Vraag

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:24
Hoi mede tweakers,

Mijn vriendin en ik zijn beiden aan een nieuwe telefoon toe. Dat is goedkoper icm met een nieuw abonnement natuurlijk. Het enige is nog wat is het meest gunstig. Graag iemand die meedenkt.
We hebben thuis Ziggo alles-in-een, mn vriendin heeft op dit moment T-mobile en ik heb Vodafone (geen red, sim only).

Ik zoek een?
Iphone 8 en een Oneplus 6 (of vergelijkbaar)

Mijn vriendin wil een iPhone 8, de 8+ en de X vindt ze te groot. Nou heb ik hier al een beetje onderzoek naar gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/On1JHnE.png

Ik heb zelf de OnePlus One, en zou graag de OP6 willen. Nadeel hiervan is dat je altijd aan een sim-only vast zit. Resultaat is dus een duurder abonnement. Onder de streep (na 2 jaar) betaal je dan net zo veel als voor een "duur" toestel.
De vraag richt zich dan ook vooral met de OP6, daar zie ik even door de bomen het bos niet meer.

De vraag is denk ik meer, welke provider is het meest gunstig voor ons?
Zijn er alternatieven voor de OP6 die vergelijkbaar, dan niet beter zijn voor hetzelfde geld(met abbo ipv een sim-only)

Alvast bedankt

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je bij KPN meer dan 1 produkt afneemt, worden alle waarden "verdubbeld" zoals GB, minuten en SMS. Verder krijg je, uit mijn hoofd, ook 5€ korting per maand op elke aansluiting.

Ik mis dus even in je screenshot de iPhone en de OP6 via/bij KPN afnemen, al dan niet als abbo of sim only.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 21:43
Je zou voor een sim-only ook kunnen kijken naar YouFone (www.youfone.nl). Zeer netjes geprijsd en zitten op het KPN-netwerk.

Voorbeeld:
300 sms/min + 5 GB, voor 10 euro per maand.

iPhone 8 kost lost 695 euro (of je haalt een nieuwe in doos van marktplaats / V&A).

Totaal: 935 euro, na 2 jaar.

[ Voor 41% gewijzigd door G33st op 28-05-2018 13:35 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

https://www.belsimpel.nl/...oestelservice-1000-2-jaar

€385,- bijbetalen. iPhone8, 64gb en 5gb 4G+ bij T-Mobile
€26,- p/mnd totaal. €16,- + €10,-

OnePlus6 https://www.belsimpel.nl/oneplus-6/128gb-midnight-black

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 28-05-2018 13:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Blijf je thuis op Ziggo, of wil je daar ook overstappen (en 6 maanden korting of zo meepakken bij de nieuwe aanbieder)?

Ik zie onbeperkt bellen, is dat echt nodig, of vallen de minuten mee? Bij bijvoorbeeld KPN Compleet bel je onderling gratis dus gaat niet uit de bundel, ik heb daarnaast genoeg aan 150 minuten per maand.

Heb je nog andere kosten, bijvoorbeeld vakanties buiten Europa om mee te nemen in je besluitvorming?
Is Tele2 (g)een optie met dekking?

Heb je de korting voor beide naar T-Mobile bekeken en vergeleken met verlies extra zenders bij Ziggo?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wij zijn gestopt met telefoon kopen bij een abonnement. Mede ook vanwege de bkr registratie.
Maar dat is een andere discussie.

Mijn vrouw heeft de 8 gekocht met abo, maar dan meteen afreken waardoor die alsnog goedkoper uitviel.
Ikzelf heb de a oneplus 3t los gekocht en 8 maanden later verkocht voor een 5t.

Je zou kunnen kijken wat het oplevert om een telefoon met abo, maar meteen afbetalen te kiezen?

