Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC bouwen van scratch - €1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik wil binnenkort een redelijke game pc gaan bouwen. Mijn budget voor alleen de desktop dus exclusief scherm, muis en keyboard is nu zo’n €1500, van mij mag dit uitlopen tot zo’n €1700-€1800 euro als dit de pc veel beter maakt. Een vriend van mij heeft een build samen gesteld waar ik graag een 2nd opinion op wil.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil alleen gamen met dit systeem, graag wil ik de wat zwaardere spellen wel nog op degelijke settings kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel zit ik op zo’n €1500 budget. Dit mag uitlopen naar zo’n €1700 als het de game ervaring aanzienlijk verbeterd

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel helemaal niks. Mijn budget is exclusief scherm, muis en keyboard die koop ik apart.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral een 2nd opinion op een build die een vriend van mij heeft samengesteld voor me. Ik wil weten of ik op deze manier het maximale uit mijn geld haal of dat ik door kleine aanpassingen/investeringen een betere game ervaring kan bewerkstelligen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het exterieur, de kast zelf, mag zo lelijk zijn als de nacht. Het gaat mij echt om de prestaties. Qua geluid hoeft hij niet fluisterstil te zijn maar ik heb ooit een pc gehad die meer herrie maakte dan een opstijgend vliegtuig, dat zou ik liever vermijden nu.

Ga je overklokken?
Geen concrete plannen voor de komende tijd. Wellicht in de toekomst.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een build samengesteld waar ik graag wat advies bij wil. Heb ik met deze build waar voor mijn geld of kan ik goedkoper uitkomen en dezelfde resultaten halen? Anderzijds kan het budget ook nog wel opgeschroeft worden naar €1700-€1800 als dit de prestaties zwaar verbeterd. Ik wil graag een (heel lelijke) goedkope kast maar wel een redelijke stille pc die de wat zwaardere spellen (denk aan Battlefield, Far Cry etc) op bovengemiddelde settings soepel kan laten draaien

Mijn lijstje
- ASUS PRIME Z370-P socket, 1151 moederboard. -€119,-
- intel core i5-8600K, 3,6GHZ (4,3 GHZ turbo boost) socket 1151 processor. - €249,-
- Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu koeler. - €22,-
- Corsair 16GB DDR4-2400 kit werkgeheugen. - €180,-
- GYGABITE GeForce GTX 1070 G1 gaming 8G Rev. 2 grafische kaart. - € 549,-
- Corsair Carbide Series SPEC-01 Red LED tower behuizing. -€49,-
- Silverstone Essential Series ST60F-ES230 600 watt voeding. - €52,-
- Corsair AF120 quiet edition blue LED fancase fan. -€25,-
- Kingston A400 240GB SSD. - €53,-
- Seagate IronWolf 2TB harde schijf. - €70,-

Totaal zit ik dus op €1368,- nu dus er is veel speling.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 14:10 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Zet het lijstje dan wel even in je post.
Welke resolutie en fps wil je?

Verwijderd

Ik zou gaan voor waterkoeling of hele dure ventilatie als je hem een beetje stil wilt houden, met dit budget is er veel mogelijk :D

Verwijderd

Topicstarter
Komt eraan ik moet even overtypen uit een printscreen :(

Verwijderd

Waar zit je aan te denken qua processor?
Ik kan gewone Intel Core-i doen of AMD Ryzen, maar je kunt ook een threadripper doen.
Heb ook een configuratie gemaakt met Alternate PC configurator, ik kom uit op de 1800 euro.

Update 13:59:
Bij deze de configuratie die ik heb gemaakt:

https://cdn.discordapp.co...018-05-28_at_13.55.46.png

(sorry voor onscherpe foto)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 14:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:55:
Waar zit je aan te denken qua processor?
Ik kan gewone Intel Core-i doen of AMD Ryzen, maar je kunt ook een threadripper doen.
Heb ook een configuratie gemaakt met Alternate PC configurator, ik kom uit op de 1800 euro.

Update 13:59:
Bij deze de configuratie die ik heb gemaakt:

https://cdn.discordapp.co...018-05-28_at_13.55.46.png

(sorry voor onscherpe foto)
Een threadripper met een 1050 lijkt me een beetje uit balans...

Verwijderd

ohh oepsie foutje whahaha :| :| :|

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor 60FPS wil gaan resolutie nog geen idee.

