Koppelen van mijn eigen installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjes
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-02-2024
Geachte mensen,

Ik ga binnenkort overstappen van mijn eigen 5.1 installatie Denon versterker 5.1 met daaraan 2 flinke B&W speakers voor muziekweergave en daaraan een setje van 5 Infinity surround speakers met een subwoofer om de films te bekijken, dit alles heeft jaren naar behoren gewerkt.

In augustus gaan we na een interne verbouwing over naar een LG oled tv met daaronder een playbar van of Sonos of Heos....hier zijn we nog niet over uit.

Wat ik eigenlijk wil realiseren is een playbar met daaraan ook een Sub gekoppeld, maar het volgende is....ik wil eigenlijk mijn 2 eigen B&W speakers ook gaan gebruiken om tijdens het afspelen van muziek flink wat power te behouden omdat de B&W speakers zeer goed geluid geven tijdens het afspelen van muziek.

Dan zou ik graag willen dat de 2 B&W speakers ook gaan functioneren als backspeakers voor als ik een film kijk....dus een soort 5.1 creeer.

Nu is dit te crèeren met een Amp van Heos HS2 of van Sonos connect Amp denk ik als ik het zo lees op tweakers, nu is mijn vraag krijg ik dit zonder problemen gekoppeld ? en kan of moet ik mijn eigen Denon versterker ook nog gaan gebruiken of komt het vermogen gewoon uit de Amp.

Ik lees wel dat Heos iets meer aansluitingen heeft op de Amp, bedoel een optisch in en een usb in maar is dit echt nodig ?.

Zijn er mensen die me hierin verder kunnen helpen met wat de beste koop zou zijn mijn dank is alvast groot.

Groet Ronald ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas.Lubbers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:31
Hi Ronald,

Met Heos heb ik helaas geen ervaring. Wel kan ik je vertellen dat Sonos dit niet ondersteund. Acterspeakers kunnen bij een Playbar alleen een Play1 of 3 zijn, de Connect Amp heeft geen 5Ghz WiFi waardoor deze volgens Sonos niet genoeg bandbreedte zou hebben.

Ik denk overigens dat als je een Playbar en sub hebt je zeker geen vermogen tekort gaat komen, dat gaat best hard!! Ik zou gewoon eens gaan luisteren, bijvoorbeeld Bcc heeft een hele wand staan met alle Sonos producten erop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 13:59
(jarig!)
Dit kan wel degelijk met een Connect:AMP, zie:
https://support.sonos.com/s/article/2237?language=nl_NL

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjes
Dit is wel een heel handig linkje....top...thx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjes
Wel moet het zo zijn dat ik als ik radio luister de tv niet aan hoeft te staan...ik kijk tv en luister radio via een sateliet receiver/schotel maar dan kan ik toch de audio uit van de receiver aansluiten op de audio in op de Amp ? en dan gaat het geluid zo naar de 2 B&W speakers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas.Lubbers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:31
Weer wat geleerd :D Zelf in het verleden ook deze ambitie gehad maar toen ging het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjes
Wat geeft een beter geluid....de amp van Heos of Sonos ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Maakt waarschijnlijk niet uit. Je koopt versterkers in deze context vooral op features en of het samenwerkt met wat je erop wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjes
TBTL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:27:
Maakt waarschijnlijk niet uit. Je koopt versterkers in deze context vooral op features en of het samenwerkt met wat je erop wilt aansluiten.
Oke thx...in principe heb ik een dikke Denon versterker maar is het ook mogelijk dat ik deze opneem in een soundbar systeem en dat ik dan de bestaande 2 staande speakers die ik nu aan de Denon heb hangen hiermee te koppelen en een 3.1 te verkrijgen, is het dan te realisreren met alleen een sonos connect dus zonder Amp ??

De Denon versterker heeft altijd gefungeerd als 5.1 systeem

Hoop dat iemand daar duidelijkheid over kan verschaffen.