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-11 09:54
Ik vraag me af of sim only niet goedkoper is. Als ik snel even een berekening maakt, ben je met Simyo en losse iphone 8 (applestore), ben je over 2 jaar slechts 1340 euro kwijt. En daarbij heb je geen lening (BKR registratie)

edit: Arunia was me voor, die bedoelt hetzelfde

[ Voor 10% gewijzigd door ljsquare op 28-05-2018 13:44 ]

Laurens-Jan Merkx

• Goemies
De korting van KPN was al verwerkt, was alleen niet duidelijk gemaakt in 't schema.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MQggB1R.png

Ik zie voorlopig geen reden om over te stappen van Ziggo. De extra zenders die met het vodafone/ziggo abonnement komen hebben we nu ook niet, missen we ook niet denk ik.

Onbeperkt bellen/sms is niet nodig, maar voor zover ik kan zien is er geen alternatief met 5-10gig internet waar je minder minuten hebt.

Als ik op vakantie ga naar buiten de EU en wifi is geen optie dan koop ik daar meestal een simkaart, dus geen issue.

Telefoon met abbo en meteen afbetalen betaal je hetzelfde voor als €10,- p/m voor 't toestel.
BKR registratie is pas vanaf €250,- "krediet".
Bedankt voor de tip.

edit:
Zal vanavond eens kijken naar de verschillende sim-only aanbieders. Mijn voorkeur ging in eerste instantie uit naar een provider met eigen netwerk. (vandaar vodafone, tmobile en kpn)

[ Voor 11% gewijzigd door Goemies op 28-05-2018 13:47 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Arunia
@ljsquare

Als je meer direct betaald en je op €10,- p/mnd uitkomt heb je geen registratie bij BKR.
- €250,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Hackus Ok, dat wist ik niet. Goed om te weten overigens.

• G33st
Onbeperkt bellen/sms is niet nodig, maar voor zover ik kan zien is er geen alternatief met 5-10gig internet waar je minder minuten hebt.
Andere Sim only aanbieders hebben deze optie. Kijk even naar Youfone of Simyo.

5 GB & 100 minuten/sms voor €9,50 per maand
5 GB & 300 minuten/sms voor €10,00 per maand
10 GB & 300 minuten/sms voor €13,00 per maand
Als ik op vakantie ga naar buiten de EU en wifi is geen optie dan koop ik daar meestal een simkaart, dus geen issue.
Sim-only aanbieders als Youfone en Simyo hebben vaak geen prettige buiten de EU bundels, maar met een lokale simkaart is dat verholpen.
Telefoon met abbo en meteen afbetalen betaal je hetzelfde voor als €10,- p/m voor 't toestel.
BKR registratie is pas vanaf €250,- "krediet".
Bedankt voor de tip.
Zelf een sim-only en een los toestel halen is vaak nog voordeliger. Of je moet het niet ineens willen betalen.

5GB en 300 minuten/sms kost €10,00
iPhone kost los 695 euro.

In 2 jaar tijd kost dat slechts: 10 x 24 + 695 = 935 euro. Ruimschoots goedkoper dan bovenstaande berekeningen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Of een abonnement bij Simpel nemen. Is 10euro in de maand met onb. bellen en 5GB. Daarnaast nog een het eerste half jaar (bij 2 jaar) voor 1 euro in de maand. Goedkoper ga je niet vinden.

• G33st
jongetje schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:53:
Of een abonnement bij Simpel nemen. Is 10euro in de maand met onb. bellen en 5GB. Daarnaast nog een het eerste half jaar (bij 2 jaar) voor 1 euro in de maand. Goedkoper ga je niet vinden.
Zie inderdaad dat simpel nog goedkoper is dan youfone. Voor 10 euro heb je dan onbeperkt bellen en 500 sms i.p.v. 300 minuten/sms bij Youfone.

Verder zit het verschil in netwerk: T-mobile (Simpel) vs KPN (Youfone).

