? Anderzijds kan het budget ook nog wel opgeschroeft worden naar €1700-€1800 als dit de prestaties zwaar verbeterd. Ik wil graag een (heel lelijke) goedkope kast maar wel een redelijke stille pc die de wat zwaardere spellen (denk aan Battlefield, Far Cry etc) op bovengemiddelde settings soepel kan laten draaien
Mijn lijstje
- ASUS PRIME Z370-P socket, 1151 moederboard. -€119,-
- intel core i5-8600K, 3,6GHZ (4,3 GHZ turbo boost) socket 1151 processor. - €249,-
- Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu koeler. - €22,-
- Corsair 16GB DDR4-2400 kit werkgeheugen. - €180,-
- GYGABITE GeForce GTX 1070 G1 gaming 8G Rev. 2 grafische kaart. - € 549,-
- Corsair Carbide Series SPEC-01 Red LED tower behuizing. -€49,-
- Silverstone Essential Series ST60F-ES230 600 watt voeding. - €52,-
- Corsair AF120 quiet edition blue LED fancase fan. -€25,-
- Kingston A400 240GB SSD. - €53,-
- Seagate IronWolf 2TB harde schijf. - €70,-
Totaal zit ik dus op €1368,- nu dus er is veel speling.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil alleen gamen met dit systeem, graag wil ik de wat zwaardere spellen wel nog op degelijke settings kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel zit ik op zo’n €1500 budget. Dit mag uitlopen naar zo’n €1700 als het de game ervaring aanzienlijk verbeterd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel helemaal niks. Mijn budget is exclusief scherm, muis en keyboard die koop ik apart.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral een 2nd opinion op een build die een vriend van mij heeft samengesteld voor me. Ik wil weten of ik op deze manier het maximale uit mijn geld haal of dat ik door kleine aanpassingen/investeringen een betere game ervaring kan bewerkstelligen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het exterieur, de kast zelf, mag zo lelijk zijn als de nacht. Het gaat mij echt om de prestaties. Qua geluid hoeft hij niet fluisterstil te zijn maar ik heb ooit een pc gehad die meer herrie maakte dan een opstijgend vliegtuig, dat zou ik liever vermijden nu.
Ga je overklokken?
Geen concrete plannen voor de komende tijd. Wellicht in de toekomst.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een build samengesteld waar ik graag wat advies bij wil. Heb ik met deze build waar voor mijn geld of kan ik goedkoper uitkomen en dezelfde resultaten halen? Anderzijds kan het budget ook nog wel opgeschroeft worden naar €1700-€1800 als dit de prestaties zwaar verbeterd. Ik wil graag een (heel lelijke) goedkope kast maar wel een redelijke stille pc die de wat zwaardere spellen (denk aan Battlefield, Far Cry etc) op bovengemiddelde settings soepel kan laten draaien
Mijn lijstje
- ASUS PRIME Z370-P socket, 1151 moederboard. -€119,-
- intel core i5-8600K, 3,6GHZ (4,3 GHZ turbo boost) socket 1151 processor. - €249,-
- Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu koeler. - €22,-
- Corsair 16GB DDR4-2400 kit werkgeheugen. - €180,-
- GYGABITE GeForce GTX 1070 G1 gaming 8G Rev. 2 grafische kaart. - € 549,-
- Corsair Carbide Series SPEC-01 Red LED tower behuizing. -€49,-
- Silverstone Essential Series ST60F-ES230 600 watt voeding. - €52,-
- Corsair AF120 quiet edition blue LED fancase fan. -€25,-
- Kingston A400 240GB SSD. - €53,-
- Seagate IronWolf 2TB harde schijf. - €70,-
Totaal zit ik dus op €1368,- nu dus er is veel speling.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 14:10 ]