Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 07:16
Ok ik heb een probleem.
naar zolder heb 2x UTP liggen. 1 gebruik ik voor internet en 2de is niet in gebruik.
Afgelopen zaterdag wilden ik via deze utp een coax erin trekken om vanaf zolder de tv te kunnen verdelen over de slaapkamers (vloer is daar hout en alle plafonds gaan daar er toch uit)
maar nu zat die utp muurvast. dus ik balen :(

Verder heb ik geen mogelijkheid om een kabel naar zolder te kunnen krijgen.
Op inet en tweakers heb ik gezocht naar zon utp -> coax converter maar dat blijkt ook niet zonder problemen te werken (terwijl zon setje toch snel 100 euro kost)

Heeft iemand een idee om via deze utp kabel tv van ziggo te kunnen kijken? tv moet ook nog aangeschaft worden. het liefst wil ik minimaal nog 2 tv aansluiten (liefst en echt max 4).

Wie heeft hier een oplossing voor?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Alternatief is via de ziggo go app tv kijken, dat kan met een pc, laptop, tablet, tv kastje o.i.d. meestal wel (alleen niet de fire tv gen2 nemen, eigen ervaring...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kan ook een HDHomerun aanschaffen. Die sluit je dan aan op de COAX (en netwerk) en maakt er dan een netwerkstream van die je via de UTP kan bekijken.

pricewatch: Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Zat zelf ook te kijken naar een google chromecast maar geen idee of dat werkt?
En zou ook graag kunnen zappen met een afstandsbediening.
Ik ga niet een complete pc oid neerzetten om alleen tv te kunnen kijken.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Vanuit de Ziggo Go app kan je wel casten naar een chromecast. Alleen de bediening gaat dan wel via de app en niet via een afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
Starck schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:16:
Je kan ook een HDHomerun aanschaffen. Die sluit je dan aan op de COAX (en netwerk) en maakt er dan een netwerkstream van die je via de UTP kan bekijken.

pricewatch: Silicondust HDHomeRun Extend HDHR3-4DC
Als je deze op een tv aansluit hoe zap je dan?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja, da's zeker balen (RJ45 stekker eraf genipt; glijmiddel? ), maar denk dat een COAX wel de "handigste" manier is om op zolder naar meerdere tv's te kijken (elke tv zijn eigen ontvanger en AB)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Rusky schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:46:
[...]

Als je deze op een tv aansluit hoe zap je dan?
Je moet via een app op jouw tv of mediaspeler die netwerk stream openen. Op android TV kan dit bijvoorbeeld via Kodi, HDHomerun app of Channels app. Zo heb je voor elk platform wel iets vergelijkbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
OgWok schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:57:
Ja, da's zeker balen (RJ45 stekker eraf genipt; glijmiddel? ), maar denk dat een COAX wel de "handigste" manier is om op zolder naar meerdere tv's te kijken (elke tv zijn eigen ontvanger en AB)
stekker er sowieso af ja. maar de utp zelf zit al vast. ik kon een meter aan de kabel trekken, en gaat nu geen kant meer op (zat sowieso al een paar meter extra aan beide zijde),
Probleem is hij komt in een flex buis boven uit ... 8)7 ... als ik die vent vind die die zooi uitgevonden heb geef ik hem een enorme :X

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:16

OgWok

U.N.C.L.E.

@Rusky met 2 man die kabel heen en weer trekken, zodat het wat soepel wordt.......... kan zo maar lukken.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1