Oke dus de koeling kan ik sowieso al aanpassen. Maar ik krijg het idee dat met mijn 300 euro extra budget ik al heel veel verder kan komen als ik deze reacties al zie. Ik moet eerlijk toegeven dat ik vrijwel niks weet van computers bouwen en componenten kopen so please enlighten me!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Een lijstje via de Handleiding Pricewatch is makkelijker.
Ik geloof dat Ironwolf vooral voor NASsen zijn, de Barracuda is bovendien goedkoper.
Waterkoeling is niet altijd stiller, lees ook deze reviews:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
Neem 2666 MHz RAM als het niet veel duurder is.

Verwijderd

Topicstarter
SpeedQber schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:16:
Een lijstje via de Handleiding Pricewatch is makkelijker.
Ik geloof dat Ironwolf vooral voor NASsen zijn, de Barracuda is bovendien goedkoper.
Waterkoeling is niet altijd stiller, lees ook deze reviews:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
Neem 2666 MHz RAM als het niet veel duurder is.
Net even dat artikel gelezen maar ik denk dat een luchtkoeler voor mij voldoende is. Als noob in de computer wereld lijkt het mij ook niet slim om mij een waterkoeler te geven want dat gaat ergens een keer fout :)
Toch bedankt voor de input! Ik heb net bijna zitten janken omdat ik mn post moest editen via mn mobiel dus die pricelist zal ik later even aanpassen als ik op mijn laptop zit.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11 17:42

Verwijderd

https://cdn.discordapp.co...GfJxgAAAABJRU5ErkJggg.png
ongv. 1800 euro, superveel power

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 14:54 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-11 17:42
- Een 1350 watt voeding
- 2100 euro omgerekend
- Traag geheugen
- Een zeer kleine SSD
- Threadripper
- 2 geheugen modules bij een quad channel chipset

Jouw lijst voelt wel heel erg uit verhouding voor een game pc...

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 28-05-2018 15:01 ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 23:49
ook de voeding zou ik aanpassen naar een bekend merk.
(zie Vipeax post)
Voedingen Corsair RM550x Zwart € 84,95 € 86,50

heb zelf meer vertrouwen in onderstaande ssd.(ook uit de BBG)
Solid state drives Samsung 860 Evo 500GB € 123,95 € 113,90

• Ayme
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-11-2019
Als je alleen gaat gamen zou ik zeker niet voor die threadripper gaan. Dat geld kan je dan veel beter in een betere videokaart en een grotere SSD zetten (240 klinkt prima, maar grotere games laden een stuk sneller van een SSD).

Binnen het uiterste budget zou je zelfs nog naar een 1080ti kunnen gaan mits je de luidere blower design van Nvidia niet erg vindt: https://www.nvidia.nl/gra...force/pascal/gtx-1080-ti/ En zolang je niet via automatisch incasso afrekent leveren ze redelijk snel.

Voor SSD zou ik Samsung of Crucial aanraden, en ga dan naar minstens 500gb.

Veel plezier!

Verwijderd

Ja, ik liet mn fantasie de vrije loop, haha!
Threadripper is inderdaad ietwat overdreven ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys hier kan ik heel veel mee! Ik ga lekker puzzelen met wat jullie hebben gezegd tot nu toe

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:48:
Ja, ik liet mn fantasie de vrije loop, haha!
Threadripper is inderdaad ietwat overdreven ;)
Fantasie is leuk natuurlijk, maar ik denk dat TS meer heeft aan serieuze voorstellen.
Nu heb ik mezelf al een hele tijd niet meer verdiept in componenten maar ik ga het weer proberen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 239,37€ 239,37
1MSI Z370 Gaming Plus€ 125,-€ 125,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 539,-€ 539,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,95€ 44,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 199,-€ 199,-
1Corsair RM550x Zwart€ 86,50€ 86,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 114,95€ 114,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.398,76

Een aantal dingen kun je aanpassen aan je eigen voorkeuren, zo heb ik voor een rood moederbord, videokaart en een RGB kast gekozen (dus ook rood in te stellen eventueel).

