Kleine behuizing voor onder bureau.

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views

Vraag

• Shmotten
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-01 22:10

Shmotten

Portallium

Topicstarter
Ik zoek een?
Kleine, smalle, hoge behuizing met ruimte voor een normale PCI-E kaart.

Wat is je budget?
Tot ~150 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de PC onder mijn bureau bevestigen zonder er m'n knieën aan te stoten of beenruimte te verliezen.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
categorie: Behuizingen

1543 verschillende kasten onder de € 150.

Het is wel de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent.

Volgens het beleid: CAA beleid moet je zelf met een voorstel komen.

Nu is het voor iedereen maar raden wat het moederbordformaat is wat er in moet en wat jij wel of niet klein of mooi vindt.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:47
Bedoel je iets als de Node 202 of de Shift (X)?
https://tweakers.net/pric...51;983501;907071;1062605/

• Shmotten

Shmotten

Portallium

Topicstarter
White Feather schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:16:

1543 verschillende kasten onder de € 150.

Het is wel de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent.

Volgens het beleid: CAA beleid moet je zelf met een voorstel komen.

Nu is het voor iedereen maar raden wat het moederbordformaat is wat er in moet en wat jij wel of niet klein of mooi vindt.
Ik heb zelf al zitten kijken maar kon eigenlijk niks vinden. Ik zoek iets zoals de voorstellen van Mitsumark maar zo mogelijk nog kleiner aangezien er eigenlijk alleen een pci-e kaart in hoeft en geen videokaart.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29
Is een dan-case niet een mooie oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://smallformfactor.net/wp-content/uploads/a4sfx_2-810x540.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door HKLM_ op 28-05-2018 07:58 ]

Cloud ☁️

• White Feather
Shmotten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 07:33:
[...]

Ik heb zelf al zitten kijken maar kon eigenlijk niks vinden. Ik zoek iets zoals de voorstellen van Mitsumark maar zo mogelijk nog kleiner aangezien er eigenlijk alleen een pci-e kaart in hoeft en geen videokaart.
Zucht. Zo werkt het niet.

Geef gewoon eens informatie.

Wat moet er precies in? We zijn nog steeds niet verder dan een "pci-e kaart"!

Wat is het moederbordformaat?
En je kunt gewoon ingeven wat je wensen zijn in de Pricewatch.

Geef dan tenminste aan waar je op gezocht hebt.

Je kunt gewoon zoeken op:
- Prijs <= €150
- Moederbordformaat: ATX/m-ATX/ITX whatever
- Lengte grafische kaart (want daar hoeft natuurlijk geen grafische kaart in, maar past je pci-e ook in): >0 (is dan minimaal 170 mm.
- Maximale inhoud van de kast

Sorteer dan op inhoud (klein naar groot) en je krijgt de kleinste kasten eerst (werkt niet op iedere mobiel door lage resolutie, daardoor heb je minder opties)

Voorbeeld:
ITX, <= €150, gpu lengte min 170mm, inhoud <22 liter: 103 stuks

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 23:33
pricewatch: Antec ISK110 VESA-U3

Kun je ook monteren op de achterzijde van een monitor middels vesa. Wellicht een overweging.

• Shmotten

Shmotten

Portallium

Topicstarter
White Feather schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Zucht. Zo werkt het niet.

Geef gewoon eens informatie.

Wat moet er precies in? We zijn nog steeds niet verder dan een "pci-e kaart"!

Wat is het moederbordformaat?
En je kunt gewoon ingeven wat je wensen zijn in de Pricewatch.

Geef dan tenminste aan waar je op gezocht hebt.

Je kunt gewoon zoeken op:
- Prijs <= €150
- Moederbordformaat: ATX/m-ATX/ITX whatever
- Lengte grafische kaart (want daar hoeft natuurlijk geen grafische kaart in, maar past je pci-e ook in): >0 (is dan minimaal 170 mm.
- Maximale inhoud van de kast

Sorteer dan op inhoud (klein naar groot) en je krijgt de kleinste kasten eerst (werkt niet op iedere mobiel door lage resolutie, daardoor heb je minder opties)

Voorbeeld:
ITX, <= €150, gpu lengte min 170mm, inhoud <22 liter: 103 stuks

Het gaat er vooral om dat ik bijna alleen maar vierkante behuizingen kan vinden en geen hogere.

Zo'n behuizing die achter een monitor zou zeker een goede oplossing zijn maar dat werkt denk ik niet als je je monitor al aan een mount hebt?

