Toon posts:

hellup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet een extra cooler op me pc hebbe anders houdt me processor het niet koel denk ik
wat moet ik hebben en hoe zet ik dat erin??
ik heb celeron 400 en een VIA Apollo Pro+/Apollo Pro 133 Chipset moederbord

Verwijderd

Wat voor een cooler bedoel je?
Systeem-cooler of Cpu-cooler?

Verwijderd

Topicstarter
cpu cooler

Verwijderd

Hoe warm wordt je systeem dan? (CPU/Systeem)

Overigens is het wel handig om in de topictitel je vraag samen te vatten, bv, hellup cooler nodig voor Celeron 400 was een stuk duidelijker geweest.

Verwijderd

Topicstarter
jah heb je gelijk in
cpu wordt volges programma cpuidle 127 graden celcius(daar heb ik goed op gelet)
systeem loopt wel stabiel maar ga voor de zekerheid tog een cooler erbij plaatsen maar hoe doe ik dat?

Verwijderd

ten eerste zou ik zeggen UTFS!!!
Er is al zoveel over gesproken, je kan dat dus erg makkelijk vinden.
Ten tweede zou ik zeggen, koop gewoon een ander systeem, man, een 14' monitor kan toch echt niet meer d8 ik zo.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 19:26 schreef WuKen het volgende:
jah heb je gelijk in
cpu wordt volges programma cpuidle 127 graden celcius(daar heb ik goed op gelet)
systeem loopt wel stabiel maar ga voor de zekerheid tog een cooler erbij plaatsen maar hoe doe ik dat?
127 graden celcius? :) Je zal wel fahrenheit bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
nee echt celsius
ik heb alles nagekeken bij settings enzo en is echt celsius
maar ander systeem krijg ik volgende maand maar dit wordt dan mijn LAN-systeem voor party's dus heb cooler nodig
en morgen heb ik 15" waarschijnlijk
die jat ik van mijn zusje die doet niks meer met haar cyrix 150mhz
alleen is deze monitor van betere kwaliteit (adi provista) en die ander onbekend merk

Verwijderd

Topicstarter
en wat is UTFS?

Verwijderd

waterkoeling natuurlijk :) maar als je daar geen doekoe voor hebt, is een spire® cooler een goede oplossing op een celeron, heb ik mijn 366jes ook op laten draaien (op 458mhz) en dat draaide best, wil je verder doorklokken, dan is een water(of andere vloeistof) een betere oplossing...

Verwijderd

Topicstarter
hoe leg ik dan waterkoeling aan en is dat moeilijk of gevaarlijk??

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 20:14 schreef WuKen het volgende:
hoe leg ik dan waterkoeling aan en is dat moeilijk of gevaarlijk??
check eerst maar even de faq in diehard overclocking & case modding, verder is het easy, als je maar voorzichtig bent ( op originele snelheid beginnen en je temp-warning in je bios aangooien, dan kan je zelf wel gaan klieren met een pompje, een reservoir, een kleine rdiator, en een (zelfgemaakt)koelplaatje... verder zijn ze ook wel te koop, maar schrik niet van de prijzen.. :?
ps Liquid ruult 2x366---->600mhz stabiel als een huis

Verwijderd

Topicstarter
wat zou het ongeveer gaan kosten dan??
en waar moet ik dat koelplaatje op maken??

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

127 graden celcius.... :) Als je systeem dan nog werkt draait die zwaar boven de specs!!!!

Ik geloof dat een AMD max iets van 90 graden mag worden voordat die de geest gaat geven en dat is al zwaar boven de specs van Intel.

Ik denk dus dat je monitor programmatje niet echt een goed beeld van je temp geeft! :(

Installeer eens iets van MotherBoard Monitor. Kijk dan nog eens je waardes!

UTFS= Use The Fucking Search!!! :) :)

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 20:18 schreef WuKen het volgende:
wat zou het ongeveer gaan kosten dan??
en waar moet ik dat koelplaatje op maken??
als je het origineel gaat kopen+inbouwen... denk aan een rug ofzo..

zelfbouwen:
slangen---------20 piek
pomp------------60 piek
koelplaatje-----5 gulden aluminium en een soldeerbout
radiator--------zie boven
2 fans voor rad.30 piek per stuk
verder kan je het zo duur maken als je wil...

koelplaat maak je zelf... of een out lichaam en dat dicht maken met alu, en daar het water doorheen pompen kan ook let wel op

van pomp naar cpu naar radiator naar pomp en niet andersom, anders is het snel finito met je systeempje...

Verwijderd

Topicstarter
ok
ik schakel maar terug naar 450 en als ik mijn nieuwe systeem heb ga ik waterkoeling bouwen (mijn ouders zijn ouderwets en willen al dat gekloot niet want als het fout gaat zitten we met een cyrix 150mhz)

Verwijderd

cyrix 150 is anders perfect te klokken naar 225 hoor... draait best wel.... :)

edit:

als je maar goed koelt

[edit #2]
bovendien NOOIT een overgeklokt systeem sharen met je ouders... zeker niet als hij af en toe hangt... ken dat geklooi nog wel van vroeger... was pa voor zijn werk aan het typen... blauw scherm... lullig voor hem.. nog lulliger voor mijn ogen... zorg voor een eigen systeem waar je naar hartelust in kan schroeven
[/edit #2]

Verwijderd

Waterkoeling is alleen nodig als je echt zwaar aan het overclocken gaat, en zelfs dan is het nut ervan soms discutabel.

127c is idd veel te hoog, wat voor koeler heb je momenteel op je CPU zitten? Werkt die nog? Mogelijkerwijs zit de huidige koeler er niet juist op, demonteer het ding eens en verwijder het zgn. 'thermal pad' (lees: verwijder alle rotzooi totdat je een mooi glad oppvervlak hebt). Maak ook de bovenkant van je cpu voorzichtig schoon. Daarna een klein drupje warmtegeleidende pasta (electronicazaak, ca. Fl. 3,-) op je CPU en dan de koeler er opzetten en voorzichtig aandrukken en op z'n plaats klikken.

Blijft je systeem dan _nog_ veel te warm dan wordt het raadzaam om een andere koeler te kopen, waterkoeling kan ook maar is zelden echt nodig.
Pagina: 1