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Je kunt de OP6 zoals al gezegd is gewoon met abonnement afnemen bij Belsimpel? Ik zou denk ik voor T-Mobile gaan, zeker als je allebei naar T-mobile gaat krijg je afhankelijk van abonnement nog eens 2,50korting.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vergeet niet dat je bij KPN, T-Mobile en Tele2 4G+ abonnement hebt, en bij simonly (mega aanbiedingen)
vaak 4G, wat 9 van de 10x naar 3G schakelt of stuk lagere snelheid(25Mb/s)

[ Voor 2% gewijzigd door Hackus op 28-05-2018 14:10 . Reden: snelheid ]

• Goemies
Verona27 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:05:
Je kunt de OP6 zoals al gezegd is gewoon met abonnement afnemen bij Belsimpel? Ik zou denk ik voor T-Mobile gaan, zeker als je allebei naar T-mobile gaat krijg je afhankelijk van abonnement nog eens 2,50korting.
Bij belsimpel een abonnement + telefoon is gewoon een simonly met telefoon (als je kijkt naar de kosten)
Het gekke van belsimpel is dat de aanschafprijs van de telefoon lager is dan via oneplus.net, dus dat is het enige waarom het 'value' heeft.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Goemies schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:07:
[...]

Bij belsimpel een abonnement + telefoon is gewoon een simonly met telefoon (als je kijkt naar de kosten)
Het gekke van belsimpel is dat de aanschafprijs van de telefoon lager is dan via oneplus.net, dus dat is het enige waarom het 'value' heeft.
Maar dat is toch prima? Als het goedkoper is? :P Bovendien geldt dit trouwens sinds ze telefoons als "lening" verkopen sowieso altijd, volgens mij. Je koopt je telefoon volgens mij altijd in principe los, aangezien je zelf kunt bepalen hoeveel je bijbetaalt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verona27 op 28-05-2018 14:17 ]

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11 13:36

EnnaN

Toys in the attic

Goemies schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:07:
[...]

de abonnementen zijn precies hetzelfde als bij de providers, dus als je een provider als simpel pakt zal dat wel zo zijn, maar bij andere meer klassieke providers zijn het zeker wel 'gewone' abo's ...

sig

• Goemies
Verona27 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Maar dat is toch prima? Als het goedkoper is? :P Bovendien geldt dit trouwens sinds ze telefoons als "lening" verkopen sowieso altijd, volgens mij. Je koopt je telefoon volgens mij altijd in principe los, aangezien je zelf kunt bepalen hoeveel je bijbetaalt.
Bedoelde meer dat bijvoorbeeld bij T-mobile:

Betaal je voor abbo+telefoon 16eu p/m (+ kosten telefoon)
Voor sim-only zelfde pakket 20eu p/m

En inderdaad prima dat het via belsimpel goedkoper is, alleen maar mooi meegenomen.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
@Goemies Voor oneplus betaal je 20 euro voor 5gb bij tmobile,en als je.andere toestel neemt is het 16 euro voor 5gb.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Goemies
Ja, dat zeg ik net.
Het verschil van 4eu/pm maakt dat het verschil na 2 jaar uiteindelijk €96,- is in abonnementskosten.
Vandaar ook de vraag in de topicstart.
Zijn er alternatieven voor de OP6 die vergelijkbaar, dan niet beter zijn voor hetzelfde geld(met abbo ipv een sim-only)

[ Voor 40% gewijzigd door Goemies op 28-05-2018 15:03 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Goemies schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:02:
Ja, dat zeg ik net.
Het verschil van 4eu/pm maakt dat het verschil na 2 jaar uiteindelijk €96,- is in abonnementskosten.
Vandaar ook de vraag in de topicstart.
Op de OP6 krijg je geen korting op het abonnement, omdat het nog geen actie toestel is. zit nog in pre-order volgens mij. Kan wel ingaan als ze voorradig zijn. zou ook ff kijken, wanneer je huidige abonnement afloopt. soms kan ff wachten lonend zijn.

Pagina: 1