Toon posts:

PC is in staking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn kleine pctje wil niet meer, als ik het stroom aanzet dan gaat alleen de fan van de voeding en van me processor aan verder is de pc zo dood als een pier, zelfs me cd lade wil niet open.

Kan dit aan de voeding liggen of is het iets op het mainboard??

Please some tips

Alvast bedankt

Observer

Verwijderd

Beide kan het zijn. Als de lade van de CD het al niet doet lijkt me het de voeding en niet het moederbord.

Ik hoop voor je dat er niks kapot is en alleen maar een losse kabel ofzo :9

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
je psu (5v circuit) is kapot

if broken it is, fix it you should

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Probeer eerst eens je bios te resetten als je er iets in hebt veranderd, dat wil ook wel eens helpen... :)

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden

Het zal waarschijnlijk iets met de voeding zijn.

Hey Elgringo dat psu zegt mij even niets zo snel, leg eens uit?

Valt weinig in de bios te doen de pc komt nog niet eens tot leven geen hard schijven die rattelen geen cd lades die openen, eigenlijk niks behalve dat de 2 fans van voeding en processor draaien, en dat is dan ook het enigste.

Verwijderd

je computer werkt met meerdere voltages, je

* vcore(processorvoltage)
* 3,3volt (geheugen)
* 5 volt (het rode kabeltje op je schijfaansluiting vanuit de voeding) en de
* 12 volt (gele kabeltje)
zwart is negatief, dus dat maakt niet uit, probeer het maar eens door te meten met een voltmeter..

Verwijderd

Topicstarter
das nu ook zo een probleem heb geen meet app.

vervanging van voeding, is dat wat?
heb er nog een van een andere kast(is natuurlijk gelijk)

thankx

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Op maandag 16 juli 2001 22:30 schreef Observer_Bubbels het volgende:
das nu ook zo een probleem heb geen meet app.

vervanging van voeding, is dat wat?
heb er nog een van een andere kast(is natuurlijk gelijk)

thankx
tuurlijk !!

gewoon swappen dat ding ..

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Heb je je pc al laten afkoelen?

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:43

EraZor

Don't mention the war

Nieuw voedingkie: klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Afkoelen? :?
Wou je hem in de koelkast zetten of zo? :P
staat namelijk al +/- 12 uur zo, heb hem even uit geblazen met een lucht busje(nee niet op de kop gehouden(die bus))(nooit problemen gehad)
Kastje zelf is al zo ongeveer 5 tot 6 jaar in gebruik(was me eerste eigen pctje, van me eigen centjes gekocht ;()

Verwijderd

na 6 jaar is het goed mogelijk dat ie er een keer mee ophoud, zeker als het een 230 watter is, en er al een zootje aan verspijkerd is... lees tnt'tje, groter schijfie, extra fannetje, cd-toaster etc, dan kapt ie er op een gegeven moment gedeeltelijk of helemaal mee, heb je al een beetje geschud? als ie rammelt heeft een condensator het begeven... (ruikt ook een beetje muf)

Verwijderd

Topicstarter
wat is verspijkerd he, een harde schijf er in gepleurd en dat is het eigenlijk wel(ja niet veel bijzonders) :)
en euh heb bij het schoon maken geen dooie muis(4 pootjes) gevonden maar die hele kast rook muf. :P

Ga er wel een nieuwe voeding in douwen en kijken of die dan wil, anders kom ik wel terug? ;)

Gegroet mijn vrienden

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op maandag 16 juli 2001 22:08 schreef Observer_Bubbels het volgende:
Beste vrienden

Het zal waarschijnlijk iets met de voeding zijn.

Hey Elgringo dat psu zegt mij even niets zo snel, leg eens uit?

Valt weinig in de bios te doen de pc komt nog niet eens tot leven geen hard schijven die rattelen geen cd lades die openen, eigenlijk niks behalve dat de 2 fans van voeding en processor draaien, en dat is dan ook het enigste.
vrienden :? >:) :P

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Pagina: 1