Digicameragebruikers (vooral ixus), welk software?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Eerst een vraag specifiek voor de digital ixus gebruikers onder ons:

Welke software gebruiken jullie om foto's over halen naar de computer?

De bijgelijverde zoom EX vind ik nogal een botte programma.
Heeft iemand eentje waardoor de ixus min of meer via windows explorer kan fotopompen? Het liefst dat het daadwerkelijk ge"moved" wordt. Dus direct de digicam uitwissen e.d.

En dan nu naar alle digicamaragebruikers algemeen.

Welk programma gebruiken jullie om de foto's te bewerken. En welke instellingen meestal?

Welk programma gebruiken jullie om een foto-album van de foto's te maken ,of gewoon bekijken?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Ik doe altijd alles met Photoshop, maar als je het gewoon in Explorer wilt overpompen dan moet je een cardreader kopen.
In de IXUS-koppeling naar PS heb ik het aantal DPI op 300 staan ipv de standaard 180, anders worden de foto's helemaal zo groot, en als je ze af wilt laten drukken is 300 DPI wel het minimum.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 16 juli 2001 19:10 schreef athlonkmf het volgende:
Eerst een vraag specifiek voor de digital ixus gebruikers onder ons:

Welke software gebruiken jullie om foto's over halen naar de computer?
Tja..... toch echt die Zoombrowser.... ik vond het in het begin ronduit een K*T programma... maar ik kan er nu toch lekker mee werken.
De bijgelijverde zoom EX vind ik nogal een botte programma.
zie boven
Heeft iemand eentje waardoor de ixus min of meer via windows explorer kan fotopompen? Het liefst dat het daadwerkelijk ge"moved" wordt. Dus direct de digicam uitwissen e.d.
Ik zou het niet weten..
Waar je wel over zou kunnen denken is een USB-CF-readertje (heb ik trouwens geen ervaring mee... ik doe het gewoon vanuit de camera)
En dan nu naar alle digicamaragebruikers algemeen.

Welk programma gebruiken jullie om de foto's te bewerken. En welke instellingen meestal?
Meestal bewerk ik de handel NIET.... ik vind de meeste foto's van m'n Pro 90 IS goed genoeg.
Alleen als ik foto's laat afdrukken en de kwaliteit vind ik net niet goed genoeg (kleuren, contrast, helderheid e.d.), dan gebruik ik Paint Shop Pro 7.0
Welk programma gebruiken jullie om een foto-album van de foto's te maken ,of gewoon bekijken?
Bekijken: wederom Zoombrowser.
Ik heb nog geen album gemaakt, maar ik zou dan die standaard software van de Ixus gebruiken... is gloofk iets van Adobe.
Ik maak ook wel Slideshows om de foto's op een CD te kunnen bekijken.
Ik maak executable slideshows met ACDSee met de Angelo-plugin

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Druk USB kabel in Digicam, ga naar mijn computer, zie Verwisselbare HD staan klik er op en doe KNIPPEN en plakken in de map waar ik ze wil :)
Komt geen extra software aan te pas :)

Fuji Finepix

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 16 juli 2001 20:26 schreef SaURoN het volgende:
Druk USB kabel in Digicam, ga naar mijn computer, zie Verwisselbare HD staan klik er op en doe KNIPPEN en plakken in de map waar ik ze wil :)

Fuji Finepix
Indeed... Fuji Roeleert wat dat betreft... Had ik ook met m'n 4900 zoom... mja... die heb ik niet meer... Helaas doet m'n Pro 90 IS dat dus niet :'(

• Autonoesis
  • Laatst online: 00:17
Op maandag 16 juli 2001 20:26 schreef SaURoN het volgende:

Fuji Finepix
Yep is dat niet bij elke camera dan ofzo ??

bij mijn sony dsc70 ook gaat dit trouwens ook zo lastig bij de g1 van canon ?

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 11:19
Ik gebruik dus een Canon Powershot G1, zegmaar de grote broer van de IXUS-serie. Ook bij de G1 wordt dezelfde zoom-browser geleverd. En ja, ik vind het een k**-programma, vooral erg erg traag |:( . De oplossing vind ik een CF-reader op b.v. de USB poort (en voor de mensen die het hebben natuurlijk firewire). Als je een notebook hebt is trouwens een CF-PCMCIA kaart ook een oplossing, dat gaat zelfs nog iets sneller dan de USB poort. En ja, voor de rest natuurlijk Photoshop, maar dat spreekt voorzich 8-).

P.S. Ik heb net wat foto's gemaakt met mijn G1 in deze topic gezet.

Verwijderd

Hoe komt het eigenlijk dat er overdag maar 8 foto's op dat 8 MB kaartje passen, en 's nachts wel 15? (waarschijnlijk neemt veel zwart geen ruimte in, toch?)
En als er 8 foto's opstaan en ik sla ze op in Photoshop als JPG (op max. quality), dan zijn ze bijna 2 MB: 8*2 MB=16 MB. :?
Heeft dat te maken met de RAW-data op het kaartje?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 16 juli 2001 22:09 schreef KIP het volgende:
Hoe komt het eigenlijk dat er overdag maar 8 foto's op dat 8 MB kaartje passen, en 's nachts wel 15? (waarschijnlijk neemt veel zwart geen ruimte in, toch?)
ghehehe....
Ehm... zwart neemt evenveel ruimte in als alle andere kleuren...
Alleen als je 's avonds/'s nacht schiet, zijn er minder kleurverschillen en mogelijk meer zwart... meer van dezelfde kleur betekent meer compressie (als er meerdere pixels bij elkaar dezelfde kleur hebben)
En als er 8 foto's opstaan en ik sla ze op in Photoshop als JPG (op max. quality), dan zijn ze bijna 2 MB: 8*2 MB=16 MB. :?
Heeft dat te maken met de RAW-data op het kaartje?
:?
RAW is TOTAAL wat anders dan max. quality... RAW is gewoon straight-from-the-CCD

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 18:53

Mark_640

In my memory

Om de foto's van m'n Ixus af te halen gebruik ik dit proggie... Erg fijn, gratis, en snel... ;)
Pagina: 1