Fullsize opvouwbaar toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 10:22

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik zoek een?
Een fullsize opvouwbaar toetsenbord. Echt fullsize, dus net zo groot als een normaal toetsenbord.

Wat is je budget?
Ik heb geen flauw idee. Iets als dit voelt alsof het niet duurder dan €50 hoeft te zijn. Maar wat weet ik ervan. Ik zie wel wat het kost, en kijk dan wel of het te duur vind voor wat het is.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil em aansluiten op een laptop om iets omfortabeler te kunnen typen wanneer ik een bureau ter beschikking heb (i.t.t. in de trein ofzo). Het maakt me ook niet uit of ie bedraad of draadloos is. Ik denk liever bedraad, want dat betekent geen batterijen en dus compacter. Maarja, als er alleen BT bestaat, ook goed. Een traditionele "2.4G wireless"-achtige draadloze optie is een no-go.

Wat heb ik zelf al ondernomen
Ik heb al gezocht op Amazon, eBay, Newegg, Aliexpress. Maar het enige dat je daar vindt, is wat opbouwbare mini-keyboards (die ze heel dom "fullsize" noemen, maar dat zijn ze niet!) en een handjevol oprolbare toetsenborden, die *bijna* fullsize zijn. Maar ik denk dat oprolbare niet lekker typen. Ook verschillende sites gevonden die opvouwbare keyboards vergelijken, maar ook dat zijn allemaal mini-keyboards, of laptopgrootte op z'n best.

日本!🎌

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12 11:45

HKS-Skyline

Vroooom ?

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:25
Geen numpad, dus ik vermoed niet fullsize genoeg voor TS.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:09
Waarom wil je hem opvouwbaar hebben? Wil je niet gewoon een toetsenbord dat makkelijk is mee te nemen (licht, dun, etc...). Een goed dun toetsenbord lijkt me handiger mee te nemen bij een laptop in een tas. Je schuift hem er dan gewoon naast in. Opvouwbaar betekent een groter blok en daardoor over het algemeen vervelender om in een tas te stoppen.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-12 19:34
https://www.bol.com/nl/p/...UB7w9CFw.1.2.ProductTitle

Zoiets? Lijkt mij dat het ook zou moeten werken op een windows laptop, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

Edit: blijkt inderdaad zo te zijn:
Is it Windows compatible?

Yes, but since it is a Mac keyboard, there are a few quirks:

The Eject, Volume, and Media keys will not work on a PC.
However, they will work if you are running Windows on a Mac, via BootCamp, Parallels, or VMware Fusion.

They Alt and Windows keys have their positions swapped.

[ Voor 41% gewijzigd door BB-One op 28-05-2018 13:05 ]

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Of anders zoiets? Flex, maar niet echt geschikt voor veel typwerk vermoed ik.

https://www.bol.com/nl/p/...eyboard/1003004010470181/ / pricewatch: Gembird KB-109F-B (Flexibel Siliconen)(Zwart)

[ Voor 35% gewijzigd door Suicyder op 28-05-2018 13:09 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 14:35
Wellicht zit hier eens bij:
https://www.bakkerelkhuizen.nl/ergonomische-toetsenborden/ al dan niet in combinatie met en los numpad (laatste staat er ook bij).

Zelf draag ik deze dagelijks mee, past gemakklijk in mijn laptop tas. (Verkegen van werkgever, anders was ik wel voor de draadloze variant gegaan). https://www.bakkerelkhuiz...rden/s-board-840-design-/

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Craven schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:54:
Waarom wil je hem opvouwbaar hebben? Wil je niet gewoon een toetsenbord dat makkelijk is mee te nemen (licht, dun, etc...). Een goed dun toetsenbord lijkt me handiger mee te nemen bij een laptop in een tas. Je schuift hem er dan gewoon naast in. Opvouwbaar betekent een groter blok en daardoor over het algemeen vervelender om in een tas te stoppen.
Ik snap je redenering, maar een licht dun ding zal eerder buigen of breken, ben ik bang. Mijn laptop is maar 14 inch, dus ruimschoots kleiner dan een fullsize toetsenbord. Dus "erbij schuiven" is voor mij niet zo handig als misschien voor jou ;)
BB-One schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:03:
https://www.bol.com/nl/p/...UB7w9CFw.1.2.ProductTitle

Zoiets? Lijkt mij dat het ook zou moeten werken op een windows laptop, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.
Dankje voor de suggestie, maar dat is precies waar ik over viel in mijn TS. Dat zijn van die planken waarbij "fullsize" wordt geclaimed, maar dat zijn ze niet. Het pijltjestoetsengedeelte is samengeperst met het lettergedeelte.
Dat lijkt me inderdaad niet lekker typen. Ik denk ook dat oprollen juist weer een dikke rol wordt die ik nergens kwijt kan. En of je zo'n ding mag vouwen? Dat is misschien weer niet goed voor het materiaal.
dewil1990 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:12:
Wellicht zit hier eens bij:
https://www.bakkerelkhuizen.nl/ergonomische-toetsenborden/ al dan niet in combinatie met en los numpad (laatste staat er ook bij).

