Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help mij tweedehands CPU's identificeren

Pagina: 1
Acties:

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik ben op marktplaats een processor tegengekomen die mijn interesse gewekt heeft.
Maar marktplaats is nou niet mijn favoriete plek om dingen te kopen, 'cause you never know what you gonna get ;)
De verkoper is een maand actief op marktplaats, opereert onder een naam (zeg: "Piet") maar bij het delen van zijn gegevens heet hij "Jan", omdat Piet de naam van z'n zoontje is.
Zoeken op zijn volledige naam levert geen resultaten op, zijn adres idem (behalve maps etc.), dat geldt ook voor z'n iban.

Nu verkoopt hij een tweetal CPU's (één i7-6700k en één i7-7700k intel confidential model QKH8 )
Ik heb om foto's van de achterkant gevraagd en krijg deze foto's toegestuurd:
1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xcegaFxXJsFdrCtw1IuSQ6NG/thumb.jpg

2
2

De vraag
Klopt dit, of moet ik mijn (onderbuik)gevoel geloven en er van af zien?
Google laat mij namelijk andere achterkanten zien, en na confronteren van verkoper hiermee zegt hij:
Ziet er hetzelfde uit, zijn gewoon goed en werken 100%, ik heb ze zelf gebruikt/eruit gehaald en ik kan het weten want ik heb een ICT opleiding afgerond.

Dank! _/-\o_

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 17:17
Oplichting.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat de naam al verschilt suggereert al genoeg zou ik zeggen. Gebruik vraag & aanbod hier, of ga je Marktplaats-aankoop ophalen of leg wat meer geld op tafel voor gemoedsrust.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je weet het zelf eigenlijk al maar de prijs die hij vraagt is waarschijnlijk zo laag dat je ratio aangestast wordt en wat bevestiging nodig hebt? :p

specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tel het aantal pinnen van de CPU en je weet wat het kan zijn :) (775 pinnen of 1150 pinnen bijvoorbeeld. Zelf geen zin om te tellen, maar op het oog lijkt mij het eerder een socket 775 CPU dan een 1150)

Edit: No way dat dit 1150 CPU's zijn. Zonder te tellen denk ik toch echt dat het 775 is.

[ Voor 72% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2018 23:31 ]

• Paprika
Is sowieso een totaal ander socket. Een pincount die al heel wat jaren ouder is dan de CPUs die je noemt...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt om een stel antieke 775 chips te gaan qua pin layout. Zouden dus Celeron D’s kunnen zijn 😂

Afbeeldingslocatie: http://mixeurpc.free.fr/SITE_x86-guide/Photos/Grandes/25/Intel%20Celeron%20D%20331%20LGA%202,66GHz%20SL8H7%2002.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door nelizmastr op 27-05-2018 23:34 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Paprika
't Is een E8400.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aBUDFZX.png

• PilatuS
  • Niet online
Een socket 775 CPU dus. Leuke oplichter....

• Rutger
  • Niet online
Alright, bedankt voor het meekijken en meedenken!
Ik vermoedde het al, maar mijn naïviteit had blijkbaar de bovenhand :F
Borromini schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:19:
Dat de naam al verschilt suggereert al genoeg zou ik zeggen. Gebruik vraag & aanbod hier, of ga je Marktplaats-aankoop ophalen of leg wat meer geld op tafel voor gemoedsrust.
Ik vermijd het liefst ook marktplaats inderdaad, en ophalen zou me meer aan benzine kosten om het interessant te maken
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:27:
Tel het aantal pinnen van de CPU en je weet wat het kan zijn :) (775 pinnen of 1151 pinnen bijvoorbeeld. Zelf geen zin om te tellen, maar op het oog lijkt mij het eerder een socket 775 CPU dan een 1150/1151)
Paprika schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:28:
Is sowieso een totaal ander socket. Een pincount die al heel wat jaren ouder is dan de CPUs die je noemt...
nelizmastr schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:30:
Lijkt om een stel antieke 775 chips te gaan qua pin layout. Zouden dus Celeron D’s kunnen zijn 😂
TIL, dank! Ik had al gegoogled op wat oudere intel core duo's en daar leek het inderdaad meer op, maar ik zal me maar eens wat meer verdiepen de volgende keer :X

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Oftewel een chippie van pakweg €7. Wat een debiel. Stuur hem de link maar eens van dit topic.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• PilatuS
  • Niet online
nelizmastr schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:35:
Oftewel een chippie van pakweg €7. Wat een debiel. Stuur hem de link maar eens van dit topic.
Doe maar niet. Hij is blijkbaar dom genoeg om zo'n foto te sturen, na dit topic zal ie dat niet meer doen :)

• Paprika
Als je z'n bankrekening hebt, ga hem maar alvast op een paar relevante sites/forums melden, want tja... :-(

• Rutger
  • Niet online
Funnily enough is meneer nu boos op mij dat hij zoveel moeite heeft moeten doen en niet achterlijk is want "het staat toch gewoon op de voorkant"
Paprika schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:36:
Als je z'n bankrekening hebt, ga hem maar alvast op een paar relevante sites/forums melden, want tja... :-(
Op zich een goed idee, de Politie heeft een mooie database waar je veel informatie kunt instoppen en dan roept hij of er iets niet klopt, maar volgens mij moet je dan echt aangifte doen, wat hier niet echt aan de orde is.

• Paprika
PilatuS schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:34:
[...]
Een socket 775 CPU dus. Leuke oplichter....
Nu wilde ik ook weten welke stepping het nou precies is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qGF9xwd.jpg

Blijkt dus een E0 versie te zijn. :+
Rutger schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:38:
Funnily enough is meneer nu boos op mij dat hij zoveel moeite heeft moeten doen en niet achterlijk is want "het staat toch gewoon op de voorkant"
Hij heeft ze er toch zelf uitgehaald? Dan ben ik wel benieuwd naar het moederbord... O-)

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 27-05-2018 23:44 ]

• PilatuS
  • Niet online
Rutger schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:38:
Misschien heeft ie 10 van dingen uit China gehaalt waar iemand de voorkant aan het beschrijven is met een een custom laser apparaat. De achterkant zegt gelukkig genoeg :)

Dit maakt hem natuurlijk wel op zijn minst een leugenaar of anders een oplichter.
ik heb ze zelf gebruikt/eruit gehaald

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 28-05-2018 00:06 ]

Pagina: 1