CPU: je kunt ook voor een vergelijkbare Ryzen gaan, daar heb je meer cores voor hetzelfde geld. Wel iets tragere cores. Eventueel te overclocken als je dat wil. Als je Hyperthreading wil kun je voor wat meer geld voor de i7 gaan. Daar is ook ruim budget voor.
MB: een niet al te duur plankje, met alle features die de gemiddelde persoon nodig zou kunnen hebben.
GPU: vanwege de absurde prijzen van de GTX1080, zou ik voor de 150 euro minder genoegen nemen met de 1070Ti. Die is een stuk beter dan de GTX1070 en ruim voldoende voor 60 FPS, op 1080P met ultra settings in nagenoeg iedere game.
Kast: is uiteraard eigen smaak. Deze ziet imho wel redelijk uit en heeft voldoende koeling.
Koeler: geen fancy waterkoeler want dat is gewoonweg niet nodig, deze luchtkoeler zal stiller en koeler zijn dan de meeste sets.
RAM: 16 GB op 3200Mhz is gewoon heel snel. Low profile voor de koeler en je hebt nog 2 slots over voor de toekomst.
Voeding: deze heb ik zelf ook met een OC'd i7 6700K, GTX1080 en 16GB RAM. Trekt het makkelijk, is efficiënt en ook heel lang garantie. Stil ook.
SSD: eventueel nog een HDD toevoegen. NVME is leuk maar de stap van HDD naar SSD is veel groter.

Ik hoop dat je hier ook nog wat uit kunt halen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 16:29
Een belangrijk onderdeel van een game pc is de video kaart (gpu). Het is echter niet mogelijk om een goed advies te geven over welke gpu je het beste kan kopen, als we niet weten wat je eisen en wensen zijn.

Ik zal een voorbeeld geven. Mijn huidige monitor heeft een resolutie van 3440x1440 en een refresh rate van 100hz. Om op deze resolutie met ultra settings een moderne game op 100fps te laten draaien, volstaat eigenlijk alleen een gtx 1080ti. Als ik een (veel gangbaardere) 1080p 60hz monitor zou hebben, dan zou een 1080ti overkill zijn. Niet dat de games dan niet draaien, maar je zou op die settings dezelfde resultaten behalen met een veel goedkopere kaart. Ik geloof dat hier meestal een gtx1060 of amd equivalent wordt geadviseerd voor 1080p 60hz.

Dus doe jezelf een plezier, verdiep je eerst in welke monitor je wil kopen. Dan kan je pas echt goed geadviseerd worden over welke hardware je verder nodig hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Ballondier op 29-05-2018 12:23 . Reden: Typo ]

• Ballondier
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-06 16:29
- € 300 voor een kast en fans
- geen RAM
- een 1e generatie Ryzen
- een dedicated geluidskaart a € 60 en
- een gpu waarvan je bij gebrek aan informatie niet weet of deze te krachtig of juist niet krachtig genoeg is.

Nee, dit is 'm niet denk ik.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ballondier schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:22:
Een belangrijk onderdeel van een game pc is de video kaart (gpu). Het is echter niet mogelijk om een goed advies te geven over welke gpu je het beste kan kopen, als we niet weten wat je eisen en wensen zijn.

Ik zal een voorbeeld geven. Mijn huidige monitor heeft een resolutie van 3440x1440 en een refresh rate van 100hz. Om op deze resolutie met ultra settings een moderne game op 100fps te laten draaien, volstaat eigenlijk alleen een gtx 1080ti. Als ik een (veel gangbaardere) 1080p 60hz monitor zou hebben, dan zou een 1080ti overkill zijn. Niet dat de games dan niet draaien, maar je zou op die settings dezelfde resultaten behalen met een veel goedkopere kaart. Ik geloof dat hier meestal een gtx1060 of amd equivalent wordt geadviseerd voor 1080p 60hz.

Dus doe jezelf een plezier, verdiep je eerst in welke monitor je wil kopen. Dan kan je pas echt goed geadviseerd worden over welke hardware je verder nodig hebt.
Ik dacht dat ik al een reactie had geschreven, blijkbaar toch niet gepost :+.

Ik zeg er bij mijn setup dan ook expliciet bij dat het voor 1080P 60fps ultra een goede kandidaat is. Als OP op 4K wil gamen met 60 fps zal dit toch richting de 1080(ti) moeten opschuiven. Daar is an sich nog ruimte voor dus een groot probleem is het niet.
Misschien mis ik ergens wat, maar met alle respect, je plaatst 3 setups waarbij er bij alle 3 grove dingen danwel uit balans, danwel missen, danwel onlogisch zijn. Verdiep je wat meer in de materie :p

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Pagina: 1