• mitsumark
Shmotten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:57:
[...]

Zo'n behuizing die achter een monitor zou zeker een goede oplossing zijn maar dat werkt denk ik niet als je je monitor al aan een mount hebt?
Klopt, daarnaast past in de Antec geen 'full-pcie' kaart.

Misschien kun je eens (beter) omschrijven welke hardware er allemaal in moet (moederbord, pcie kaart, cpu koeler, etc), kunnen we daarna gericht(er) advies geven.

Tip: stel in de pricewatch de hoogte of breedte in om 'platte' kasten te vinden.

• White Feather
Shmotten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:57:
[...]

Het gaat er vooral om dat ik bijna alleen maar vierkante behuizingen kan vinden en geen hogere.
Ach, kom op!

Als je op mijn link klikt en op meest bekeken selecteert, dan zijn de 1e 2 al smalle behuizingen!

pricewatch: Fractal Design Node 202

pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ03

pricewatch: LC-Power LC-1400mi

Nog al logisch dat je op vierkante kastjes uit komt. Jij wilt ze klein, dus kom je uit op een ITX-kastje. Dat is een formaat van 17x17 cm. Je geeft ook aan dat je er een pci-e kaart in wilt stoppen. Een standaard pci-e kaart is zo'n 10,4 cm hoog.

Lijkt me dus redelijk logisch dat het een aardige kubus wordt.
Met zo'n waardeloze topicstart en de weigering om aan te geven wat je nu precies voor hardware hebt, heeft het echt geen zin om hier nog op te reageren. Ik kap er maar mee.

Succes.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:14
Thermaltake Core G3?

• Shmotten

Shmotten

Portallium

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:40:
[...]

Klopt, daarnaast past in de Antec geen 'full-pcie' kaart.

Misschien kun je eens (beter) omschrijven welke hardware er allemaal in moet (moederbord, pcie kaart, cpu koeler, etc), kunnen we daarna gericht(er) advies geven.

Tip: stel in de pricewatch de hoogte of breedte in om 'platte' kasten te vinden.
Het enige waarvoor de behuizing groot moet zijn is zodat er een 10 gigabit internet kaart in kan, de processor wordt waarschijnlijk een i5-6400 (aangezien ik die al heb liggen) met 16GB RAM, moederbord formaat maakt niet zoveel uit.
White Feather schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:49:
[...]

Ach, kom op!

Als je op mijn link klikt en op meest bekeken selecteert, dan zijn de 1e 2 al smalle behuizingen!

pricewatch: Fractal Design Node 202

pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ03

pricewatch: LC-Power LC-1400mi

Nog al logisch dat je op vierkante kastjes uit komt. Jij wilt ze klein, dus kom je uit op een ITX-kastje. Dat is een formaat van 17x17 cm. Je geeft ook aan dat je er een pci-e kaart in wilt stoppen. Een standaard pci-e kaart is zo'n 10,4 cm hoog.

Lijkt me dus redelijk logisch dat het een aardige kubus wordt.

[...]

Met zo'n waardeloze topicstart en de weigering om aan te geven wat je nu precies voor hardware hebt, heeft het echt geen zin om hier nog op te reageren. Ik kap er maar mee.

Succes.
Sorry voor mijn korte reacties, had wat haast en heb er niet zoveel aandacht aan besteed. Ik heb even zitten kijken naar je aanbevelingen en de Fractal Design Node 202 ziet er goed uit. Bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om te reageren, ik snap dat je een beetje geïrriteerd bent geraakt van mijn korte reacties.

Is er hier toevallig ook iemand met ervaring voor het monteren van een behuizing onder een bureau? Ik weet niet of ik hier beter zelf iets op kan maken of gewoon een standaard montage systeem kan kopen.

EDIT: ben vergeten erbij te zeggen dat ik later misschien nog een videokaart erin wil zetten voor 3 monitoren aan te sluiten en dat daarom de behuizing ook groter moet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Shmotten op 28-05-2018 22:12 . Reden: Iets vergeten ]

• mitsumark
Ik zou gewoon twee Z- of U-profielen onder het bureau schroeven.
Denk wel aan de benodigde koeling, bv een profiel met een hoogte van 100mm of iets dergelijks (of dat nog steeds acceptabel is voor je knieën weet ik niet).

