Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 17:13
Laat ik beginnen met de reden waarom ik dit Topic ben gestart.
Lang verhaal in het kort: Ik ben een impulsieve koper, ik doe grondig onderzoek in een aantal devices en heel vaak ga ik dan naar een BCC of een MM waar ze de apparaten hebben liggen zodat ik ze ook echt even kan zien en vasthouden. Op dat moment gebeurd het eigenlijk altijd dat mijn oog valt op een toestel waar ik 0.0 onderzoek naar heb gedaan en die neem ik dan eigenlijk vrijwel direct mee.
Wat dan ook resulteert in een nieuw Vraag en Aanbod artikel op tweakers na een paar dagen / weken.

Ik wil dit gaan doorbreken en vraag dus een keer om hulp, iets wat voor mij toch altijd een lastig punt is en blijft.

Wat zoek ik?
Een Android toestel, liefst 1 waarbij de bluetooth audio van goede kwaliteit is. Een Scherm wat flink fel kan ivm zon in de trein en netflix. Formaat is lastig door al die verschillende verhoudingen

Wat is je budget?
Give or take 500 euro. Mag ook een tweedekansje zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals kort benoemd, Netflix, Spotify, Whatsapp, 9gag, emulator voor wat simpele games, Liefst een stabiele bluetooth verbinding voor zowel smartwatch als mijn Headphone EN een redelijke camera zodat ik wat leuke spontane momenten van mijn kinderen kan vastleggen

Wat heb je zelf al gevonden?
Nokia 8 - Samsung Galaxy A8 - Moto Z2 Play - Moto G6 plus - Nokia 6.1 - Sony Xperia XA2 - Sony Xperia XZ Premium

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben erg zuinig op mijn spullen, kan heel slecht tegen beschadigingen. Toch vind ik het erg zonde dat ik vaak om een mooi 'premium' toestel een rubber hoesje moet gooien, het voelt meteen als een "Aldi device"
Mijn voorkeur gaat dan ook zeker naar een toestel met een metalen constructie (zodat een case niet direct een noodzaak is) Ik was dan ook helemaal gelukkig met mijn HTC One M7, helaas was daar de camera kwaliteit wat minder.
De camera van mijn reserve telefoon (gebarste S7) is meer dan voldoende, helaas is de batterij en de bouwkwaliteit dan weer niet wat bij mijn wensen pakket past.

Kort samengevat: De body, kwaliteit en camera van de HTC One M7 + de Galaxy S7 in 1 zou voor mij perfect zijn. Tot op heden nog niet iets kunnen vinden wat hier in de buurt komt. Alle hulp is welkom en word enorm gewaardeerd (zolang het constructief bedoeld is)

Beste antwoord (via Dreflar op 29-05-2018 11:35)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:47
Ik mis de Nokia 7 Plus in je lijstje (380 Euro), metalen achterkant, goed scherm, goede accuduur, camera specs lijken erg op die van de S7.
product: Nokia 7 Plus

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in deze vergelijking zijn er uiteraard meerdere antwoorden mogelijk waarvan men zijn eigen favoriet zal aanbieden zo heb ik persoonlijk liever sony omdat er mindere software opzit waar je toch geen zak mee doet en simpelweg om de beelkwaliteit die gaat bij sony altijd net een stap verder maar das volgens mijn mening mijn vriendin heeft altijd liever samsung maar als ik de toestellen naast vergelijk is de mijne toch echt scherper met zijn 4k display .

maar de andere toestellen liggen ook wel erg dicht bij elkaar met prestaties zou dit lijstje meenemen naar de mediamarkt en alle toestellen daar naar elkaar leggen en dan vergelijken en die uit te proberen.
ipv alle modellen want dan zie je inderdaad door de bomen het bos net meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny17
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-02-2023
Heb je een Fairphone overwogen? https://www.fairphone.com/nl/
Zeker als je uit zuinig te zijn op je spullen (wat iedereen zou moeten zijn naar mijn mening).
Gericht op duurzaamheid en ook het zelf vervangen van onderdelen.

Kan niet zo snel zien of the body metaal is, maar hij oogt wel solide.
Zeker als ze gericht zijn op duurzaamheid, lijkt het mij dat ze daar wel aandacht aan besteden.

Hij staat in ieder geval op mijn wensen lijstje :)

Mijn twee centen...

Succes met je keuze!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Ik mis de Nokia 7 Plus in je lijstje (380 Euro), metalen achterkant, goed scherm, goede accuduur, camera specs lijken erg op die van de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:21:
https://www.phonearena.co...remium/phones/10810,10443

die legt het wel erg af qua vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ja, de specs van de XZ Premium zijn beter, maar toestel is ook duurder (en persoonlijk vind ik de Sony toestellen te hoekig, maar dat is persoonlijke voorkeur). Echter in het lijstje staan wel de Nokia 8 en 6.1, dus de 7 plus leek mij daar tussen te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Ja, de specs van de XZ Premium zijn beter, maar toestel is ook duurder (en persoonlijk vind ik de Sony toestellen te hoekig, maar dat is persoonlijke voorkeur). Echter in het lijstje staan wel de Nokia 8 en 6.1, dus de 7 plus leek mij daar tussen te missen.
het is ook zeker geen slechte telefoon vooral voor dat geld en naar mijn mening ook zeker beter dan de samsung vol met software waar je geen klote aan hebt en er maar moeilijk van af krijgt.
de hoeken moet je idd van houden maar als mijn sony tv en toestel hou ik wel persoonlijk van dat hele strakke :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
swhnld schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Over de Nokia 7+ Die had ik in in eerste instantie over het hoofd gezien dus dank voor de tip. Na meteen even zoeken over de 'basis' specs viel mij al wel op dat hij op papier een vrij lage max. brightness heeft. Of dat in de praktijk dan ook echt zo is en hoe storend dat is vind ik lastig testen binnen in een winkel.

De XZ Premium is erg mooi, wel heel erg snel vies en krassen zitten er in No time op denk ik, op de glimmende achterzijde. Daarnaast wel flinke bezels top en bottom. Beetje is niet erg, deze zijn wel flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Je kunt altijd even nalezen in het ervaringen topic elders op dit forum hoe een toestel het in de praktijk doet.
Hier staan de topics van alle Android toestellen op het forum:
Android-smartphones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreflar
swhnld schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:21:
Na filmpjes - ervaringen - wikken en wegen, besloten de Nokia 7 Plus aan te schaffen.
Ontzettend bedankt voor de tip.

De rest ontzettend bedankt voor het meedenken.

Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 19:44

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Danny17 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:49:
Heb je een Fairphone overwogen? https://www.fairphone.com/nl/
Zeker als je uit zuinig te zijn op je spullen (wat iedereen zou moeten zijn naar mijn mening).
Gericht op duurzaamheid en ook het zelf vervangen van onderdelen.

Kan niet zo snel zien of the body metaal is, maar hij oogt wel solide.
Zeker als ze gericht zijn op duurzaamheid, lijkt het mij dat ze daar wel aandacht aan besteden.

Hij staat in ieder geval op mijn wensen lijstje :)

Mijn twee centen...

Succes met je keuze!
ik zoek op youtube "fairphone 2 drop test" en ik vind niets. volgens mij kan dan ook niet de degelijkheid bewezen worden bovendien zit er een zeer oude soc in...
Pagina: 1