Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
Sinds een maand of 5 heb ik regelmatig het probleem dat bij het starten van WOT, de game crashed/wordt afgesloten. Of het gebeurt vaak zodra ik in de game lobby (garage) ben en dan een nieuwe game start. In het begin was het slechts sporadisch, maar de laatste tijd wordt het veel frequenter. Soms moet ik het spel 5 keer starten voordat het lukt om in de garage te komen, en dan is het natuurlijk nog maar de vraag wat er gaat gebeuren zodra ik op "vecht" klik. Maar op sommige dagen heb ik nergens last van, en loopt het als een zonnetje.

Ik speel op een MSI GE72VR 7RF. (16GB, 1060 3GB, i7 7700K).En ik heb het spel op Ultra settings. Heb wel eens op lagere settings geprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Ik gebruik nu XVM, maar had het probleem ook al voordat ik met XVM speelde. Laatst na een update, weer even zonder XVM geprobeerd, maar spel crashde nog steeds. De drivers voor de Nvidia kaart zijn up to date.

Ik heb het spel al eens helemaal verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Dat gaf ook geen verbetering.

Als ik kan spelen, dan loopt het het spel ook prima. Ik speel dan op ultra en zit dan op ongeveer 80fps/30ms.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik wordt er echt moedeloos van.

Twardt wijzigde deze reactie 29-05-2018 22:30 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13-05 21:45
Niemand??

• SpamLame
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02:58
Heb je al wgcheck gedraaid en een ticket ingeschoten?

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

• GlorixJim
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 18-07 18:38
Misschien helpt het wel om de game opnieuw te installeren.

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 08:22
Ik heb dan toch het vermoeden dat het wellicht een videokaart/instelling/driver combinatie kan zijn voor jouw laptop. Voor Ultra setting wordt 4GB videokaart geheugen geadviseerd terwijl jij "maar" 3 Gb hebt ? Ook al zou dit volgens mij eerder leiden tot een memory overflow na een paar map rotaties en dat je minstens ingame zou moeten kunnen komen.

Maar wellicht wordt er nog een andere video eigenschap via de NVIDIA instellingen geforceerd voor WoT waardoor de game er gewoon uitklapt ?

Kijk eens in je NVIDIA instellingen bij '3D instellingen beheren' welke instellingen allemaal aanstaan voor World of Tanks (wotlauncher.exe) en zet deze eens allemaal uit en/of toepassing gestuurd om dan in WoT zelf de videosetting op medium te zetten. Probeer eens of dit verbetering geeft. (kan zijn dat je na het aanpassen van de video-instellingen in WoT even deze opnieuw moet opstarten)

https://worldoftanks.com/en/content/docs/download/

Minimum System Requirements:

Operating System: Windows XP SP3 / Vista / 7 / 8 / 10.
Processor (CPU): A processor with at least two physical cores supporting SSE2
Memory (RAM): 1.5 GB for Windows XP SP3, 2GB for Windows Vista / 7 / 8 / 10.
Video Card: GeForce 6800 / ATI HD X2400 XT with 256 MB RAM
DirectX: Version 9.0c or higher
Hard Drive Space: ~36 GB.
Internet Connection Speed: 256 Kbps.

Recommended System Requirements:

Operating system: Windows 7 / 8 / 10 – 64-bit.
Processor (CPU): Intel Core i5 (Desktop)
Memory (RAM): 4 GB (or more)
Video Card: GeForce GTX660 (2GB) / Radeon HD 7850 (2GB)
DirectX: Version 9.0c or higher
Hard Drive Space: ~36 GB.
Internet Connection Speed: 1024 Kbps or higher (for voice chat).

System Requirements for "Ultra" preset:

Operating system: Windows 7 / 8 / 10 – 64-bit.
Processor (CPU): Intel Core i5-7400 / AMD Ryzen 5 1500 X
Memory (RAM): 8 GB (or more).
Video Card: GeForce GTX 1050ti (4GB) / Radeon RX 570 (4GB)
Hard Drive Space: ~55 GB.
Internet Connection Speed: 1024 Kbps or higher (for voice chat).

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True