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:53
Er bestaan ook passieve soundbars. Die kun je gewoon op je Denon aansluiten.

Wat is eigenlijk de reden dat je iets met een soundbar wil? Ik zou namelijk gewoon die B&W's als fronts gebruiken en daar een center en 2 rears bij plaatsen. Een soundbar is vooral een oplossing voor mensen die juist geen grote speakers in de woonkamer willen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjes
Die grote speakers wil ik eigenlijk niet als front gebruiken....alleen maar als rear....dat is een pre...op front wil eigenlijk alleen de sb dus vandaar....maar de keus valt toch op een heos sb icm sub en de bestaande Denon AV1804 versterker met daaraan de grote speakers die met een heos link hs2 verbonden worden....dit lijkt mij de beste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinho85
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Weet niet of je je TV en je muziek audio persé gescheiden wilt houden en waarom je dat zou doen? Heb je toevallig ook naar een Denon reciever met ingebouwde Heos gekeken? Dan kan je zowel je TV als je audio op dezelfde versterker aansluiten en heb je een win-win. Tenzij ik iets cruciaals mis. :-)

Ik heb toevallig sinds afgelopen week een Denon AVR-2400h receiver, 2 Dali Zensor 7 Zuilspeakers en een Heos 7 HS2 voor in de studeerkamer gekocht en opgesteld. Idee is om dit later nog een keer uit te breiden naar full surround.

Ben het nog een beetje aan het ontdekken en uitproberen maar tot nu toe ben ik erg positief:
- TV geluid komt nu door de frontspeakers en dat is een pak beter geluid dan de TV zelf maar ongetwijfeld ook veel beter dan een soundbar met of zonder Sub.
- Heb uitgebreid bij HiFi Klubben geluisterd voordat ik mijn keuze heb gemaakt. De Heos 7 blaast de Sonos speakers de kamer uit. Geluidskwaliteit is veel beter. Minder blikkerig/schel op de hoge tonen en een veel betere bassweergave. De Heos 5 ligt dichter bij de Sonos Play5 maar ik prefereer nog steeds de Heos 5.
- De Sonos app schijnt wel beter te zijn dan de Heos variant. Spotify zit bijvoorbeeld niet geïntegreerd in de Heos App maar gaat via Spotify connect. Je hebt dus de muziekkeuze in de ene app (Spotify) en je volume controle + groeperen van je apparaten in de andere app (Heos). Dit kan beter. TuneIn (internet radio) en lokaal opgeslagen audio op je telefoon, USB of een netwerkdrive is dan wel weer volledig geïntegreerd in de Heos App dus dit werkt wel top. Hopelijk komt er nog een keer een App update voor de Spotify integratie.

De receiver kostte €459 dus dat komt aardig dicht bij de AMP. Dan heb je voor hetzelfde geld een hoop meer flexibiliteit. Daarnaast krijg je momenteel 10% korting op de eerste Heos Speaker als je ook een receiver koopt dus dan ben je helemaal goedkoper uit.

Nikon D300 met Sigma 10-20mm, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1.8, Nikon 70-300VR en Nikon SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
T-MOB schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 19:51:
Er bestaan ook passieve soundbars. Die kun je gewoon op je Denon aansluiten.

Wat is eigenlijk de reden dat je iets met een soundbar wil? Ik zou namelijk gewoon die B&W's als fronts gebruiken en daar een center en 2 rears bij plaatsen. Een soundbar is vooral een oplossing voor mensen die juist geen grote speakers in de woonkamer willen.
Passieve soundbar ben ik na soortgelijke zoektocht ook op uitgekomen.

Eerst HEOS Bar met HEOS AMP gehad maar werd gek van verbindingsproblemen en hele slechte app. Bijvoorbeeld iets van YouTube streamen is best een heel gedoe via Bluetooth.

Uiteindelijk gewoon reciever met passieve soundbar, surroundspeakers en sub geïnstalleerd en draait als zonnetje.
Pagina: 1