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 28-05-2018 22:29 ]

• Shmotten

Shmotten

Portallium

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:25:
Ik zou gewoon twee Z- of U-profielen onder het bureau schroeven.
Denk wel aan de benodigde koeling, bv een profiel met een hoogte van 100mm of iets dergelijks (of dat nog steeds acceptabel is voor je knieën weet ik niet).
Mijn bureau is groot genoeg om in mijn eentje aan te zitten, maar soms zit er ook nog iemand anders bij. Dus zolang het te doen is met je knieën voor een paar uur ben ik al tevreden.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
Shmotten schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:09:
Is er hier toevallig ook iemand met ervaring voor het monteren van een behuizing onder een bureau? Ik weet niet of ik hier beter zelf iets op kan maken of gewoon een standaard montage systeem kan kopen.
EDIT: ben vergeten erbij te zeggen dat ik later misschien nog een videokaart erin wil zetten voor 3 monitoren aan te sluiten en dat daarom de behuizing ook groter moet zijn.
Op de uni hingen (m?)atx kasten in mijn tijd gewoon in twee 'spanbanden' die ze tegen een plaat met korte zijkantjes aanduwden (wel profi uiteraard) zou je gewoon zelf kunnen klussen met twee hoekprofielen.

De igpu van de 6400 kan gewoon 3 beeldschermen aansturen dus daar heb je geen extra kaart voor nodig, als je wel een 2e kaart wilt kunnen plaatsen heb je een matx mobo en kast nodig en die zijn een stuk groter

maar ik vraag me oprecht af of je met een klassieke smalle hoge matx pc behuizing (hoek op ~35 cm onder bureau (=kuithoogte)) onder je bureau niet veel minder kans hebt om je knieën te stoten dan met een lage behuizing waar de scherpe hoeken vlak onder je bureau zitten en dus op kniehoogte.

• Shmotten

Shmotten

Portallium

Topicstarter
Rrob schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:39:
[...]

Op de uni hingen (m?)atx kasten in mijn tijd gewoon in twee 'spanbanden' die ze tegen een plaat met korte zijkantjes aanduwden (wel profi uiteraard) zou je gewoon zelf kunnen klussen met twee hoekprofielen.

De igpu van de 6400 kan gewoon 3 beeldschermen aansturen dus daar heb je geen extra kaart voor nodig, als je wel een 2e kaart wilt kunnen plaatsen heb je een matx mobo en kast nodig en die zijn een stuk groter

maar ik vraag me oprecht af of je met een klassieke smalle hoge matx pc behuizing (hoek op ~35 cm onder bureau (=kuithoogte)) onder je bureau niet veel minder kans hebt om je knieën te stoten dan met een lage behuizing waar de scherpe hoeken vlak onder je bureau zitten en dus op kniehoogte.
Kan ik die monitoren dan gewoon met een splitter aansluiten? Mijn moederbord heeft namelijk maar 1 hdmi en 1 dvi port.

Ik vind het sowieso mooier om de behuizing weggewerkt te hebben en aangezien mijn bureau gewoon een werkblad is heb ik ook geen hoek om de pc in weg te zetten. Ik kan ook mijn pc ergens anders neerzetten (met genoeg ruimte voor koelen) maar dan zit ik met de aanknop die ergens weggestopt zit...

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:37
Kan ik die monitoren dan gewoon met een splitter aansluiten? Mijn moederbord heeft namelijk maar 1 hdmi en 1 dvi port.
serieus, je hebt al een mobo?! dat had je wel ff in de startpost mogen melden... welke formfactor heeft dat mobo?

edit: heeft je bureau 4 lossen poten? dan kan je een (m)atx kast gewoon tussen de poten hangen en kost het je geen beenruimte

[ Voor 20% gewijzigd door Rrob op 29-05-2018 14:34 ]

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:13
@Shmotten Ik denk dat sommige mensen afhaken door gebrek aan informatievoorziening. Misschien is het handig om even een lijstje te posten met welke onderdelen je allemaal al hebt. (naam en typenummer, het liefst een pricewatch lijst natuurlijk)

en aangezien je de computer graag weggewerkt wil hebben zou een foto van de situatie ook niet misstaan. Misschien zijn er wel goede plekken om een computer te verstoppen. Desnoods misschien zelfs de aan/uit schakelaar verlengen...

don't mind me

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Er is nu al een aantal keer duidelijkheid gevraagd over wat je huidige situatie precies is en wat je wilt. Keer op keer blijf je vragen negeren, waardoor er alleen maar onduidelijk is ontstaan en mensen afhaken.

Op deze manier hebben topics geen zin. Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.