Harde schijf inhoud van ene laptop overzetten naar andere.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilioS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-11-2022
Hoe kun je de inhoud van de ene laptop overzetten naar een andere vergelijkbare laptop?
Gaat dit goed met programma's voor kopiëren van harddisks?
Of hangt het af van de hardware?
Laptops zijn vergelijkbaar, alleen grafische kaart is anders en processor een klein beetje.
Allebei HP"s ZBook's.

Graag advies.
Bij voorbaat dank.

EmilioS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:20

Reptile209

- gers -

Wil je alleen data overzetten, of ook programma's en instellingen? Draaien beide laptops Windows (en welke versies dan)?
Je kunt beiden (liefst bedraad) in hetzelfde netwerk hangen om je data heen en weer te kopieeren. Windows heeft (had?) een ingebouwde "migratie tool" die bijna al je instellingen en data voor je kan overzetten, met een portable harddisk, usb drive of netwerk als transportmedium.

De meer geavanceerde aanpak is de harddisk uitbouwen en aansluiten in de andere laptop, maar zonder verstand van zaken is dat niet je handigste oplossing.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Als je WIndows 10 gebruikt op allebij gewoon de harde schijf omwisselen.
En klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilioS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik wil de hele c schijf van de ene laptop overzetten naar de vervangende laptop, dus alles, programma's en data.
Dus niet de SSD omwisselen.

[ Voor 11% gewijzigd door EmilioS op 28-05-2018 00:03 ]

EmilioS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan mij niet voorstellen dat je hierover weinig hebt kunnen vinden. Volgens mij zijn er op Tweakers alleen al genoeg topics hierover te vinden. Ik ben dus benieuwd naar wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed voor jou.

Kleine hint; zoek eens op cloning.
coolbvrobin schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:02:
Als je WIndows 10 gebruikt op allebij gewoon de harde schijf omwisselen.
En klaar
Hoeft niet per se te werken. Iets met andere drivers bijvoorbeeld. En licentie die hardware gebonden is! ;)

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
CH4OS schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:05:
Kan mij niet voorstellen dat je hierover weinig hebt kunnen vinden. Volgens mij zijn er op Tweakers alleen al genoeg topics hierover te vinden. Ik ben dus benieuwd naar wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed voor jou.

Kleine hint; zoek eens op cloning.
[...]
Hoeft niet per se te werken. Iets met andere drivers bijvoorbeeld. En licentie die hardware gebonden is! ;)
Dat klopt.
Maar daarom vraag ik als er windows 10 op staat.
Ik heb wel eens een windows 10 home laptop harde schijf in een pc gedaan met een hardware licentie van WIndows 10 pro. WIndows doet vanzelf opnieuw activeren en drivers instaleren
En zolang het bijvoorbeeld intel naar intel is gaat dit meestal wel goed.
Ts geeft aan dat het bijna de zelfde laptop is
Pagina: 1