3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Geeft voor jou de volgende, volgens mij ook leuke, behuizingen terug
pricewatch: Silverstone DS380
pricewatch: Inter-Tech IPC SC-4100
Carpe Diem
Ik heb niet meer alle types bij de hand en ik ga niet de hele zoektocht meer doen om alle 10-15 kasten die ik heb bekeken opnieuw te vinden (eentje was de Lian-Li PC-Q08). Een aantal kwamen van mini-itx.com. Maar ik wil weinig loze ruimte de kast. Genoeg voor enige airflow maar meer ook niet. Er komt een low power cpu in een Intel N of J cpu.CurlyMo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:03:
Hoe klein is klein? En wat viel van de kleine kasten af?
DS380 had ik inderdaad gevonden maar die is behoorlijk groot, mede doordat er zoveel ruimte is voor schijven. Dat heb ik dus echt niet nodig. 2 schijven is voldoende, 4 eventueel.muppet99 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:09:
https://tweakers.net/cate...BkqiZhbmFko6SoZmpGVC2thYA
Geeft voor jou de volgende, volgens mij ook leuke, behuizingen terug
pricewatch: Silverstone DS380
pricewatch: Inter-Tech IPC SC-4100
Die Inter-Tech komt al wat meer in de buurt maar die heeft ook nog redelijk wat loze ruimte. Mijn ideale kast zou denk ik ook meer een plat model zijn waarbij je de schijven parallel aan het moederbord naast elkaar plaatst.
Ecodan warmtepomp
en ik denk dat je er misschien wel 4x een 3,5" in krijgt zonder GPU en een niet te hoge CPU Koeler
[ Voor 19% gewijzigd door Wyber op 28-05-2018 13:37 ]
Binnen welke maten moet het passen?JT schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:31:
[...]
Ik heb niet meer alle types bij de hand en ik ga niet de hele zoektocht meer doen om alle 10-15 kasten die ik heb bekeken opnieuw te vinden (eentje was de Lian-Li PC-Q08). Een aantal kwamen van mini-itx.com. Maar ik wil weinig loze ruimte de kast. Genoeg voor enige airflow maar meer ook niet. Er komt een low power cpu in een Intel N of J cpu.
Dat komt al iets meer in de buurt. Ik denk dat ik die op de reservelijst zet voor als ik niks beters vind.Wyber schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:34:
misschien is dit een optie: pricewatch: Streacom F7C Alpha Zwart (zonder optisch driveslot)
en ik denk dat je er misschien wel 4x een 3,5" in krijgt zonder GPU en een niet te hoge CPU Koeler
Het komt in een meterkast waar ik geen ruimte heb voor een big tower en waar kleiner = beter geldt
Ecodan warmtepomp
Dat is geen antwoord op de vraagJT schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:40:
[...]
Het komt in een meterkast waar ik geen ruimte heb voor een big tower en waar kleiner = beter geldt
Bouw dan namelijk gewoon een NAS o.b.v. een Odroid or Orange Pi. Kleiner ga je het niet functioneel krijgen, maar dat is ook geen antwoord op je vraag.
Met een Pi is geen optie omdat je alles via USB zult moeten doen, daarnaast wil ik diverse applicaties gaan draaien waarbij een Pi snel tekort zal komen. Het zou ideaal zijn als je een bordje van dat formaat had (of zelfs 2 keer zo groot, is nog steeds erg klein) met een Celeron N of J en minimaal 2x SATA.CurlyMo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:42:
[...]
Dat is geen antwoord op de vraag![]()
Bouw dan namelijk gewoon een NAS o.b.v. een Odroid or Orange Pi. Kleiner ga je het niet functioneel krijgen, maar dat is ook geen antwoord op je vraag.
Ik heb geen concrete afmetingen beschikbaar, ik ben op het werk. Maar je kunt er vanuit gaan dat alles waar ATX of zelfs micro-ATX in past veel te groot is.
[ Voor 11% gewijzigd door JT op 29-05-2018 12:13 ]
Ecodan warmtepomp
'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell
Dan wachten we toch rustig tot je wel kan meten. Dat is echt de enige objectieve maatstaf die ons richting geeft. Er zijn namelijk genoeg kleine mini-itx kasten, maar degene die genoemd zijn vond je ook al te groot. Dus kleiner dan ATX en micro-ATX is ook weer arbitrair.JT schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:12:
[...]
Ik heb geen concrete afmetingen beschikbaar, ik ben op het werk. Maar je kunt er vanuit gaan dat alles waar ATX of zelfs micro-ATX in past veel te groot is.
Ja, alleen het punt is dat de kast niet precies zo groot moet zijn als de meterkast...Als je echt maten wilt: nog kleiner dan de Streacom. Plek voor een ITX bordje met erboven 2 schijven, niks meer. Ik zie in de Streacom nog ruimte voor een voeding.CurlyMo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Dan wachten we toch rustig tot je wel kan meten. Dat is echt de enige objectieve maatstaf die ons richting geeft. Er zijn namelijk genoeg kleine mini-itx kasten, maar degene die genoemd zijn vond je ook al te groot. Dus kleiner dan ATX en micro-ATX is ook weer arbitrair.
Voor de volledigheid nog de maten van de Streacom erbij:
Hoogte 100mm
Breedte 240mm
Diepte 250mm
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 29-05-2018 12:24 ]
Ecodan warmtepomp
Heb zelf eens een kubus van 200x200x200mm gemodeleerd en laten lasersnijden uit 3mm multiplex. Fanloos ITX bordje onderin met picoPSU, 4 harde schijven erboven. Alles gekoeld met een 140mm koeler op 5V.
Anders kom je met wat MDF, zaag en boormachine al een heel eind. Sowieso dat esthetiek minder uitmaakt als het toch in de meterkast komt
Deze heb ik zelf in gebruik en stond in de meterkast. Maar zal te groot zijn voor jou. Voor mij is het de kleinste kast met een goed aantal uitbreidingsopties.
pricewatch: Antec ISK110 VESA-U3