Zelf draag ik deze dagelijks mee, past gemakklijk in mijn laptop tas. (Verkegen van werkgever, anders was ik wel voor de draadloze variant gegaan). https://www.bakkerelkhuiz...rden/s-board-840-design-/
Die hebben eigenlijk allemaal weer hetzelfde probleem. Ze zijn niet echt fullsize (ook niet fullsize-zonder-numpad). Beetje samengeperste layout. Als ik er zoeen neem, ben ik niet beter af dan met m'n laptoptoetsenbord... Maar toch bedankt, ik was die site nog niet tegengekomen.

Ik wil dus eigenlijk deze layout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdYz1tcjXECX6CTPPzDJZFsRIXU=/i/1214862173.jpg
En dan met of zonder numpad. En wat compacter/platter en het liefst dus in tweeën of drieën te vouwen.

Misschien vraag ik gewoon teveel :)

[ Voor 69% gewijzigd door _Thanatos_ op 28-05-2018 16:36 ]

日本!🎌

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
@_Thanatos_
Meer zoiets dus, alleen vind ik hier het nadeel de splitsing in het toetsenbord, daar moet je mee om leren gaan.
pricewatch: Microsoft Universal Foldable Keyboard

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik vermoed dat een toetsenbord wat je beschrijft (nog) niet bestaat.

Zelf gebruik ik echter het CODE Keyboard bij m'n laptop. Helaas wel een beetje zwaar, maar typt wel heerlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou eerder kijken naar een compact (mechanisch) toetsenbord. De meeste opvouwbare toetsenborden zijn van twijfelachtige kwaliteit en eerder bedoeld voor snel noodwerk dan langdurig werk.

Een 60% toetsenbord zou wellicht goed in je tas passen en alsnog comfortabel typen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Suicyder schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:11:
@_Thanatos_
Meer zoiets dus, alleen vind ik hier het nadeel de splitsing in het toetsenbord, daar moet je mee om leren gaan.
pricewatch: Microsoft Universal Foldable Keyboard
Die splitsing maakt em wel robuuster vanwege het ontbreken van een ingewikkeld scharnier. Maar de layout is veel te compact. Net zo erg als een laptop eigenlijk. Hij typt misschien wel lekker, maar mijn laptop heeft ook al heerlijke toetsen, het is puur de layout die ik voor lang typwerk graag fullsize wil. En hij moet in m'n tas kunnen (dat is de reden dat ik naar een vouwtoetsenbord zoek).
Jan_V schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:18:
Ik vermoed dat een toetsenbord wat je beschrijft (nog) niet bestaat.

Zelf gebruik ik echter het CODE Keyboard bij m'n laptop. Helaas wel een beetje zwaar, maar typt wel heerlijk.
Ik denk dat je deze bedoelt? Dat zouden best eens mooie keyboards kunnen zijn, maar het is niet echt mijn cup of tea. En inderdaad, wat ik zoek zou best eens niet kunnen bestaan, maar als het een niet-opvouwbaar toetsenbord wordt, dan zoek ik nog steeds wel iets dat compact en plat is, maar wel met een fullsize layout.
Tsurany schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:23:
Ik zou eerder kijken naar een compact (mechanisch) toetsenbord. De meeste opvouwbare toetsenborden zijn van twijfelachtige kwaliteit en eerder bedoeld voor snel noodwerk dan langdurig werk.

Een 60% toetsenbord zou wellicht goed in je tas passen en alsnog comfortabel typen.
Misschien heb je wel gelijk. Die logitech die ik hierboven liet zien, is me dan nog veel te dik. Een simpel chiqlet-style ding zonder poespas kan vgs mij minder dan een centimeter dik zijn, en dan het liefst zonder bezels. Dat zou een mooi alternatief zijn.
Over je 60% keyboard, ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar als ik dat in Amazon gooi, dan geeft dat niet wat ik wil :)

日本!🎌

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@_Thanatos_ een 60% toetsenbord heeft minder toetsen, geen numpad en de pijltjes ingeschoven bij de letters. Dit maakt hem een stuk smaller waardoor hij beter in je laptoptas past. Gaat dan voornamelijk om mechanische toetsenborden, die zijn wel wat dikker maar typen ook weer fijner.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het fijne typen zit em voor mij voornamelijk in de standaard fullsize US layout. Het frustreert mij enorm als ik niet blind op de juiste knoppen kan drukken. Zitten ze op de juiste (voor mij) plek, dan kan ik dat en dat is fijn.

日本!🎌

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

_Thanatos_ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:50:
Het fijne typen zit em voor mij voornamelijk in de standaard fullsize US layout. Het frustreert mij enorm als ik niet blind op de juiste knoppen kan drukken. Zitten ze op de juiste (voor mij) plek, dan kan ik dat en dat is fijn.
In dat geval gaat het lastig worden. Je moet dan wel een opvouwbaar toetsenbord nemen om hem in een laptoptas kwijt te kunnen aangezien in de meeste tassen geen fullsize toetsenbord past.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Oh hij hoeft niet in een laptoptas, had ik dat gesuggereerd? Hij gaat in een grotere tas. Maar ook daarin wil ik zo min mogelijk ruimte "verspillen" aan een te groot of te dik toetsenbord. Kleiner opbergen is beter :P

日本!🎌

Pagina: 1