Hoe lang nog GTX 670 driver support?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-01 10:36
Hallo mede-tweakers!

Ik ben bezig om een budget game pc samen te stellen voor mijn broertje, nou zit ik te kijken om een tweedehands GTX 670 op te pikken. Alleen vroeg ik mij af hoe lang deze kaart nog ondersteunt zal worden met driver updates door Nvidia, aangezien het al een best oude kaart is. Online kon ik hier nergens iets over vinden.

Dus dat is eigenlijk mijn vraag, weet iemand hoe lang Nvidia deze kaart nog ondersteunt? Of hoe lang ze dat meestal doen met videokaarten.

Gr. Niels

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In april is nVidia gestopt met de ondersteuning van Fermi-GPU's.
De GTX 670 is, geloof ik, Kepler, de generatie na Fermi.
Deze is twee jaar jonger dan Fermi.

Dus ik zou denken tot 2020. Maar dat is gewoon een gok.

Daarnaast zal er daarna gewoon ondersteuning blijven in legacy-drivers, vermoed ik.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 28-05-2018 06:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op deze pagina kun je zien wanneer een product niet meer ondersteund/geüpdate wordt:

http://nvidia.custhelp.co...pport-for-legacy-products

Voor de 670/Kepler staat er helaas (gelukkig ;)) (nog) geen duidelijke einddatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saabi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-01 10:36
Dank jullie wel allebei! Dan moet hij nog prima jaren vooruit kunnen met dat kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Saabi schreef op maandag 28 mei 2018 @ 06:46:
Dank jullie wel allebei! Dan moet hij nog prima jaren vooruit kunnen met dat kaartje.
De kaart zal het altijd wel blijven doen omdat er windows 10 drivers voor zijn en er de komende jaren geen nieuwe windows uit zal komen, het kan alleen als er een heel nieuw drivermodel komt en dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Er waren vorig jaar wel problemen met de AMD HD4000 serie maar die hadden al geen echte drivers voor windows 10.