TV in voorzetwand wegwerken ==> warmte tv?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-06 16:24
Ik wil deze TV aan gaan schaffen: https://www.coolblue.nl/p...8DerSmQeR2HhoCZFsQAvD_BwE

Ga 'm dan helemaal in een voorzetwand wegwerken, zodat de voorkant van de TV gelijk valt met de voorkant van de voorzetwand. Om de TV heen zit dan een paar cm ruimte, achter de tv een cm of 5.

Nu vroeg ik me af hoe het zit met de warmte van zo'n QLED. Produceert het veel warmte? En zo ja, kan de warmte wel weg denken jullie met de genoemde vrije ruimte om de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pagina 10 van de meegeleverde handleiding op die pagina van Coolblue gelezen?

Samsung "eist" 10 centimeter maar als je daar twijfels aan hebt, kan je morgen Samsung bellen en mogelijk doorvragen of het met 5cm of minder kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
MAX3400 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:49:
Pagina 10 van de meegeleverde handleiding op die pagina van Coolblue gelezen?

Samsung "eist" 10 centimeter maar als je daar twijfels aan hebt, kan je morgen Samsung bellen en mogelijk doorvragen of het met 5cm of minder kan.
Ja ik weet dat de eisen van een fabrikant vaak veilig zijn, daarom vroeg ik me af of iemand ervaring heeft hiermee. Dus wellicht heeft iemand al zo'n TV (eventueel ook weggewerkt) en al eens gevoeld of hij erg warm wordt of dat het dus wel meevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Dan kan ik je nu al het antwoord vertellen. "Geheel op eigen risico". Verwacht overigens weinig problemen. Mijn buurman heeft dezelfde setting en kijkt al een jaar probleemloos naar zijn tv. Als warmte een dingetje was dan had het al naar voren gekomen inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
oknot schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:56:
Dan kan ik je nu al het antwoord vertellen. "Geheel op eigen risico". Verwacht overigens weinig problemen. Mijn buurman heeft dezelfde setting en kijkt al een jaar probleemloos naar zijn tv. Als warmte een dingetje was dan had het al naar voren gekomen inmiddels.
Ja snap dat het op eigen risico is inderdaad. Je buurman heeft ook een Samsung QLED?

Wordt een LED TV net zo warm als bijvoorbeeld een plasma? Want bij mn plasma zou ik die 10cm namelijk wel aanhouden, omdat die best warm wordt na een aantal uur.

Normaal hangt overigens zo'n TV een paar cm van de muur. Scheelt dat bij mij de TV straks iets verder van de muur komt te hangen + tussen de muur en het voorzetwandje zit ook nog een paar cm ruimte, waardoor de warmte dus aan de voor- en achterkant van de TV weg kan omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die TV verbruikt grofweg 150W op maximale settings.

Mijn mening: pak 4 gloeilampen van 40W, zet ze een 3 uur aan in de ruimte die je nu bedacht hebt en voel/meet eens hoe warm het is geworden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:40

Major_ton

Shoot!

Doe het niet. Het is een fantastisch idee, maar de praktijk is minder rooskleurig. De warmte zal geen probleem zijn, maar de TV markt ontwikkeld zo snel dat je jezelf niet wilt limiteren met een inbouw vak voor een huidige TV. Ik spreek uit ervaring na het plaatsen en installeren van honderen TV's. TV's worden steeds groter. Nu is 65" een substantiële grootte, maar niet zo lang geleden was 40" dat ook. Niet alleen dat, maar als je om wat voor reden dan ook aan een andere TV moet (wegens bijvoorbeeld een defect aan de Q7 en die is over een paar maanden al niet meer te vervangen), dan kan het het zijn dat een nieuw model niet meer zo mooi past als je zou willen (of zelfs helemaal niet past). Maak dan gewoon strakke wand en koop in DLD een LG OLED 65W7 voor € 2999,-. Dan heb je nog een betere TV ook.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Pagina: 1